Gå til innhold

Eksamensvakt "plaget" meg da jeg hadde eksamen idag.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag skulle jeg ha eksamen som privatist.

Jeg satt i en stor hall sammen med mange andre privatister og ventet på at klokken skulle bli 9.

Da så jeg plutselig en dame som stirret på meg langt bortenfra(vi satt i valhall arena(valle hovin?)). Jeg så ikke helt hvem det var, men hun stirret veldig. Så kom hun gående nærmere, og hun så på meg hele tiden. Jeg ble litt nervøs, og så bare ned i pulten, for det var litt ubehagelig.

Da hun kom nær meg, så jeg at det var den eksamensvakten som hadde plaget meg ifjor! Hun så alvorlig på meg, men sa hei da hun gikk forbi meg. Jeg sa også hei, og kjente at jeg sank litt sammen.

Ifjor hadde jeg også hatt eksamen, og da hadde hun mistenkt meg for juks før eksamen begynte. Dette gikk veldig inn på meg, og det ødela hele eksamen min ifjor. Hun satt hele tiden å voktet på meg da også, og hun så surt på meg etter eksamen, men var hyggelig mot andre privatister.

Idag ble jeg veldig stresset av henne, for jeg følte hun holdt seg i nærheten av meg for å passe på at jeg ikke jukset.

Blir veldig frustert over situasjonen, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Mest sannsynlig skal jeg ta noen fag som privatist til jul også, og orker ikke å møte denne damen... Når man har eksamen vil man gjerne sitte i fred, ikke føle seg uglesett av en vakt.

Hva kan jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

klage til de som arrangerer eksamen.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg det?

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Alle skoler har en eksamensansvarlig.

AnonymBruker
Skrevet

Evt kan du jo bare ta eksamenen et annet sted.

Skrevet

Ja, klag. Eksamensvakter kan være veldig irriterende mennesker, og når de ødelegger eksamen for deg må du si fra :)

Hadde noen som satt og skravle og flisa en gang og jeg måtte be de være stille flere ganger. Fem minutter etterpå kom hun ene bort og takka meg for at jeg sa fra. Jo, takk for at du forstyrrer meg ennå en gang liksom....

AnonymBruker
Skrevet

Alle skoler har en eksamensansvarlig.

Jeg er privatist, så tilhører ingen skole. Det er privatistkontoret som arrangerer eksamene.

Skrevet

Hvordan kan jeg det?

Du sender en mail til eksamenskontoret.

Det vil nok være en fordel om du har et navn du kan klage på, ellers kommer du vel ikke så langt.

Gjest WendyClear
Skrevet

Jeg tror desverre ikke det er så mye du får gjort. Du kan selvsagt sende inn en klage til privatistkontoret, men det vil nok ikke føre til at du får noe igjen for det. Privatistkontoret i Oslo er uansett umulige å ha med og gjøre.

Du har jo vært fryktelig uheldig når den samme dama har voktet ved din eksamen 2 ganger på rad og lagt merke til deg, får krysse fingrene for at hun ikke skal sitte vakt ved neste eksamen.

AnonymBruker
Skrevet

Evt kan du jo bare ta eksamenen et annet sted.

Jo, har jo tenkt på det, men er jo enklest å ta den i Oslo for min del siden jeg bor her.

Skrevet

Hva skal hun klage på? At vakten gjorde jobben sin?

Ts følte at hun ble passet ekstra godt på, men sannsynligvis ble hun ikke det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du sender en mail til eksamenskontoret.

Det vil nok være en fordel om du har et navn du kan klage på, ellers kommer du vel ikke så langt.

Jeg har jo partinummer og dato, så de finner vel ut hvem som satt vakt ved de forskjellige partiene?

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal hun klage på? At vakten gjorde jobben sin?

Ts følte at hun ble passet ekstra godt på, men sannsynligvis ble hun ikke det.

Ifjor gjorde hun jobben sin litt for godt. Hun beskyldte meg for å jukse før eksamen begynte...og under eksmane voktet hun meg altfor godt - er det normalt?

Når jeg så henne iår knøt det seg i magen min, og jeg ville bare springe ut av lokalet.

Kanskje hun ikke liker meg?

Skrevet

Ifjor gjorde hun jobben sin litt for godt. Hun beskyldte meg for å jukse før eksamen begynte...og under eksmane voktet hun meg altfor godt - er det normalt?

Når jeg så henne iår knøt det seg i magen min, og jeg ville bare springe ut av lokalet.

Kanskje hun ikke liker meg?

Det var i fjor. Kanskje du er litt paranoid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var i fjor. Kanskje du er litt paranoid.

Paranoid iforhold til ifjor eller iår?

Skrevet

Paranoid iforhold til ifjor eller iår?

I forhold til at hun fremdeles skulle være ute etter å ta deg.

AnonymBruker
Skrevet

I forhold til at hun fremdeles skulle være ute etter å ta deg.

Men hun kjente meg jo igjen, og hun husket nok godt episoden fra ifjor. Hvorfor skulle hun ellers komme bort til meg å si hei, og å holde seg i næheten av meg?

AnonymBruker
Skrevet

Det er jobben henns...

AnonymBruker
Skrevet

Men hun kjente meg jo igjen, og hun husket nok godt episoden fra ifjor. Hvorfor skulle hun ellers komme bort til meg å si hei, og å holde seg i næheten av meg?

Kan du beskrive konkret hva hun gjorde i fjor? På hvilken måte og av hvilken grunn beskyldte hun deg for juks? At hun stirrer ekstra nøye på deg får du nok ikke gjort noe med. Hvis hun snakker til deg uten grunn etter eksamen har begynt, forstyrrer hun deg unødig.

AnonymBruker
Skrevet

Å herregud. KLAGE fordi du ble SETT på av en eksamensvakt? Og fordi du ble hilst på...???

:popcorn:

Jeg har også blitt hilst på av eksamensvakter, eksamensvakter som jeg aldri har sett før. Jovisst kan det være ubehagelig å ha eksamensvakter veldig nært (hadde en som satt rett ved siden av meg en gang, jeg satt på enden av raden) men det må du rett og slett klare å koble vekk! Det er jo eksamen, selvfølgelig må de følge med på om noen av elevene/privatistene jukser!

• Liker 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...