AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Det er en gutt jeg har likt i en god stund nå. Jeg har aldri fortalt han hva jeg føler eller hintet til noe som helst. Han selv har altid tatt initativ til å prate med meg, han har altid vært den som har tatt kontakt. Jeg har jo selvfølgelig hilst høflig om jeg har sett han ute osv, vi er jo på en måte bekjente så det hadde jo vært frekt og ikke hilse. For litt over en måned siden så jeg han i nærheten av skolen vi begge studerer på, ha spurte om vil skulle ta en pils om 15 min, han skulle bare hente tingene sine i biblioteket. Jeg sa ja til det, og ventet på at han skulle komme. Jeg så han litt etter det og da gikk han ut en annen bakvei, akurat som om han ville ungå meg. Der og da latet jeg som om jeg ikke så han, jeg ventet litt til og han kom aldri tilbake. Så han dagen etter også, og da latet han som ingenting, jeg gjorde det samme automatisk. Men jeg irriterte meg veldig over hvorfor han gjorde som han gjorde, han spurte av egen fri vilje. Nå i ettertid føler jeg at han prøver å ungå meg, og jeg skjønner ikke helt hvorfor han gjør som han gjør, ser han meg, går han en annen vei eller later som om han ikke ser meg. Skjønner jo at gutten ikke liker meg, men jeg skjønner ikke hvorfor han plutselig har blitt som han har blitt. Jeg blir litt satt ut av oppførselen hans, kanskje litt lei meg tom. Alle kan ikke like meg, og det er helt greit det, men jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt. Jeg har altid skjult følelsene mine, så det kan ikke være det som har skremt han vekk. Det har som regel vært han som har snakket til meg på FB, og det har altid vært han som har vært den mest flørtete av oss to. Jeg har jo altid være hyggelig, og kanskje flørtet litt tilbake.. men jeg forstår nå ikke hvorfor han er som han er. Jeg tenker jo at han kanskje har fått kjæreste, men skjønner ikke hvorfor han skal bli så kald mot meg, det var jo aldri noe mellom oss. Hva tenker dere? Kan dere hjelpe meg til å forstå dette?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Hvor sikker er du på at han gjorde det av egen fri vilje? 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg ville konfrontert ham og spurt rett ut hvorfor han inviterte deg på pils og så sneik seg ut bakveien etterpå. Det er da ikke farlig?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Hvor sikker er du på at han gjorde det av egen fri vilje? Jeg var på vei til skolen for å lese litt til eksamen, så han på vei opp fra t-banen. Han smilte å sa hei, jeg sa hei tilbake og vi småpratet om eksamen på veien, når vi var fremme så spurte han om vi ikke skulle ta en øl siden det var så fint vær. Jeg føler ikke at jeg sa noe,eller gjorde noe som har fått han til å føle at han måtte spørre meg om det. Det har skjedd at han har kommet bort tilfeldig når jeg har spist lunsj og spist med meg, de gangene jeg har sittet alene. Jeg har jo ikke tvunget han til det.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Jeg ville konfrontert ham og spurt rett ut hvorfor han inviterte deg på pils og så sneik seg ut bakveien etterpå. Det er da ikke farlig? Nei, det er jo ikke det. Men jeg tenker når han ungår meg som han gjør, så skal jeg bare la han være. Men jeg merker jo at jeg tenker mye på hvorfor han plutselig oppfører seg slik. Om jeg får muligheten til å spørre i nærmeste fremtid så kommer jeg nok til å spørre om hvorfor han har blitt som han har blitt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Jeg var på vei til skolen for å lese litt til eksamen, så han på vei opp fra t-banen. Han smilte å sa hei, jeg sa hei tilbake og vi småpratet om eksamen på veien, når vi var fremme så spurte han om vi ikke skulle ta en øl siden det var så fint vær. Jeg føler ikke at jeg sa noe,eller gjorde noe som har fått han til å føle at han måtte spørre meg om det. Det har skjedd at han har kommet bort tilfeldig når jeg har spist lunsj og spist med meg, de gangene jeg har sittet alene. Jeg har jo ikke tvunget han til det. Fri vilje er et meningsløst og tullete begrep. Det innebefatter at vi som mennesker ikke er styrt av fysikkens lover. Mennesket er et fysisk komplext system som også underligger disse lovene. Når du tar et valg ble prosessen som gjør at valget utføres startet FØR du er bevisst på valget ditt. Etterpå vil hjernen din motta signaler som rasjonaliserer valget, og dette vil oppleves som en fri vilje, men det er en illusjon. Det har vært forsket mye på dette. Fri vilje eksisterer ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Fri vilje er et meningsløst og tullete begrep. Det innebefatter at vi som mennesker ikke er styrt av fysikkens lover. Mennesket er et fysisk komplext system som også underligger disse lovene. Når du tar et valg ble prosessen som gjør at valget utføres startet FØR du er bevisst på valget ditt. Etterpå vil hjernen din motta signaler som rasjonaliserer valget, og dette vil oppleves som en fri vilje, men det er en illusjon. Det har vært forsket mye på dette. Fri vilje eksisterer ikke. Du får mene hva du vil om min situvasjon, jeg står fortsatt på mitt. Jeg har verken fått han til å føle seg presset til å spørre om noe sånt, eller hintet til noe som helst! Det du har skrevet over er bare tull, mer som en unskyldning når ting ikke går som planlagt. Eller når man ombestemmer seg, så kan man jo svare "jammen, hjernen min mottok signaler som sa jeg burde gjøre det. Jeg mente det jo ikke". Egen fri vilje finnes! Ikke overanalyser alt du leser! Har du ingenting å komme med om sak, så kan du jo kanskje la være å skrive.. eller er det hjernen din som mottar signaler om at du må skrive? 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Egen fri vilje finnes! Ikke overanalyser alt du leser! Har du ingenting å komme med om sak, så kan du jo kanskje la være å skrive.. eller er det hjernen din som mottar signaler om at du må skrive? Nei, det gjør den ikke. Du er temmelig naiv hvis du tror det. Hvilke argumenter har du? Bare fordi det "føles sånn"? Er mye som "føles som", men som ikke stemmer. Feks føles det ut som at tåen er der om man har fantomsmerter. Foreslår at du leser en bok om illusjoner, og blir litt mer opplyst...
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Jeg glemte forresten å nevne mine argumenter; som er common sense, om man filosoferer på det. Også har vi masse resultater fra nevrologisk forskning.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Jeg glemte forresten å nevne mine argumenter; som er common sense, om man filosoferer på det. Også har vi masse resultater fra nevrologisk forskning. Takk for deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå