Zoë Castillo Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg er alltid iskald på hendene, og synes det er vanskelig å kjenne når temperaturen på væsken er 37-40 grader. Jeg skulle derfor gjerne hatt et termometer som passer til dette bruket. Noen som har hørt om noe sånt?
Ryvre Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Finnes massevis av forskjellige termometere ja. Burde vel få tak i det i de fleste butikker som fører kjøkkenutstyr m.m
Zzyzx Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Vanlig steketermometer duger helt fint til denslags. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Kan vel bruke et vanlig termometer vel så lenge du ikke har hatt det i ræva.
Supraspinatus Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Jeg anbefaler et probetermometer. Det finnes de som er laget for kjøtt som ser ut som et steketermometer (spisst) bare uten ledning. Det finnes også de som er til for baking, de har gjerne en klype på seg slik at de kan festes på bollen/gryten. Slikt utstyr finnes i velassorterte kjøkkenutstyrforretninger og storkjøkkenforhandlere. Endret 2. juni 2012 av Supraspinatus
Minya Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Se om du finner termometer som er laget for å kontrollere tempen på melkeskummingen på kaffebarer :D Er en stålpinne med et lite rundt termometer som nesten ser ut som et minikompass på toppen. Mener jeg har sett det på Pytt&Panne eller Kitch'n
Brunhilde Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Hvis du er kald på hendene kan du dryppe en dråpe på håndleddet, det gir en god indikasjon på temperaturen. Til baking med fersk gjær skal væsken enten ikke kjennes eller kjennes litt kjølig, til tørrgjær skal den kjennes litt varm. 1
SmallTalk Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Jeg er alltid iskald på hendene, men innsiden av håndleddet pleier å fungere veldig fint som termometer.
Zoë Castillo Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2012 Jeg er alltid iskald på hendene, men innsiden av håndleddet pleier å fungere veldig fint som termometer. Da blir jeg bare stående og dryppe og dryppe, og fundere i evigheter på om det er for varmt, og vips så er det for kaldt. Men da skjønner jeg at dette er noe som faktisk eksisterer, så da skal jeg ut på kjøkkenbutikk og finne. Jeg har et sånt elektrisk steketermometer (med ledning), samt et sånt analogt ur med strikkepinne-spiss bak, men jeg synes ikke noen av dem var særlig praktiske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå