Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en klar rød strek helt til høyre, sikkert kontrollstrek. Så en veldig svak en på motsatt side, til venstre....

Tror vel egentlig ikke at den er positiv.. men man håper jo...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en klar rød strek helt til høyre, sikkert kontrollstrek. Så en veldig svak en på motsatt side, til venstre....

Tror vel egentlig ikke at den er positiv.. men man håper jo...

Man sier jo at "strek er strek" - er den svake streken rosaaktig (=positiv) eller gråhvit?

Skrevet

Positiv strek kan være tilnærmet usynlig og likevel være positiv.

Skrevet

Så lenge den er bred og med farge er den positiv, en strek er en strek. Men streken må ha kommet innen 10 minutter, og du også kunne se den uten å "holde den i en spesiell vinkel i lyset", for å si det sånn. Billigstrimler får ofte svake gjennomslag selv om man ikke er gravid, særlig om man leser den av etter tidsfristen.

Skrevet

Jeg tester jo veldig tidlig...

Men den svake streken er liksom akkurat nedenfor den plastkanten om dere skjønner?

Skrevet

Jeg tester jo veldig tidlig...

Men den svake streken er liksom akkurat nedenfor den plastkanten om dere skjønner?

Forstår ikke helt hva du mener. Men den positive streken skal være ca 1/2 cm til venstre for kontrollstreken (dersom du holder streken i høre hand, med dyppedelen til venstre), og være helt lik som kontrollstreken, både i farge, størrelse og tykkelse. Farger andre steder på testen teller ikke.

Google positiv billigstrimmel bilde, så ser du det.

Skrevet

Post bilde. :)

Skrevet

En strek er ikke nødvendigvis en strek, og de billigstrimlene kan være vanskelig å tolke. Jeg fikk en tydelig strek en gang, men det viste seg å være feil med fargefeltet. Streken kom opp bak plasten, og ikke der streken egentlig skal være, så en mer "rutinert" tester ville nok skjønt det med én gang. Tok en Clearblue som var veldig negativ.

Men det kan jo være den er svakt positiv da, så du får vel bare teste på nytt. Lykke til!

Skrevet

Er streken der det er en forhøyning på plasten, "et lite stykke" til venstre for kontrollstreken? Hvis det er tilfelle, så er det en strek som ikke skal regnes med i testsvaret; den har lurt meg også! Hvis du mener den jeg tror du mener, så tror jeg den streken er der fordi forhøyningen og det "rette strekket" på strimmelen møtes akkurat der.

Fy, så dårlig forklart av meg, vet ikke hvordan jeg skal klare å forklare det på en bedre måte, så jeg håper du skjønner hva jeg mener..

Skrevet

Er streken der det er en forhøyning på plasten, "et lite stykke" til venstre for kontrollstreken? Hvis det er tilfelle, så er det en strek som ikke skal regnes med i testsvaret; den har lurt meg også! Hvis du mener den jeg tror du mener, så tror jeg den streken er der fordi forhøyningen og det "rette strekket" på strimmelen møtes akkurat der.

Fy, så dårlig forklart av meg, vet ikke hvordan jeg skal klare å forklare det på en bedre måte, så jeg håper du skjønner hva jeg mener..

Jeg skjønte deg veldig godt! Det var dette jeg fant ut også når jeg åpnet en ny test... da så jeg det. Veldig negativ :kjefte:

Men nå testet jeg jo bare ca en uke etter DPO så det er lov å håpe om at jeg var for tidlig ute da.. krysse fingre.... :sjenert:

Skrevet

Jeg skjønte deg veldig godt! Det var dette jeg fant ut også når jeg åpnet en ny test... da så jeg det. Veldig negativ :kjefte:

Men nå testet jeg jo bare ca en uke etter DPO så det er lov å håpe om at jeg var for tidlig ute da.. krysse fingre.... :sjenert:

En uke etter EL har egget knapt festet seg, det er ikke mange som tester positivt så tidlig.

Skrevet

Veldig tidlig, ja. Beste er å vente til 10 dpo.

Skrevet

Jeg krysser fingrene for at din neste test er positiv! :jepp:

Dumt spørsmål: hva står DPO for?

Skrevet

Dumt spørsmål: hva står DPO for?

Days past ovulation, altså antall dager etter EL.

Skrevet

Days past ovulation, altså antall dager etter EL.

Aha, takk!

AnonymBruker
Skrevet

Fant dette: http://www.familienseneberg.dk/billed.asp?PrivatBilled=7679637 Men streken kan jo være enda svakere og fremdeles være positiv dersom det er tidlig enda.

Denne var veeldig positiv, mine var bare svaaaaake streker, men alikevel tydelig at det var en strek der :rodmer:

Jeg fikk svaaaaaak strek 12 DPO. (12 dager etter eggløsning)

IKM (forventet mens) var da på dag 14 så jeg testet altså to dager før forventet mens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...