Nevian Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg vurderer å prøve dette for artighetens del. Kan man bruke mobilen til dette? Ser det finnes ulike apps. Hvilke er i så fall best? Hvordan komme igang?
Gjest Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Meg, meg, meg, meg =D Jeg har geocaching sin egen app jeg da, de har satt opp en sperre slik at mange av de uoffisielle app'ene ikke får lastet ned det de trenger og dermed er ubrukelige! Og man må rett og slett bare starte et sted gitt Finne en cache, lete den opp, logge den, legge den tilbake og skrive en logg på siden I norge har man også http://www.gcinfo.no/ som har mye info, og hjelper langt på vei i ting man lurer på
Ibanez Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Det har jeg sett litt på også, høres spennende ut.
Nevian Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. juni 2012 Har lastet ned en app og kikket litt på Geocaching.com. Ved hjelp av appen alene får jeg opp en oversikt over alle cachene i nærområdet med all den infoen jeg trenger for å finne dem, så det jeg lurer på da er hvorfor jeg skal registrere meg på f.eks. Geocaching.com?
Sulosi Skrevet 9. juni 2012 #6 Skrevet 9. juni 2012 Dette er noe vi har veldig lyst til og jeg lastet ned denne appen men fikk det ikke til å virke. Måtte logge inn men med hvilket brukernavn og passord? Jeg hadde jo ikke registrert meg og klarte ikke finne ut hvordan jeg skulle registrere meg heller...
Nevian Skrevet 9. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. juni 2012 Dette er noe vi har veldig lyst til og jeg lastet ned denne appen men fikk det ikke til å virke. Måtte logge inn men med hvilket brukernavn og passord? Jeg hadde jo ikke registrert meg og klarte ikke finne ut hvordan jeg skulle registrere meg heller... Det er mange apper å velge i da. Jeg gikk for en kalt c:geo for Android, og den ber deg også logge inn, men lar deg bruke alle dens funksjoner også om du lar være.
Gjest Skrevet 9. juni 2012 #8 Skrevet 9. juni 2012 Fordi du må være medlem av geocaching.com for å kunne logge cachene, hvis ikke så finner du de bare uten at det fører noe med seg!
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #9 Skrevet 10. juni 2012 Men jeg innbiller meg jeg har lest tidligere at det ligger ting og tang opp i som det er meningen man skal ta med seg og så putte opp i noe annet?
Frøken Smilla Skrevet 10. juni 2012 #10 Skrevet 10. juni 2012 Men jeg innbiller meg jeg har lest tidligere at det ligger ting og tang opp i som det er meningen man skal ta med seg og så putte opp i noe annet? Nja, dette er bare delvis riktig, og en blanding av to ulike ting. Det stemmer at det i en del cacher ligger ting (klinkekuler, buttons, sprettballer, lekefigurer etc). Dette kalles "bytteting", og er primært myntet på barn. Dette er ting man kan ta med seg, mot at man legger noe annet (ikke spiselig, ikke lighter, ikke kniv/våpen, ikke alkohol) oppi som et bytte. Disse tingene trenger ikke "reise" fra cache til cache. Det som derimot skal reise fra cache til cache, er såkalte "travel bugs". Dette er ulike ting (figurer, mynter etc) som har en "tag" med en kode på seg. Disse figurene har ofte et formål, de skal reise til et sted. Tar du med deg en slik, må du legge den inn i en ny cache ganske umiddelbart. Jeg anbefaler seg på det varmeste å sjekke gcinfo.no, geocaching.com og aller helst få noen som har geocachet noe (funnet et tosifret antall cacher) til å vise deg hva geocaching er. For øvrig gjør jeg oppmerksom på at smart-telefon-gps-er og geocachingsapper ofte viser seg å ha ganske stor unøyaktighet på koordinatene, hvilket kan gjøre det vanskelig å finne cacher på denne måten (samt at de ofte trekker utrolig mye strøm fra telefonen). På sikt, hvis man finner denne aktiviteten morsom, anbefales det å kjøpe en "tur-gps". Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå