Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tenker å bruke rundt 15 000,-

Har funnet drømmekjolen hos Pronovias, jeg aner ikke hvor mye den koster så det kan godt hende at jeg bruker mer enn planlagt :P

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Brukte 1000 kr inkl frakt på min brudekjole.

Slik så min kjole ut:

post-73-0-66068300-1381614847_thumb.jpg

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Jeg har et budsjett på 10 000, men har funnet en til £1700. Pluss moms og toll... Fortsatt i tenkemodus, men kan liksom ikke se for meg at jeg kan gifte meg i en annen kjole. For meg er den perfekt, så nå vet jeg ikke helt..

Skrevet

Jeg har et budsjett på 10 000, men har funnet en til £1700. Pluss moms og toll... Fortsatt i tenkemodus, men kan liksom ikke se for meg at jeg kan gifte meg i en annen kjole. For meg er den perfekt, så nå vet jeg ikke helt..

Det er en ganske heftig budsjettsprekk? £1700 er pr i dag ca NOK 16.300. I tillegg kommer frakt - den må du ikke glemme. (Det er også viktig å huske å få frakt med forsikring på en så dyr kjole, i fall den skulle forsvinne under postgang...) Hvis du da ikke skal hente den selv?

Toll og mva på den kjolen blir ifølge importkalkulatoren til toll.no NOK 6256,28 (da er det beregnet uten frakt)

Totalt vil kjolen da komme på NOK 22.559,28, + evt frakt.

Jeg sier ingenting om at du ikke skal gjøre dette; det er din (og forhåpentligvis brudgommens) avgjørelse. Men det er greit å vite hva man faktisk skal forholde seg til av pris. Dette er mer enn dobbelt så mye som du har budsjettert med.

NB! Du kan være heldig å få såkalt forenklet tollgebyr, som er vesentlig lavere enn i beregningen over Men det er ikke lurt å kalkulere med at man får det, hvis man ender opp med full toll og mva.

(Jeg fikk forenklet tollgebyr på min kjole fra USA, men den kostet under NOK 5000. Jeg vet ikke om prisen har noen betydning, men jeg hadde uansett budsjettert med høyere kostnader ifbm toll og mva)

Anonymous poster hash: 7ef1f...5e7

Skrevet

Jeg håper du ikke misforstår meg - jeg mener ikke å moralisere eller noe; jeg vil bare at du skal være klar over hvor mye den kjolen faktisk kan komme til å koste totalt sett.
Hadde forresten vært artig å sett kjolen, MissAntrop :)

Skrevet

Det er noe som selvfølgelig er opp til enhver person, hvor mye man vil bruke på brudekjole.

Jeg synes man skal ynde seg å bruke litt penger på brudekjole, greit du skal bare bruke den en gang men det er et minne for livet, og jeg skal alltid ha den kjolen selv om jeg ikke bruker den.

Personlig valgte jeg en Stella Mccartney kjole som kostet 35.000,- og jeg angrer ikke et sekund!

finnes det kjoler til 35.000?????? Wow.. får jo leid et stort hus i et par mnder for samme prisen itillegg til ferie

Anonymous poster hash: 6287d...1eb

Skrevet

Det er en ganske heftig budsjettsprekk? £1700 er pr i dag ca NOK 16.300. I tillegg kommer frakt - den må du ikke glemme. (Det er også viktig å huske å få frakt med forsikring på en så dyr kjole, i fall den skulle forsvinne under postgang...) Hvis du da ikke skal hente den selv?

Toll og mva på den kjolen blir ifølge importkalkulatoren til toll.no NOK 6256,28 (da er det beregnet uten frakt)

Totalt vil kjolen da komme på NOK 22.559,28, + evt frakt.

Jeg sier ingenting om at du ikke skal gjøre dette; det er din (og forhåpentligvis brudgommens) avgjørelse. Men det er greit å vite hva man faktisk skal forholde seg til av pris. Dette er mer enn dobbelt så mye som du har budsjettert med.

NB! Du kan være heldig å få såkalt forenklet tollgebyr, som er vesentlig lavere enn i beregningen over Men det er ikke lurt å kalkulere med at man får det, hvis man ender opp med full toll og mva.

(Jeg fikk forenklet tollgebyr på min kjole fra USA, men den kostet under NOK 5000. Jeg vet ikke om prisen har noen betydning, men jeg hadde uansett budsjettert med høyere kostnader ifbm toll og mva)

Det er nettopp så gjør dette til et uøkonomisk prosjekt; avgifter :( Jeg har tatt med alt dette i beregningen, samt valutaendringer, og tenker rundt 24 000 max.. Porto er inkludert.

Prøver nå å finne noen i Norge som kan sy den..

Skrevet

Det var den. Nesten litt for søt etter min smak:P For jeg vil at det skal være litt enkelt og ikke så brylluppete, så tenker egentlig på noe ala dette:

75__97739_zoom.jpg

Den likte jeg!!!!! Hvor selger de disse eller noe lignendes?

Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Den likte jeg!!!!! Hvor selger de disse eller noe lignendes?

Den er faktisk fra nelly. Merket er Ax Paris og kjolen heter julie drop back dress. Koster under 500 kr:)

Gjest Hjertesukk
Skrevet

Jeg betalte 6500 for min på Agape... og det var fullpris!! Kjolen var utrolig mye finere på enn på hengeren/modellen på nett. Gå inn og prøv, der har de kjoler i ALLE prisklasser, og det er utrolig god kvalitet på kjolene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...