Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver spurte om sykehistorie og jeg var selvfølgelig ærlig, dette førte til at jeg ikke fikk jobben.

Valgte å være ærlig fremfor å lyve....... hører i ettertid at jeg ikke hadde plikt til å fortelle sannheten altså kunne ha lyvet??

Uansett er det for sent ;(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje du ville fått jobben om du hadde løyet, men kunne du levd med det? Hva hvis du etterhvert ble god venn med sjefen? Eller skulle søke en høyere jobb? Eller du ble syk i den jobben også.. Nei, vær heller ærlig. Det er jo kjipt å ikke få jobb pga det, men ikke lyv...

AnonymBruker
Skrevet

Det er et spørsmål de ikke har lov til å stille, men du skal helst ikke lyve om det. Har du en sykdom som kan gå utover jobben (iform av fravær, eller at de må vite det av andre grunner, f eks diabetes eller epilepsi), så må du nesten si det.

Er det ikke noe som kan gå utover jobben på noe vis, så kan du svare nettopp det; "ikke noe som går utover jobben på noen måter".

Skrevet

altså, det spørs litt hva som menes med "sykehistorie". Hvis intervjueren sier "her hos oss er det svært uheldig med fravær, da vi alle er avhengig av hverandre siden vi jobber i team. Hvordan er det med deg, har du vært mye borte fra jobber du har hatt tidligere?".

her har du 3 valg.

1. "Ja jeg har vært en del borte, noen ganger fordi jeg har vært syk, og noen ganger bare fordi det har vært såå tungt å stå opp om mårran!" .........(du får garantert ikke jobben"

2." Jeg er aldri syk! Aldri!!" ...(greit nok, kanskje det er et godt svar, men da bør du heller ikke være noe særlig borte fra den nye jobben)

.3 "Jeg har jo som alle andre vært uheldig og fått influensa en gang blandt, men sånn generelt sett er jeg ikke mye syk. Jeg kommer på jobb selv om jeg er forkjølet, for å si det sånn." (virker mere troverdig, pluss at han/hun skjønner at du bare er menneske som alle andre, og ikke prøver å late som noe annet)

En ting er å være ærlig, men på et jobbintervju er det lov å pynte _litt_ på sannheten. Du trenger ikke å legge ut om de gangene du bare MÅTTE bli hjemme fordi du var så sykt fyllesyk..........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...