Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tenker dere å bruke/har dere brukt på brudekjolen? Driver og setter opp budsjett - lett redd for at det skal ryke når plutselig drømmekjolen dukker opp;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tekola
Skrevet

Jeg brukte ca. 10 000 på brudekjolen min. Har ikke angret en dag! :rodmer:

Skrevet

Jeg brukte 10.900 kr. Den var forresten ny. Brukte i tillegg 800 på underskjørt (kjøpt på nettet fra utlandet) og 100 kr på slør (ebay)

AnonymBruker
Skrevet

Med mindre du finner en på Finn(da bør du sette av 5-7tusen) så ville jeg faktisk satt av 15000 selv for å ha grei margin.

Jeg kjøpte en brudekjole som var ment som selskapskjole(kostet omlag 5000),men angret kjempemye noen gode måneder etterpå, og endte opp med å kjøpe brukt på Finn i siste liten, brukte 6000 på den = tilsammen 12000 kroner inkludert søm etc.

Så jeg kunne jo like gjerne kjøpt en ny, sett i ettertid :)

Dog, de kjolene jeg har prøvd i butikk og likt best har vært oppi 20.000 kroners klassen(det hadde ikke jeg kjøpt uansett), så jeg anbefaler deg faktisk å se endel i brudesalonger, se hva du liker uavhengig av pris - og se om du finner en kjole i den stilen til en pris som er overkommelig for deg.

Du kan jo også sjekke om disse tilfeldigvis finnes på Finn - man kan jo ha flaks om man har god tid.

Det er visst vanskelig å få solgt på Finn, så ikke regn det med i budsjettet.

AnonymBruker
Skrevet

Kjole 1

Kjole 2

Kjole 3

Kjole 4

Fine kjoler trenger ikke koste så mye! Jeg kjpte min via denne selgeren på qxl - sendte den til sydame for perfekt tilpasning, og med underkjole kom bryllupskjolen min på totalt 2300 kr.

Skrevet

Sukk... dette blir dyrt ja c",) Kom over en china-ett-eller-annet nettside her om dagen med relativt billige kjoler. Mange av de så jo ganske fine ut. Noen som har erfaring med tanke på kvalitet etc?

Skrevet (endret)

min kostet ordinært 15 tusen kroner men fikk butikkmodellen som kunn hadde vært i butikken i 2 måneder og nesten aldri prøvd for 20% , endte opp med å betale ca 12 tusen

Og neste gang jeg skulle innom får å diskutere tilbehør og hente kjolen, var det mye sykdom så jeg måtte sitte og vente i butikken i ca en time og slapp ikke inn før 4 selv om jeg hadde time kl 3, så jeg fikk gratis underkjørt (1200 kr) som kompensasjon.

Må innom skredder for å gjøre den kortere og legge på hemp, usikker på hvor mye det skal koste. Velger å vente til etter høy sesongen er over.

Kjolen jeg egentlig hadde lyst på, Fra morri lee, tror jeg kostet rundt 11 tusen - men den har ingen forhandlere i oslo og jeg slet med å få kontakt med forhandleren i drammen, så ble uheldigvis ikke den. Men er fornøyd :)

Endret av saniz
Skrevet (endret)

Jeg har ikke mann eller kjæreste eller noen ting, men har funnet drømmekjolen på denne siden til den nette sum av 650 kroner (pluss frakt og toll). Det er til og med i store-størrelse-avdelingen!!

Vet ingenting om kvalitet eller noe, men den prisen er så latterlig lav at jeg har råd til å kjøpe en dyr kjole om jeg ikke er fornøyd.

Endret av sofie777
Skrevet

Jeg har ikke mann eller kjæreste eller noen ting, men har funnet drømmekjolen på denne siden til den nette sum av 650 kroner (pluss frakt og toll). Det er til og med i store-størrelse-avdelingen!!

Vet ingenting om kvalitet eller noe, men den prisen er så latterlig lav at jeg har råd til å kjøpe en dyr kjole om jeg ikke er fornøyd.

Jeg har kjøpt sko derfra, og de er hvertfall kjempefine :)

Skrevet (endret)

Jeg brukte 5000 på å få sydd kjole ( og matchende slør). Fant en annonse og sendte litt e-poster fram og tilbake. Ble kjempeforøyd!

