AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #1 Skrevet 2. juni 2012 Jeg prøver å finne ut min nye lønn i staten etter lønnsoppgjøret. Finner dette: Det gis et generelt tillegg som starter på 12000 kroner opp til lønnstrinn 55, og deretter 2,7 prosent fra lønnstrinn 56 til lønnstrinn 101. Sentrale justeringer: I tillegg er det gjort avsetninger til sentrale tiltak/justeringer, som har en tydelig likelønnsprofil. Dette med virkning fra 1. juli. For en førstekonsulent i staten med 10 års ansiennitet vil dette utgjøre en økning på 17.900 kroner før de lokale forhandlingene starter. Med ett lønnstrinn i de lokale forhandlingene kan økningen bli på til sammen 24.200 kroner. Er det noen som klarer å finne hva disse sentrale justeringene går ut på? Jeg fant de nye lønnstrinnene på nett, men får det ikke til å stemme med min lønn som førstekonsulent. Jeg har lønnstrinn 48, og selv om jeg skulle få 12 000 + et lønnstrinn, så blir det ikke 17 900 kroner. Noen som har fått de nye lønnsrammene med reguleringer, eller finner dem på nett? Ligger ikke noe på regjeringen.no foreløpig. Hvordan vet jeg om jeg får et trinn, eller "bare" de 12 000? Lønnstrinnene fant jeg her
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #2 Skrevet 3. juni 2012 Fant dette: De nederste 19 lønnstrinn på A - tabellen fjernes. Alle lønnsrammer får ett lønnstrinn på høyeste ansiennitetstrinn. Alle lønnsspenn løftes ett lønnstrinn i bunn og utvides med tre lønnstrinn på topp. Men hva det betyr konkret, tja si det. Hva med oss som ligger midt i en lønnsramme? De nye rammene er ikke lagt ut enda, er vel ingen på jobb i staten i dag til å legge dem ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå