Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det sier jo seg selv at det kom til å gå galt i øyeblikket det ble bestilt time hos Pronovias i London og skattepengene kom på konto to dager etter...

Det er altfor mye penger å bruke på en kjole! Absolutt. Og bryllupet vårt er ikke noe hundretusner bryllup, helt gjennomsnittlig pris, så egentlig henger det ikke på greip at jeg skal ha dette kunstverket av en kjole. Men den er råflott! - og det er noe helt annet enn en typisk prinsessedrøm eller a-linjet modell som jeg hadde blitt presset inn i her hjemme. Så jeg er fornøyd selv om min kommende mann ikke enda har samlet seg etter sjokket. :fnise:

Og når det er sagt tror jeg man får masse kjole for mye mindre enn meg...

Hehe, det var rett og slett tilfeldigheter som sammenfalt med andre ord ;) Kan du tenke deg å legge ut bilde av kjolen? Evt sende på PM? Blir kjempenysgjerrig nå, hehe :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener det var der jeg kjøpte min også.

Den hadde vært en utleierkjole så fikk den sånn sett relativt "billig".

6000kr, og fikk nedbetale den før jeg henta den :) Super service :)

Men jeg syns jo fremdeles det var mye penger for en kjole jeg nå har brukt en gang (eller faktisk to da jeg stilte opp som modell for ei :bryllup: )

Men nå aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre med den, ser ut som det er dårlig marked på finn for brudekjoler, og kjolen min blir jo ansett som "gammel".

Så om noen vil ha brudekjole til 2000kr er det bare å si ifra :popcorn:

kom med bilde du, så sjekker jeg gjerne :)

noe av det som irriterer vettet av meg i disse tider når jeg tråler finn-annonsene flere ganger om dagen er at det er så vanvittig sparsomt med opplysninger om mål og størrelser - jeg blir helt gal!

"Nydelig brudekjole i str 38" holder ikke for meg, jeg må vite HVA SLAGS 38 det er, hva målene er på bruden og ikke minst HØYDEN på bruden ... *sukke*

Jeg har ikke noe budsjett egentlig. Jeg skal ha den kjolen det passer meg å ha. Sparer gjerne penger og kjøper gjerne brukt, men jeg kompromisser ikke :)

• Liker 2
Skrevet

Det sier jo seg selv at det kom til å gå galt i øyeblikket det ble bestilt time hos Pronovias i London og skattepengene kom på konto to dager etter...

Det er altfor mye penger å bruke på en kjole! Absolutt. Og bryllupet vårt er ikke noe hundretusner bryllup, helt gjennomsnittlig pris, så egentlig henger det ikke på greip at jeg skal ha dette kunstverket av en kjole. Men den er råflott! - og det er noe helt annet enn en typisk prinsessedrøm eller a-linjet modell som jeg hadde blitt presset inn i her hjemme. Så jeg er fornøyd selv om min kommende mann ikke enda har samlet seg etter sjokket. :fnise:

Og når det er sagt tror jeg man får masse kjole for mye mindre enn meg...

sparte du penger på å kjøpe en pronovias kjole i London iforhold til her i Norge? måtte du sy den inn/opp, evnt hvordan løste du dette?

Gjest kiara_pusen
Skrevet

sparte du penger på å kjøpe en pronovias kjole i London iforhold til her i Norge? måtte du sy den inn/opp, evnt hvordan løste du dette?

Ja, jeg mener at jeg har spart MYE, selv om Kristins Brudesalong i Oslo mener noe helt annet. ;)

Jeg skal ikke kuppe tråden fullstendig, men jeg skal si deg fordelene med å ta deg turen.

For det første er butikken i London deres flagstore - de har alle modellene! Når jeg var der i juni var det først og fremst fordi 2013 modellene ikke kommer til Norge nå før sept/okt. Der kunne jeg se alle kjolene jeg var interessert i, hadde min egen konsulent i godt over 1.time. Og følte jeg virkelig var med på en luksus opplevelse! Aldri følt meg sånn før... I tillegg til at kjolene er mye flottere i virkeligheten enn på bildene. Min har blant annet noen helt spesielle perler som reflekterer lyset på samme måte som smykker kan gjøre. :D

Jeg har bestilt hele pakken der borte, det kommer til å medføre at jeg må ta 4.turer til London totalt. 2 tilpasninger, og en tur for å hente vidunderet. For meg er dette greit siden jeg da kjøper billig billetter fra Rygge, og tar med meg alkohol hjem. Grunnen til at jeg velger å tilpasse den der borte er kun pga engelskmenn sitt gode rykte for søm, i tillegg til at jeg tenker det kan ikke gå galt når Pronovias sine egne sydamer gjør jobben. 180£ koster dette (noe som er meeeeeget billig etter hva jeg har skjønt).

Men - det er lenger leveringstid der borte enn her hjemme. Du må regne med 8 mnd leveringstid ift 6.mnd her hjemme.

Kjolen blir aldri "billig", min totalpakke med slør og tilpassning kommer på ca 20` - min kjole kommer mest sannsynlig ikke til Norge uansett slik jeg forsto det. Det er som er interessert i denne modellen ifølge Kristins. Så jeg føler jeg har spart når jeg ser på totalbildet med min måte å reise på og hva jeg får ut av det.

Dessuten sparer jeg maaaaaange tuser på en mye enklere brudebukett og alt mulig annet stæsj som jeg hadde insistert på dersom kjolen var av den rimelige sorten. :)

• Liker 1
Gjest kiara_pusen
Skrevet

Ny-y-y-ydelig!!!! :jepp:

Takk! Blir så glad når jeg får slike kommentarer! Den er jo hemmelig for de aller fleste. hehe.

• Liker 1
Gjest 2013 bryllup
Skrevet

kom med bilde du, så sjekker jeg gjerne :)

noe av det som irriterer vettet av meg i disse tider når jeg tråler finn-annonsene flere ganger om dagen er at det er så vanvittig sparsomt med opplysninger om mål og størrelser - jeg blir helt gal!

"Nydelig brudekjole i str 38" holder ikke for meg, jeg må vite HVA SLAGS 38 det er, hva målene er på bruden og ikke minst HØYDEN på bruden ... *sukke*

Jeg har ikke noe budsjett egentlig. Jeg skal ha den kjolen det passer meg å ha. Sparer gjerne penger og kjøper gjerne brukt, men jeg kompromisser ikke :)

Kjenner meg igjen i de frustrasjonene, satt senest i dag og tenkte på det. Gode bilder fra flere vinkler, mål på kjolen, størrelse i overskriften etc. er ting jeg til stadighet irriterer meg over at mangler.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen i de frustrasjonene, satt senest i dag og tenkte på det. Gode bilder fra flere vinkler, mål på kjolen, størrelse i overskriften etc. er ting jeg til stadighet irriterer meg over at mangler.

ja, hvordan klarer de å være så kort-tenkte ... ? *hjertesukker*

Skrevet

Seriøst-.--

Så mye styr for en kjole?????? :daane:

Jepp. Ordentlig deilig er det :)

• Liker 2
Skrevet

Jepp. Ordentlig deilig er det :)

Det kan jeg tenke meg.
Skrevet

Det kan jeg tenke meg.

Bare vent til det blir din tur :)

Skrevet (endret)

Bare vent til det blir din tur :)

Du, jeg har mye godt bestemt meg etter og ha vanket på forumet her, og det at det blir ikke noe bryllup, men heller vielse på rådhuset og så middag ilag med forloverne etterpå. Rett og slett fordi jeg er livredd for å bli en bridezilla som går amokk i kjolebutikk og skal begynne å rasjonalisere kjole til 20000kr.

Hvios jeg noensinne finner en fyr jeg gidder å gifte meg med da.

Endret av "gjest"
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bruke maks 1000, rett og slett fordi jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe en søt knelang/dropback kjole som egentlig ikke er brudekjole. Nå skal jo vi til vegas, og skal ikke ha noen gjester i den forstand, men er noen venner og søsken som legger ferien sin dit kun for å se oss gifte oss, så det er jo koselig. Men da tenker jeg at jeg ikke trenger noe skikkelig brudekjole, for det er det for varmt til der uansett:P

Skrevet

Jeg har bestemt meg for å bruke maks 1000, rett og slett fordi jeg mest sannsynlig kommer til å kjøpe en søt knelang/dropback kjole som egentlig ikke er brudekjole. Nå skal jo vi til vegas, og skal ikke ha noen gjester i den forstand, men er noen venner og søsken som legger ferien sin dit kun for å se oss gifte oss, så det er jo koselig. Men da tenker jeg at jeg ikke trenger noe skikkelig brudekjole, for det er det for varmt til der uansett:P

denne er kjempesøt :)

http://www.abelone.no/nettbutikk/brud-brudekjoler-tilbehor/brudekjoler/kort-brudekjole-med-skulderstropper-d5009/

• 4 uker senere...
Skrevet (endret)

Heisann.

Anbefaler deg å ta en titt på Finn.no - der er det mye penger å spare :)

Jeg skal selge min kjole nå, og den er ubrukt - men likevel til halv pris. Det er ingen tvil om at man gjøre kupp på nett!

Lykke, lykke til i videre jakt!

Innlegg endret grunnet reklame.

Niennas, mod.

Endret av Niennas
Skrevet

Du, jeg har mye godt bestemt meg etter og ha vanket på forumet her, og det at det blir ikke noe bryllup, men heller vielse på rådhuset og så middag ilag med forloverne etterpå. Rett og slett fordi jeg er livredd for å bli en bridezilla som går amokk i kjolebutikk og skal begynne å rasjonalisere kjole til 20000kr.

Hvios jeg noensinne finner en fyr jeg gidder å gifte meg med da.

Men det er jo synd at du på grunnlag av et forum med en god håndfull ganske unge deltakere har bestemt deg for det. Det må være bedre å kjenne seg selv godt nok til å vite hva slags person man er og hva man vil enn å bli så usikker.

Anonym poster: 84ec9d821a77441408ac14d604c46c8a

• 11 måneder senere...
Skrevet

Det er noe som selvfølgelig er opp til enhver person, hvor mye man vil bruke på brudekjole.

Jeg synes man skal ynde seg å bruke litt penger på brudekjole, greit du skal bare bruke den en gang men det er et minne for livet, og jeg skal alltid ha den kjolen selv om jeg ikke bruker den.

Personlig valgte jeg en Stella Mccartney kjole som kostet 35.000,- og jeg angrer ikke et sekund!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...