AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #21 Skrevet 2. juni 2012 Var det en som ble sur for å ha for lite former her eller? 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #22 Skrevet 2. juni 2012 Ikke meg personlig, men Karl Lagerfeldt har jo flere ganger uttalt at Adele er for fet, og at om hun hadde vært som en av hans modeller, hadde han tatt henne opp på catwalken. Flere motedesignere støttet ham i det. Ja, og så? Betyr det at DU må så sånn ut?
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #23 Skrevet 2. juni 2012 Var det en som ble sur for å ha for lite former her eller? Jeg ble ikke sur, jeg ble lei meg. Det sårer meg når andre påstår at jeg ser ut som en 12 år gammel gutt. Er det veldig vanskelig å forstå? 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #24 Skrevet 2. juni 2012 Jeg er høy og kjempetynn, akkurat som modellene som reklamerer for kleskolleksjonene på catwalken, likevel har jeg problemer med å finne bukser og overdeler som er lange og fortsatt små nok. Jeg tror ikke det er lett for noen
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #25 Skrevet 2. juni 2012 Jeg er høy og kjempetynn, akkurat som modellene som reklamerer for kleskolleksjonene på catwalken, likevel har jeg problemer med å finne bukser og overdeler som er lange og fortsatt små nok. Jeg tror ikke det er lett for noen Det er jo ikke så rart. Du ser jo ut som en 12 år gammel gutt, må vite. 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #26 Skrevet 2. juni 2012 Jeg ble ikke sur, jeg ble lei meg. Det sårer meg når andre påstår at jeg ser ut som en 12 år gammel gutt. Er det veldig vanskelig å forstå? Ja det er det. Ikke at du ble lei deg fordi du tok deg alt for nær av "12 år gammel gutt", men fordi du er hårsår til tusen. Oss som har mer former enn deg får høre en million negative ting om utseende i blader og media hele tiden, og hva tror du hadde skjedd om vi hadde vært like hårsår som deg? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #27 Skrevet 2. juni 2012 Ja det er det. Ikke at du ble lei deg fordi du tok deg alt for nær av "12 år gammel gutt", men fordi du er hårsår til tusen. Oss som har mer former enn deg får høre en million negative ting om utseende i blader og media hele tiden, og hva tror du hadde skjedd om vi hadde vært like hårsår som deg? Jeg tok meg ikke direkte nær av det, jeg ville bare at dere skal forstå at dere ikke er noe bedre enn media selv når dere rakker ned på andre. Jeg har fått høre at jeg ser syk ut, at jeg ser ut som en gutt, at jeg må spise mer og lignende hele livet. Og jeg tar meg ikke nær av det lenger, men det sårer likevel. Og derfor blir jeg så provosert når andre presterer å rakke ned på min kropp i samme innlegg som de slakter mediabransjen for å rakke ned på deres. Det er så selvmotsigende, og det er så unødvendig! 4
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #28 Skrevet 2. juni 2012 Jeg tok meg ikke direkte nær av det, jeg ville bare at dere skal forstå at dere ikke er noe bedre enn media selv når dere rakker ned på andre. Jeg har fått høre at jeg ser syk ut, at jeg ser ut som en gutt, at jeg må spise mer og lignende hele livet. Og jeg tar meg ikke nær av det lenger, men det sårer likevel. Og derfor blir jeg så provosert når andre presterer å rakke ned på min kropp i samme innlegg som de slakter mediabransjen for å rakke ned på deres. Det er så selvmotsigende, og det er så unødvendig! Det er sant, men vi sitter i samme ulla hele gjengen. Det er alltid noen som vil klage på oss uansett hvordan vi ser ut og hvem vi er. Om du ikke hadde tatt deg så jævla nær av det som du sier du ikke har, så hadde heller aldri disse beskjedene oss-i-mellom funnet sted. 1
pinar Skrevet 2. juni 2012 #29 Skrevet 2. juni 2012 Det er ikke bare bare å være liten of tynn heller.. Jeg finner ikke bukser og underdeler som er snå nok. Uansett så er vel 38 en ganske vanlig str mange bruker? 3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #30 Skrevet 2. juni 2012 Det er sant, men vi sitter i samme ulla hele gjengen. Det er alltid noen som vil klage på oss uansett hvordan vi ser ut og hvem vi er. Om du ikke hadde tatt deg så jævla nær av det som du sier du ikke har, så hadde heller aldri disse beskjedene oss-i-mellom funnet sted. Så jeg kan ikke si ifra når jeg synes du er unødvendig nedlatende uten at jeg personlig tar meg "jævla nær" av det? Den holdningen du har om at formfulle damer er bedre og mer kvinnelige enn slanke er noe jeg ser overalt, og jeg sier ifra når jeg ser det. Ikke nødvendigvis fordi jeg tar meg nær av det, men fordi jeg synes det er en helt grusom holdning som jeg synes andre burde kvitte seg med. 5
