Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere om kostholdet mitt? Spiser jeg helt galt?

Er gravid i uke 17 og har lagt på meg mellom 4 og 5 kg allerede...er vektoperert for 2 år siden, så ønsker jo ikke legge på meg all verdens...

kl 5.00: En porsjon havregrøt lagd med melk

kl 7.30: Ei brødskive med smør og ost

kl 9.30: 1,5 brødskive med f.eks ost, egg eller syltetøy

kl 12.30: 1,5 brødskive med f.eks ost, egg eller syltetøy

kl 16.00: Middag f.eks en potet, 2 kjøttkaker, 3 ss kålstuing eller en potet, en laksebit(125 gr), 2 ss lettrømme, 3 ss agurksalat (middag de to siste dager...)

kl 19.00: rundstykke med kylling og avocado

Begynner på jobb kl 6, så da blir det litt lenge å gå til matpausen kl 9.30, derfor har jeg lagt inn ei ekstra skive...Har to matpauser på jobb...

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Hva syns dere om kostholdet mitt? Spiser jeg helt galt?

Er gravid i uke 17 og har lagt på meg mellom 4 og 5 kg allerede...er vektoperert for 2 år siden, så ønsker jo ikke legge på meg all verdens...

kl 5.00: En porsjon havregrøt lagd med melk

kl 7.30: Ei brødskive med smør og ost

kl 9.30: 1,5 brødskive med f.eks ost, egg eller syltetøy

kl 12.30: 1,5 brødskive med f.eks ost, egg eller syltetøy

kl 16.00: Middag f.eks en potet, 2 kjøttkaker, 3 ss kålstuing eller en potet, en laksebit(125 gr), 2 ss lettrømme, 3 ss agurksalat (middag de to siste dager...)

kl 19.00: rundstykke med kylling og avocado

Begynner på jobb kl 6, så da blir det litt lenge å gå til matpausen kl 9.30, derfor har jeg lagt inn ei ekstra skive...Har to matpauser på jobb...

Synes det var fryktelig mye brødmat. Tror jeg hadde vært mye sulten og tom for energi på slik mat. Brødskive med syltetøy er iallefall oppskriften på svingende blodsukker på meg.

Ville definitivt byttet ut noe av brødmaten med Ryvita knekkebrød og hatt mer proteiner i kostholdet.

Trener du noe også?

Husk at kroppen bare trenger 200 kalorier ekstra under svangerskap og 500 ekstra men du ammer, så om du ikke trener så tror jeg det er mye karbs i kostholdet ditt kroppen ikke vil klare å kvitte seg med.

Ville startet dagen med 3 Rvita knekkebrød med 2 egg og skinkepålegg.

Mellom:

En neve mandler/valnøtter og en frukt

Lunsj:

Salat av 100 gram protein(kylling, fisk, skinke), egg og masse grønt(gjerne litt kikerter, bønner etc også)

Mellom 2:

Fruktsalat av eple, banan, kiwiw, druer etc.

Middag:

Minst 200 gram kjøtt(jeg er selv glad i karboandedeig)med en knytteneve brun ris/pasa(ferdig kokt vare)og masse grønnsaker.

Kveldsmat:

Eggerøre med skinke/reker/tomater etc.

Evt. laksestykke med grønnsaker etc.

Før trening:

Frukt

Rett etter trening:

1 glass sjokomelk

Drikk kun vann.

Jeg tror du vil føle deg mindre sulten med et slikt kosthold.

AnonymBruker
Skrevet

Gud, for et kosthold...... :S Mye dårlig karbohydrater. FY

• Liker 1
Skrevet

Og ensformig med så mye brød og lite variert pålegg. Mer frukt og grønt :)

• Liker 1
Gjest Vinglepetra
Skrevet

Altfor mye brød og svært lite frukt og grønnsaker! Bytt ut noen av brødmåltidene dine med frukt og grønnsaker, gjerne noen bær, du kan f. eks lage smoothies som mellommåltider. Og ha litt mer grønnsaker til middagen.

Skrevet (endret)

Jeg er enig at måltidet mitt kl 7.30 kan byttes ut med et eple o.l, men det spises mens jeg jobber, så vanskelig å forandre så mye på det..Jobber på en fabrikk så smothies kan bli vanskelig..brødmåltidet i matpausene må nok bestå.

Er en unntakstilstand nå i mai og juni, da vi jobber inn en time ekstra hver dag, pleier å starte dagen 6 istedet for 5, og da klarer jeg meg jo til matpausa halv 10...

Proteiner vet jeg at jeg bør få i meg mer av, ca 100 gr om dagen, derfor jeg prøver å være flink til å spise egg..

Endret av Susa
Skrevet

Hva med å ta med salat til lunsj? Jeg pleier å hive noen kyllingfileter i steikeovnen, de lager seg selv. Skjærer de opp og har de i bokser sammen med f. Eks paprika, tomat, valnøtter og balsamico. På vei til skolen kjøper jeg en liten pakke ferdig vaska salat (fordi jeg liker lettvinte løsninger, du kan selvsagt kjøpe salat og skjære opp på forhånd hjemme) og en avocado. På skolen blander jeg alt sammen i boksen med kyllingen, og vips har jeg verdens beste lunsj :-)

AnonymBruker
Skrevet

Alt for mye brød og alt for lite frukt og grønt. Til middag skal halve tallerkenen være grønnsaker. 3 ss agurkssalat??? Og du skal bli mor? Oh, dear.

Skrevet

Alt for mye brød og alt for lite frukt og grønt. Til middag skal halve tallerkenen være grønnsaker. 3 ss agurkssalat??? Og du skal bli mor? Oh, dear.

Jeg orker ikke mer, det blir ei lita potet på ca 40-50 gr, et laksestykke på ca 125 gr og ca 3 ss agurksalat, da har jeg ikke sjangs til å få i meg mer...skal jeg spise en halv tallerk med grønnsaker får jeg jo ikke spist noe annet..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...