Gå til innhold

Dere som er str 38-40

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du som bruker str 38-40, føler du at ditt utvalg i klesbutikkene er mindre enn for de som er slanke? Er det noe du synes at du ikke kan gå i pga størrelsen din, og isåfall hva? Si gjerne litt om høyde og figur også.

Jeg er pæreformet, 165 cm høy, 38 i overdel og 40 i underdel. Jeg synes ikke at jeg kler noe i butikkene, selv om jeg ikke er direkte overvektig. Jeg er mest fornøyd med midje, bryst og hals-partiet, men det er jo bare ben-ben-ben i fokus i butikkene. Alt av smale jeans, shorts osv er jo tydelig laga for de med penere ben enn meg. Jeg trenger derfor litt tips til hva en lav str L-jente kan kle seg i!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener du virkelig at str 38 tilsvarer en L?? :klo:

• Liker 15
Skrevet

Mener du virkelig at str 38 tilsvarer en L?? :klo:

38 er faktsik L og ikke lengere M

Skrevet

I mitt hode er størrelsene sånn;

32-34 = XXS

34-36= XS

36-38= S

38-42= M

42-46= L

46-48= XL

og så videre.

Jeg har egentlig kroppsbygning small, men pga DD-pupper i tillegg til skuldre du kan henge hva som helst på, må jeg opp i medium i overdeler. I enkelte tilfeller også large, men det er svææært forskjellige størrelser på en størrelse noen ganger. Go figure.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Fy faen, ikke rart folk faller om av spiseforstyrrelser.

La meg se:

XS: 32

S: 34

M: 36

L: 38

Xl: 40

?

Hva er da feks str 48, kan det bare beskrives som "telt" da eller? Med de nye størrelsene.

• Liker 7
Skrevet

Fy faen, ikke rart folk faller om av spiseforstyrrelser.

La meg se:

XS: 32

S: 34

M: 36

L: 38

Xl: 40

?

Hva er da feks str 48, kan det bare beskrives som "telt" da eller? Med de nye størrelsene.

Ifølge den lista blir jo størrelse 46/48/50 størrelse elefant -.-

Dustete moteindustrien som ødelegger unge jenter.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

boutcut jeans er alltids en vinner, jeg har etter siste reise til england blitt veldig glad i jeans med high waist. den dekker en del av magen, jeg ser tynnere ut og kan gå med et mye flere forskjellige gensere enn før. Kjoler ville du nok også kledd, gjerne de som går en til kne område. et lite tips, ta en dag der du virkelig har god selvtilitt, og føler deg fin og prøv nye type klær du ikke har prøvd før, når du ser deg speilet, så skal du fokusere på de områdene du er mest fornøyd med, og se om klesplagget du prøver fremhever disse go områdene. Forøverig, kan det noen tilfeller være lurt å prøve klesplaggene i en str større enn hva du vanligvis bruker, de kan sette seg på en litt annen måte og gi deg en "ny" figur, det er ikke kles str som er viktig, men at klærene ser bra ut på deg og at du er tilfreds.

jeg har brede skuldre og brede hofter. og en mage. hater kles shoping, å føler jeg aldrig finner noe her i Norge, så er super fornøyd hver gang jeg får reise til utlande å kjøpe klær. evt bestiller jeg på nettsidene som har gir bytterett.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Er 38 en L????? Ok, kan til en viss grad forstå det når HM-klærne er stoooore.

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge den lista blir jo størrelse 46/48/50 størrelse elefant -.-

Dustete moteindustrien som ødelegger unge jenter.

Ja, herregud, jeg blir oppgitt og provosert. SÅ provosert. Motebransjen er ikke annet enn flk som designer drit som bare kan sitte fint på et skjelett.

De trenger ikke kvinner til å føre plaggene, de trenger tynne små gutter på 12 år eller noe.

Og så skal de mennene komme til meg og fortelle meg at jeg er feit og brei over ræva, fordi jeg har ræv i det hele tatt, og ikke er som en stige rett opp og ned... JAAAADA. Her er til og med en mann i brudekjole, en mann som må posere som en kvinne i klær designet for en kvinne, men som de FÆRRESTE kvinner får på seg pga de har former. Forstå den som kan.

Her er ANDREJ i brudekjole:

762x550.jpg

Og her i et flott arbeidsantrekk for kvinner. Eller å forresten vent, vi kunne aldri brukt det, for der han har ÅPEN brystkasse så har vi PUPPER. Artikkelen beskriver det til og med som FLOTTE FORMER: Andrej Pejic har en kropp de fleste kvinner bare kan drømme om. Foto: SCANPIX

366x550.jpg

http://www.kjendis.no/2011/01/27/kjendis/mote/motebilder/motevisning/design/15222201/

• Liker 5
Gjest norah
Skrevet

Vel, jeg bruker gjerne str 38 - og L er teltsize på meg i både kjoler, bukser og topper.

Bruker 27 i vidde i bukser - eventuelt 28 hvis jeg vil ha en skikkelig komfortabel en jeg slipper å strekke etter vask.

Jeg bruker ofte small i topper(noen ganger medium) - så jeg tror en må ta med høyde i beregningen her.

Størrelse 38 på meg som er 1,74 høy vil nødvendigvis ser annerledes ut på en som er 1,60 eller 1,90.

Bruker small i løpebukser og treningsklær, så føler meg ikke akkurat overvektig :)

En som er 1,50 høy og bruker 38 er kanskje ikke slank, men med min høyde er man normalt slank/normalvektig.

Kan ikke akkurat si jeg har problemer med å finne klær, de går jo tross alt fra 34/36 til 42 i alle plagg....Og størrelse 42 på meg er 20 kg ekstra.