Endret av Birgitta
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Mange slike kinasider, inkludert Milanoo, er kjent for å selge knock-offs. Det er også veldig mange ulike historier - en forteller her at hun fikk tilsendt en ferskenfarget kjole, selv om hun bestilte en champagnefarget en. Gjør Google-jobben før du kjøper, les reviews, og tenk over de etiske implikasjonene ved å kjøpe tyverikopierte varer.

• Liker 3
Skrevet

min kostet ordinært 15 tusen kroner men fikk butikkmodellen som kunn hadde vært i butikken i 2 måneder og nesten aldri prøvd for 20% , endte opp med å betale ca 12 tusen

Og neste gang jeg skulle innom får å diskutere tilbehør og hente kjolen, var det mye sykdom så jeg måtte sitte og vente i butikken i ca en time og slapp ikke inn før 4 selv om jeg hadde time kl 3, så jeg fikk gratis underkjørt (1200 kr) som kompensasjon.

Må innom skredder for å gjøre den kortere og legge på hemp, usikker på hvor mye det skal koste. Velger å vente til etter høy sesongen er over.

Kjolen jeg egentlig hadde lyst på, Fra morri lee, tror jeg kostet rundt 11 tusen - men den har ingen forhandlere i oslo og jeg slet med å få kontakt med forhandleren i drammen, så ble uheldigvis ikke den. Men er fornøyd :)

Hvilken Mori Lee-kjole ville du ha? Hadde Mori Lee selv og synes de har så utrolig mange fine kjoler :)

Skrevet

Min kostet 1000 kr. Kunne aldri brukt 10.000 på en kjole. Satt en makpris på 3.000 før jeg fant kjolen min:) undertøy, smykker, sko osv koster også sitt!

• Liker 1
Gjest Imsdal
Skrevet

Sukk... dette blir dyrt ja c",) Kom over en china-ett-eller-annet nettside her om dagen med relativt billige kjoler. Mange av de så jo ganske fine ut. Noen som har erfaring med tanke på kvalitet etc?

En av disse kjente sidene fra Kina låner bare bilder fra kjente designere og syr like kjoler. Du finner for eksempel igjen mange av Maggie Sottero kjolene på disse sidene. Ei venninne av ei venninne bestilte fra denne siden og ble veldig skuffet når hun fikk sin kjole, stoffet og fargen var ikke slik som det så ut som på bildet. Hun ente opp med å kjøpe ny kjole i en brudesalong. Det kommer jo litt ann på hvor nøye du er på kjolen da, må den være slik og slik, eller er det litt slingringsmon? :-)

• Liker 1
Skrevet

Hmm... vet egentlig ikke hva jeg er på jakt etter. Tror jeg må ha litt blingbling... og da blir den vel kanskje fort i en annen prisklasse. Hadde liksom ikke forestilt meg å bruke ti tusenvis av kroner på kjole. Får lete videre...:)

Skrevet (endret)

Jeg betalte 7800 kr for min drømmekjole :) :)

Egentlig hadde jeg satt av 12 000 på budsjettet, så jeg var veldig fornøyd når jeg fikk høre prisen!

Endret av Supah
Skrevet

betalte ca 1200 kroner for min... kinakjole da, men den funket bra den... hadde ikke brukt mer enn det egentlig, siden bryllupet var veldig liten og vi prioriterte mat og musikk istedet

Skrevet

Jeg brukte 5000 på å få sydd kjole ( og matchende slør). Fant en annonse og sendte litt e-poster fram og tilbake. Ble kjempeforøyd!

Litt OT men hvem var det som sydde kjolen din? Var det en norsk selger? :)

Skrevet

Jeg betalte litt over 1000 kr. for min kjole og den var helt perfekt! :rodmer:

Gjest airam90
Skrevet

Hvor mye tenker dere å bruke/har dere brukt på brudekjolen? Driver og setter opp budsjett - lett redd for at det skal ryke når plutselig drømmekjolen dukker opp;)

Jeg satt opp 17-18 på brudekjole, men fant en 2011 modell som kostet 17 000, denne prutet jeg på hos to butikker så da klarte jeg faktisk å prute den ned til 12 000 inkludert å sy den til (bestilte ny men trengte å sy opp lengden).

Ville satt litt ekstra på budsjettet så vist du skulle finne en litt dyrere enn du eeegentlig hadde tenkt å finne så har du satt av litt ekstra ;) Og ikke vær redd for å PRUTE på prisen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...