AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 12 åringen hadde 2 overnattingsgjester her i helgen som var, og morgenen etter serverte jeg amerikanske pannekaker til frokost. Nå har jeg altså fått telefon fra kjeftende foreldre som "truer" med å ringe foreldrene til det tredje barnet og fortelle om dette. Barnet har ingen allergier osv. men de mente det var uforsvarlig å servere så usunn mat. Selvfølgelig er ikke dette hverdagskost, men der er ikke hver dag han får ha to andre 12 åringer sovende over heller, så vi bestemte oss for å kose oss. Jeg svarte at de fikk værsågod ringe å fortelle foreldrene til det tredje barnet om de ønsket det, men er det noen her som synes det er noe å henge seg opp i? 2
Gjest Gjest Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Folk liker å hate. Sånn er det bare. Drit i kjerringa, la dem kakle, hurpene. Ingenting galt med pannekaker til frokost en gang i mellom. De surpurkene kommer til å daue av infarkt over at alle ikke gjør som dem selv, lenge før de får helseproblemer av mat..! 31
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Nei, det er noe tull å bry seg om sånt! Er foreldrene kostholdsnazi får de enten holde ungene hjemme eller sende med matpakke... 7
Sulosi Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Høres spesielt ut å bli sur og kranglete for en skarve pannekakefrokost. 7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Du burde nok servert helt vanlig barnefrokostblanding med store mengder sukker i stedet, eller brødskiver med nugatti. Det er jo tross alt myyye bedre enn fæle, amerikanske pannekaker.. 20
Gjest Yellow Taxi Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Om dette hadde vært sosialt uakseptabelt hadde min mor blitt korsfestet i sentrum av boligfeltet jeg bodde i da jeg var ung, hun drev nemlig med alvorlig oppfeting av samtlige av nabolagets unger. Vafler, is, boller og smågodt i tide å utide. 15
Gjest Doh Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Haha, uffda..... Ikke noe å bry seg om, må jo være lov og kose seg når man har overnattingsgjester
Ryvre Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Stakkars ungen til disse foreldrene... Huff, helt enig. Helt greit å holde seg unna slike frokoster i hverdagen, men som ekstra kos en søndagmorgen eller når man har overnattingsgjester må man fa vel kunne unne seg. Dette hysteriet rundt sukker, usunn mat etc har gått langt over streken 8
Gjest Crisp Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Ts, for en koselig mor du er! Synes 12 åringen din er kjempeheldig som har deg til mor! Ikke alle barn er så heldige at de får pannekaker til frokost når de får overnattingsbesøk Det skjer jo ikke ofte, så det er disse foreldrene som leter etter flere problemer 29
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 det barnet pleier nok ikke få det til frokost,hadde lyst ¨å fortelle foreldrene sine som hvor gøy det var og at de var så heldige å få pannekaker.men det back fired big time. 9
lulle Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Totalt misforstått barneoppdragelse av dem som ringte. På grensen til barnemishandling mener jeg. Disse foreldrene kommer ikke til å få et nært forhold til sine barn. Dessverre. Men som man reder ligger man. Hvis et barn på 12 år ikke kan fortelle til mor at de fikk pannekaker til frokost på et overnattingsbesøk, tenk på alt de aldri kan fortelle... 10
Gjest WendyClear Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Det er kanskje veldig lenge siden disse foreldrene selv var barn.. Vet de ikke at overnatting innebærer snop og støy hele natta? - derav helt greit med en god frokost når det ikke skjer spesielt ofte heller. Endret 1. juni 2012 av WendyClear
Gjest Jytte Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 De var nok bare misunnelige ... det er sikkert ikke like pop å være overnattingsgjest hos dem hvis de må spise grovbrød eller kornblanding til frokost. Jeg hadde ledd, tror jeg .. 1
Nimorna Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Er det mulig. Om min datter i en fjern fremtid kommer på besøk hos noen som serverer pannekaker til frokost ville jeg blitt kjempeglad fordi det viser at de setter pris på å ha henne på besøk. Det er jo litt arbeid i å lage pannekaker sammenlignet med å bare peke på brødskuffa som sikkert mange andre ville gjort. Brødskuffa er nok sunnere, men man må da kunne kose seg litt også. De sure hespetrærne kan ryke og reise, det høres ut som ungene har hatt det kjempefint hos deg og foreldrene som klager er bare sure fordi de selv ikke makter å lage pannekaker uten å svi av hele kjøkkenet. 8
muesli Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Nei, dette blir for dumt! Klart det er heilt greit at du serverte pannekaker til frokost! Hyggelig av deg var det også Hadde dei budd der i 2 veker og pannekaker blei servert til frokost og lunch kvar einaste dag, då er det ok å sei i fra. Men ein frokost, det må da vere greit. Endret 1. juni 2012 av muesli 1
Vindmølle Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Høres helt hysterisk ut synes jeg. Det er da vel ikke så uvanlig å ha litt gode frokoster i helgene? Og særlig hvis man har gjester/overnattingsgjester. Dette hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt. Lurer på hva som feiler folk hvis de blir så forferdet av en skarve pannekake til frokost at de går så langt som denne dama her.
Gjest Yellow Taxi Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Hadde dei budd der i 2 veker og pannekaker blei servert til frokost og lunch kvar einaste dag, då er det ok å sei i fra. Men ein frokost, det må da vere greit. Hadde dei budd der i 2 veker utan at foreldrana efterlysar dom, då er det ok å sei i fra både i histan og pistan! 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #19 Skrevet 1. juni 2012 Pannekaker er da MIDDAG, IKKE FROKOST. Tenk om de hadde tenkt å ha det til middag senere på dagen? Går det ikke an å servere normal mat? Ungene blir jo helt forvirra. Snart er det vel kjøttkaker til frokost og brødskiver til middag. Midt på natta. 1
Sophia Skrevet 1. juni 2012 #20 Skrevet 1. juni 2012 Totalt misforstått barneoppdragelse av dem som ringte. På grensen til barnemishandling mener jeg. Disse foreldrene kommer ikke til å få et nært forhold til sine barn. Dessverre. Men som man reder ligger man. Hvis et barn på 12 år ikke kan fortelle til mor at de fikk pannekaker til frokost på et overnattingsbesøk, tenk på alt de aldri kan fortelle... På grensen til barnemishandlig synes jeg blir for drøyt. Men helt klart overhysteriske foreldre. Tåpelig av dem å ringe til deg ts, for å krangle på noe så uskyldig som en pannekakefrokost. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå