Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mamma kjøpte seg kjole derfra nå, fikk den forrige fredag, og den var bare helt nydelig! Veldig god jobb dem har gjort, og god kvalitet på stoffet. Men anbefaler skreddersøm, for kjolene er veldig lange

Tusen takk for svar!

Ja, må nok få skreddersøm, er veldig kort i bena, og vil ikke tråkke på kjolen hele kvelden :P Hvet du hvordan de er i str? Er de vamnlige i str, små i str eller store i str? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Tusen takk for svar!

Ja, må nok få skreddersøm, er veldig kort i bena, og vil ikke tråkke på kjolen hele kvelden :P Hvet du hvordan de er i str? Er de vamnlige i str, små i str eller store i str? :)

Mamma bestilte vel medium, og den passa, men noen små justeringer er det jo stortsett hele tiden. Mamma måtte sy inn ca.2 cm i siden ved brystene. Men utifra hvordan jeg så den ellers er de vanlige i størrelsene.

Og kjolen hennes er nydelig!

Skrevet

Fant kjolen min på Kristins i Oslo jeg og til 17 000. men så fant jeg akkurat samme kjole i min størrelse på finn.no. Betalte 7000 istedenfor, inkludert underskjørt og tiara :)

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Jeg betalte kr. 19.000,- for min kjole. Gleder meg til å bruke den :hjerter:

Skrevet

Jeg ble vel enig med min kjære at vi fikk sette en maks grense på 10000,-. Jeg fant drømme kjolen til 6400,- inkludert frakt og avgifter. Nå hadde det seg slik at når jeg skulle betale for kjolen, så hadde jeg jobbet 14 timer overtide en helg og kunne betale for kjolen uten å hogge inn i bryllupsfondet^_^

Gleder meg som en liten unge til å bruke den!

Skrevet

Kjøpte kjolen min på solgunns Lillestrøm. Den kostet 13000. Er kjempefornøyd, spesielt siden den har innsydd korsett, så det slipper jeg å kjøpe.

Er mange som gifter seg rundt meg nå, så underskjørt, sko, slør og tiara låner jeg bare.

Mener det var der jeg kjøpte min også.

Den hadde vært en utleierkjole så fikk den sånn sett relativt "billig".

6000kr, og fikk nedbetale den før jeg henta den :) Super service :)

Men jeg syns jo fremdeles det var mye penger for en kjole jeg nå har brukt en gang (eller faktisk to da jeg stilte opp som modell for ei :bryllup: )

Men nå aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre med den, ser ut som det er dårlig marked på finn for brudekjoler, og kjolen min blir jo ansett som "gammel".

Så om noen vil ha brudekjole til 2000kr er det bare å si ifra :popcorn:

Skrevet (endret)

Jeg hadde opprinelig budsjett på 16000, men etter jeg fant ut hva en kjole kunne koste tok jeg sjansen å bestilte på nett.

Jeg brukte 1600 på kjolen min. Bestilte fra kina og ble veldig fornøyd. Det eneste var at den var litt for lang, så må sy den opp litt, eller skaffe meg litt høyere sko :) Bestilte fra china.hxc.com. Det var veldig greit å ta kontakt med dem på mail og de svarte raskt og grit på alle spørsmål ;)

Endret av marta i farta
Skrevet

Kjøpte kjole for 300,- på en zarabutikk i utlandet. Fikk ett stort + i boka fra samboer ;)

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg hadde opprinelig budsjett på 16000, men etter jeg fant ut hva en kjole kunne koste tok jeg sjansen å bestilte på nett.

Jeg brukte 1600 på kjolen min. Bestilte fra kina og ble veldig fornøyd. Det eneste var at den var litt for lang, så må sy den opp litt, eller skaffe meg litt høyere sko :) Bestilte fra china.hxc.com. Det var veldig greit å ta kontakt med dem på mail og de svarte raskt og grit på alle spørsmål ;)

får ikke åpnet siden, kan det være noe feil i den :) ?

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Jeg satt opp 17-18 på brudekjole, men fant en 2011 modell som kostet 17 000, denne prutet jeg på hos to butikker så da klarte jeg faktisk å prute den ned til 12 000 inkludert å sy den til (bestilte ny men trengte å sy opp lengden).

Ville satt litt ekstra på budsjettet så vist du skulle finne en litt dyrere enn du eeegentlig hadde tenkt å finne så har du satt av litt ekstra ;) Og ikke vær redd for å PRUTE på prisen ;)

Hvordan pruter du i butikk? Haha, dumt spørsmål kanskje, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal gjøre det.