muesli Skrevet 2. juni 2012 #31 Skrevet 2. juni 2012 Du som bruker str 38-40, føler du at ditt utvalg i klesbutikkene er mindre enn for de som er slanke? Er det noe du synes at du ikke kan gå i pga størrelsen din, og isåfall hva? Si gjerne litt om høyde og figur også. Eg bruker størrelse 38, av og til 40, men eg er fortsatt slank. Er nesten 180cm høg, så eg skulle ha vert rimelig tynn for å kunne bruke 34-36. Kanskje det hadde funka med enkelte overdeler, men då hadde dei sikkert vert for kort uansett. Vil ikkje sei at eg har breie hofter, men har heller ikkje smale. Syntes ikkje utvalget i klesbutikkene er lite, med mindre det er snakk om klær som mange kjøper, då er ofte str 38 utsolgt. Ellers så finner eg det meste i min størrelse. Problemet mitt med klær er at overdeler og kjoler ofte blir litt for korte, pga lange overkropp.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #32 Skrevet 2. juni 2012 Det er ikke bare bare å være liten of tynn heller.. Jeg finner ikke bukser og underdeler som er snå nok. Enig i dette. Da jeg var yngre (12-13-14 år) pleide jeg å ha på meg 2-3 bukser utenpå hverandre så den ytterste buksa skulle sitte penere. Og hvis det var for varmt til å ha på 3 jeans samtidig skulket jeg skolen. Jeg ville virkelig ikke at noen skulle se hvor løst buksene satt og hvor spinkle beina mine egentlig var, siden det vanligvis endte med at noen (det kunne være lærere, andre elever eller helsesøster) kom bort til meg og spurte om jeg hadde anoreksi. Så nei, det er ikke bare media som ødelegger unge jenter.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #33 Skrevet 2. juni 2012 Så jeg kan ikke si ifra når jeg synes du er unødvendig nedlatende uten at jeg personlig tar meg "jævla nær" av det? Den holdningen du har om at formfulle damer er bedre og mer kvinnelige enn slanke er noe jeg ser overalt, og jeg sier ifra når jeg ser det. Ikke nødvendigvis fordi jeg tar meg nær av det, men fordi jeg synes det er en helt grusom holdning som jeg synes andre burde kvitte seg med. Selvsagt kan du si ifra, jeg har da ikke nektet deg det. Men synes fortsatt det er trist at du tok deg såpass nær av det. Formfulle damer er mer kvinnelige??? Definitivt ikke! Jeg personlig synes slanke damer ala "12 år gammel gutt" er vel så fine som meg selv i en str 38.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #34 Skrevet 2. juni 2012 Selvsagt kan du si ifra, jeg har da ikke nektet deg det. Men synes fortsatt det er trist at du tok deg såpass nær av det. Formfulle damer er mer kvinnelige??? Definitivt ikke! Jeg personlig synes slanke damer ala "12 år gammel gutt" er vel så fine som meg selv i en str 38. Som sagt, jeg tok meg ikke veldig nær av det. Jeg bare sa ifra. Og bare let litt rundt på forumet her, så finner du nok av folk som mener at formfulle kvinner er mer kvinnelige enn slanke. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #35 Skrevet 2. juni 2012 Som sagt, jeg tok meg ikke veldig nær av det. Jeg bare sa ifra. Og bare let litt rundt på forumet her, så finner du nok av folk som mener at formfulle kvinner er mer kvinnelige enn slanke. Joa, men å påstå at JEG synes det er ikke riktig. Og du skrev forresten selv at du tok deg nær av det. Men samma det. No gidder jeg ikke diskutere det mer. 1
melly666 Skrevet 2. juni 2012 #36 Skrevet 2. juni 2012 (endret) i mitt hode er 34 - xs 36 - s 38 - m 40/42 - l 42-44 -xl Jeg bruker 34/xs og jeg synes det er svært lite å finne i min størrelse iallefall (og nei, jeg er ikke tynn men kort). Synes jeg finner M og L hele tiden, men det er sikkert bare fordi man lettest ser det man ikke trenger. (Til gjengjeld er min skostørrelse ofte på salg, så innimellom lønner det seg å være liten). Som pæreformet regner jeg med at din mage er relativt flat, så klær som fremhever det lurt. Unngå ting som går ut ved hoftene, det får de til å se kjempestore ut. Pencilskirt, og rette jeans tror jeg ville vært bra for deg TS Men de fleste gutter liker stor rumpe godt, så ville ikke prøvd å gjemme den bort. Endret 2. juni 2012 av melly666