Moteindustrien kan gå å legge seg.

Skrevet

jeg synes faktisk ikke at modeller ser noe fine ut, okei, kanskje noen av klesplaggene ser bra ut på dem, men tenk når de kler av ser, da er det kune bein og hud igjen, mann kan sannsyneligvis telle alle knoklene i kroppen på dem :pirat: og det er ikke fint. synes andre jenter kler å ha litt former, aldrig feil med pupper og rumpe, og de fleste normale mannfolk, synes nok det samme (er jeg ganske sikker på)

TS jeg tror du kan kle det meste av klær i normale størrelser, må huske på det at butikkene kjører ikke like str, det som er str 38 hos hm, kan fin være 36 eller 40 hos vero moda, prøv størrelser utefor din normal størrelse, og du skal se at klærene sitter helt anneledes på deg :Nikke:

Skrevet

Okei.. Trodde ikke mine 55kg tilsvarte en L, men greit nå skal jeg offisielt slutte å spise.. :sjenert:

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, herregud, jeg blir oppgitt og provosert. SÅ provosert. Motebransjen er ikke annet enn flk som designer drit som bare kan sitte fint på et skjelett.

De trenger ikke kvinner til å føre plaggene, de trenger tynne små gutter på 12 år eller noe.

Og så skal de mennene komme til meg og fortelle meg at jeg er feit og brei over ræva, fordi jeg har ræv i det hele tatt, og ikke er som en stige rett opp og ned... JAAAADA. Her er til og med en mann i brudekjole, en mann som må posere som en kvinne i klær designet for en kvinne, men som de FÆRRESTE kvinner får på seg pga de har former. Forstå den som kan.

Jeg blir kvalm av deg. Mer hyklersk holdning enn det der skal man lete lenge etter. Sitte og sutre over hva moteindustrien gjør med det stakkars selvbildet ditt, for så å rakke ned på andre som er slankere enn deg? Hvorfor ikke bare akseptere at alle ser forskjellige ut, og at utseende ikke er viktigst? Jeg er høy og slank, og hadde helt sikkert passet inn i størrelsene de viser på catwalken. Men jeg ser faen ikke ut som en 12 år gammel gutt. Mener du virkelig at du har rett til å rakke ned på andres utseende fordi du har dårlig selvtillit selv?

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

I mitt hode er størrelsene sånn;

32-34 = XXS

34-36= XS

36-38= S

38-42= M

42-46= L

46-48= XL

og så videre.

Jeg har egentlig kroppsbygning small, men pga DD-pupper i tillegg til skuldre du kan henge hva som helst på, må jeg opp i medium i overdeler. I enkelte tilfeller også large, men det er svææært forskjellige størrelser på en størrelse noen ganger. Go figure.

http://bildr.no/view/1194417

Guide hentet fra hjemmesiden til H&M.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir kvalm av deg. Mer hyklersk holdning enn det der skal man lete lenge etter. Sitte og sutre over hva moteindustrien gjør med det stakkars selvbildet ditt, for så å rakke ned på andre som er slankere enn deg? Hvorfor ikke bare akseptere at alle ser forskjellige ut, og at utseende ikke er viktigst? Jeg er høy og slank, og hadde helt sikkert passet inn i størrelsene de viser på catwalken. Men jeg ser faen ikke ut som en 12 år gammel gutt. Mener du virkelig at du har rett til å rakke ned på andres utseende fordi du har dårlig selvtillit selv?

Mhm, jeg har dårlig selvtillit fordi jeg rakker ned på moteindustrien som mener at kvinner skal se ut som dette:

skinny-model.jpg

c494f439eba7ae28_Thin_Model.preview.jpg

images1279317_anorexic-fake-skinny-model-colette-perfect.jpg

Jeg har stram fitnesskropp, og jeg hadde ALDRI byttet den sterke og flotte kroppen min med dette her :) Så nei, sjalu pga dårlig selvtillit er jeg ikke. Sur fordi folk dauer for å se ut som dette her, fordi noen har sagt det er slik det skal være, ja.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stram fitnesskropp, og jeg hadde ALDRI byttet den sterke og flotte kroppen min med dette her :) Så nei, sjalu pga dårlig selvtillit er jeg ikke. Sur fordi folk dauer for å se ut som dette her, fordi noen har sagt det er slik det skal være, ja.

Hvem har sagt at det er slik det skal være? Gi meg en kilde på et eller annet som sier at det er slik du skal se ut, er du snill.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvem har sagt at det er slik det skal være? Gi meg en kilde på et eller annet som sier at det er slik du skal se ut, er du snill.

Ingen skal se ut som meg, poenget er at det er ikke dødlig å prøve å se ut som meg.

Se på bildene jeg la ut, virker det sunt og normalt?

AnonymBruker
Skrevet

Ingen skal se ut som meg, poenget er at det er ikke dødlig å prøve å se ut som meg.

Se på bildene jeg la ut, virker det sunt og normalt?

Nei, kroppene på bildene ser ikke sunne og normale ut. Det jeg spurte om var HVEM som har fortalt deg at det er sånn du skal se ut. Kan du vise til en kilde som forteller at alle skal se ut som disse damene?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I følge hvem? Deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, kroppene på bildene ser ikke sunne og normale ut. Det jeg spurte om var HVEM som har fortalt deg at det er sånn du skal se ut. Kan du vise til en kilde som forteller at alle skal se ut som disse damene?

Ikke meg personlig, men Karl Lagerfeldt har jo flere ganger uttalt at Adele er for fet, og at om hun hadde vært som en av hans modeller, hadde han tatt henne opp på catwalken. Flere motedesignere støttet ham i det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...