Skrevet

Hvordan pruter du i butikk? Haha, dumt spørsmål kanskje, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan jeg skal gjøre det.

I en brudesalong så fikk jeg fort tilbud om 10-15 % på enkelte kjoler fordi de ikke var typiske brudekjoler og over den grensa jeg hadde satt på pris.

Det er nok mye lettere å prute på kjoler som ikke av nyeste modell og som ikke liegner for mye på en kjendis kjole.

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg er kjempeglad for at markedet på Finn ikke akkurat er kjempebra - for jeg vil beholde min!

Er jo fullstendig på jordet å beholde en såpass dyr ting, men romantikken lenge leve. :D

Skrevet

Kjolen min kostet 7300, jeg fikk den for 2000 :) (et merke som butikken sydde selv, derfor rimeligere)

Slapp å prute jeg :) prøvde den på - og falt pladask for den.. spurte hvor mye den kostet, og fikk til svar at jeg kunne få den for 2000, da de gjerne ville selge ut mest mulig før nyårets modeller kom! så kunne sikkert prutet mer, men jeg var strålende fornøyd! kjolen satt som et skudd - slipper noen tilpasninger i det hele tatt!

kjolen min skal ikke selges videre :)

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at markedet på Finn ikke akkurat er kjempebra - for jeg vil beholde min!

Er jo fullstendig på jordet å beholde en såpass dyr ting, men romantikken lenge leve. :D

Synes ikke det er på jordet jeg, kan jo være vel så fint arvegods som f.eks bunad.(bare brukes ikke like ofte)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Synes ikke det er på jordet jeg, kan jo være vel så fint arvegods som f.eks bunad.(bare brukes ikke like ofte)

Jeg sprakk brudekjole budsjettet med 400%, så mamma mener jeg burde minst få 10 000,- for den på brukt. *himler*

Så jeg nikker og sier jada.... Mens jeg innerst inne gleder meg som en unge til å ha den hengende hjemme som et minne om den store dagen, mens jeg drømmer om at min egen datter en gang kan se den. :)

Skrevet

Jeg sprakk brudekjole budsjettet med 400%,

Nå blei jeg nysgjerrig på hva det opprinnelige kjolebudsjettet var... :fnise:

Gjest kiara_pusen
Skrevet

Jeg hadde lovet dyrt og hellig at brudekjolen ikke skulle koste mer enn 5000,-, Gjerne rundt 3000,- da mente/mener alle at jeg hadde funnet en veldig fin kjole... det er jo en helt vanlig sum å bruke på en kjole, og du får jo mye fint.

Tydeligvis ikke fint nok siden det ble fire ganger så dyrt. (prisen er veeeeeldig hemmelig for alle andre bortsett fra de som nesten må vite + svigermor) :hakeslepp:

• Liker 1
Skrevet

:fnise: Sånn kan det gå når man finner Kjolen. Gode intensjoner er kjekt, men noen ganger må man bare kaste de på båten og følge hjertet :) Jeg har sagt til meg selv at grensa er 7500, men det gjenstår å se om jeg klarer å holde meg innenfor, hehe :-)

Gjest kiara_pusen
Skrevet

:fnise: Sånn kan det gå når man finner Kjolen. Gode intensjoner er kjekt, men noen ganger må man bare kaste de på båten og følge hjertet :) Jeg har sagt til meg selv at grensa er 7500, men det gjenstår å se om jeg klarer å holde meg innenfor, hehe :-)

Det sier jo seg selv at det kom til å gå galt i øyeblikket det ble bestilt time hos Pronovias i London og skattepengene kom på konto to dager etter...

Det er altfor mye penger å bruke på en kjole! Absolutt. Og bryllupet vårt er ikke noe hundretusner bryllup, helt gjennomsnittlig pris, så egentlig henger det ikke på greip at jeg skal ha dette kunstverket av en kjole. Men den er råflott! - og det er noe helt annet enn en typisk prinsessedrøm eller a-linjet modell som jeg hadde blitt presset inn i her hjemme. Så jeg er fornøyd selv om min kommende mann ikke enda har samlet seg etter sjokket. :fnise:

Og når det er sagt tror jeg man får masse kjole for mye mindre enn meg...

• Liker 1
Skrevet

Kjøpte min nydelige kjole fra Lilly på salg i deres egen nettbutikk. Betalte til sammen ca 1700 med frakt + toll. Fantastisk! Kunne ALDRI brukt mer enn maks 5000 på en kjole jeg skal bruke en dag. "Bare" fem tusen smerter meg, glad jeg ikke brukt mer enn det jeg gjorde. Hater å bruke penger, hehe!

Anonym poster: 511134281839421e2462337f77808cfa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...