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #37 Skrevet 2. juni 2012 Din kropp høres ut om min TS! Jeg føler meg litt for stor, men ikke så mye at jeg er overvektig eller feit. Jeg har igrunn ikke problem med å finne kjær i min størrelse. Men jeg føler ikke jeg kan gå i trange topper/kjoler pga. valker
melly666 Skrevet 2. juni 2012 #38 Skrevet 2. juni 2012 Dette er det jeg ser på catwalken - og det er ikke 12-år gamle gutter. Når man ser på pro-anabilder får man nesten skylde seg selv at man får dårlig selvtillit. Det er som om jeg skulle gått inn i en tall & large butikk - eller en barnebutikk og klage over at ingenting passet.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #39 Skrevet 2. juni 2012 Jeg tok meg ikke direkte nær av det, Jo du har vist gjennom flere innleg at du har tatt dette på et personlig nivå. jeg ville bare at dere skal forstå at dere ikke er noe bedre enn media selv Hvorfor skal vi være noe bedre enn media? hvorfor skal ikke vi få lov å klage på lik linje med deg? (åjo du klager) Jeg har fått høre at jeg ser syk ut, at jeg ser ut som en gutt, at jeg må spise mer og lignende hele livet. Og jeg tar meg ikke nær av det lenger, men det sårer likevel. Hvis det sårer, så tar du deg nær av det. Og derfor blir jeg så provosert når andre presterer å rakke ned på min kropp ingen har rakket ned på din kropp,, vi har ikke sett din kropp, og med mindre du er 180 høy, og veier knappe 40 kg så kan ikke du sammenligne kroppen din med en på catwalken, (ta det fra en som kjenner mote industrien) å hvis det er tilfelle at du er 180 høy og veier ca 40kg, vel da må du faktisk få profesjonell hjelp. Så jeg kan ikke si ifra når jeg synes du er unødvendig nedlatende uten at jeg personlig tar meg "jævla nær" av det? banning er et sær tegn på at mann er inne på et håsårt emne. Den holdningen du har om at formfulle damer er bedre og mer kvinnelige enn slanke er noe jeg ser overalt, og jeg sier ifra når jeg ser det. jeg har ikke lest noe plasser om at AB ha som har svart deg har skrvet at forfulle damer er mer kvinlige, nå dikter du opp ting. Ikke nødvendigvis fordi jeg tar meg nær av det, men fordi jeg synes det er en helt grusom holdning som jeg synes andre burde kvitte seg med. Hvorfor skal vi kvitte oss med våres holdninger, mens du skal få lov å holde på med din?? Som sagt, jeg tok meg ikke veldig nær av det. Jeg bare sa ifra. mann sier ikke fra om ting, med mindre det er noe som plager enn, og plager det deg, så er jo det det samme som å ta seg nær av det. Og bare let litt rundt på forumet her, så finner du nok av folk som mener at formfulle kvinner er mer kvinnelige enn slanke. Det er du som kommer med en slik på stand, så da er det din oppgave å skaffe beviser. men forøverig er dette et forum med mangen bruker, mangen meninger og mangen holdninger. så det vil alltids finne en eller 2 som mener at formfulle kvinner er mer femenine, på lik linje som det vil finnes personer som mener at hvis mann har romper og pupper så er mann feit. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #40 Skrevet 2. juni 2012 Dette er det jeg ser på catwalken - og det er ikke 12-år gamle gutter. Når man ser på pro-anabilder får man nesten skylde seg selv at man får dårlig selvtillit. Det er som om jeg skulle gått inn i en tall & large butikk - eller en barnebutikk og klage over at ingenting passet. Men om man skulle tenke litt lenger.. Som at disse modellene faktisk har det som jobb å se sånn ut, at de får betalt en rimelig stor sum for hvordan de ser ut, at utseende dems er jobben dems, så kan man forstå at de KAN se sånn ut. Men en jente på 14 skal ikke ha en sånn kropp som ideal, siden det er ikke realistisk at en 14 år gammel jente kan ha den kroppen. Her er det ikke bare snakk om å være syl tynn, men på dette bildet ser det ut som kvinnene ikke har en eneste feil. For en 14 år gammel jente er det bildet like vanskelig å forholde seg til som en anorektisk modell. Fordi det er ikke realistisk. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå