Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jenter! Trenger et par tips av dere... Jeg er drittlei av hårfargen min. Jeg er til daglig på den heller blekere delen av skalaen, med rosa kinn og litt fregner over nesa. Litt "ginger" uten å ha det røde håret, bare litt rødaktig. Vil det da bli totalt bommert å farge det brunt? Varm eller kald bruntone? Jeg syns mørke bruntoner (kalde, tror jeg) er helt utrolig vakkert, og ville gjerne hatt det selv. Men jeg er så usikker på om det vil fungere! Vil heller blonde striper fungere bedre? Er det noen av dere som har lignende utgangspunkt og har farget det den ene veien eller den andre? Tips?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å si uten faktisk å ha sett deg. Uansett, skal du farge det brunt, så ville jeg gått for en så kald farge som mulig, fordi hår som er farget brunt vil bli mer rødlig etterhvert.

Skrevet

Hmm ja, kan vurdere å legge ut bilde. Evt. sende det rundt til folk. Haha! Er jo kalde farger jeg liker, så kan jo passe fint :D Men kan det funke med veldig mørkt?

Gjest Caroline55
Skrevet

Det finnes absolutt mange fine brunfarger :) Hvis du er blek, ville jeg holdt meg unna de kaldeste, som nærmer seg mot svart. Jeg ville nok gått for en klar brun-farge, enten lysebrun, eller mellombrun. For mørkt blir ofte veldig hardt til ansiktet, og man blir enda blekere og "eldre". Da må man iallfall freshe seg litt opp, kanskje med en foundation med litt farge, og litt rødt i kinnene. Men som andre her sier, det er vanskelig å uttale seg uten å ha sett deg. Hva som kler folk er utrolig individuelt!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har samme utgangspunkt som deg og ser veldig "markert" ut i ansiktet med mørkt hår. Veldig dratt og sliten på en måte, samtidig som jeg ser syk ut fordi kontrasten mellom hudfargen og hårfargen blir så stor. Jeg trives mye bedre med en lys, gyllen brunfarge på håret :)

Skrevet

Unngå kastanje og den typen brunfarger, hold deg til chocolate/mocca/mellombrun og lignende. Du ser det veldig lett på pakkene om det er en varm eller kald farge, er du i tvil, spør du betjeningen.

Finner du hårfargen du har lyst på på nettet, kan du linke dem hit og få synspunkter på om det er kald eller varm farge ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...