Scherbatsky Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Smash – jakten på Broadways Marilyn Monroe Det finnes ingenting som er mer spennende enn premieren på en Broadway-musikal; kanskje bortsett fra veien dit. De dyktige tekstforfatterne Julia og Tom, spilt av Debra Messing og Christian Borle, begynner å jobbe med en ny musikal basert på livet til Marilyn Monroe. Når en ivrig produsent (Anjelica Houston) liker ideen, begynner prosessen med å finne kvinnen som kan bekle rollen som vår tids største kvinnelige ikon. Blir det den etablerte Ivy Lynn eller den uslepne diamanten Karen? TV3 gir deg blod, svette og tårer og et innblikk bak sceneteppet på Broadway i den nye dramaserien Smash. Med Debra Messing, Jack Davenport, Anjelica Houston og Katharine McPhee. Premiere på TV3 tirsdag 5. juni klokken 21.30. Noen som har sett reklamen på TV? Any takers? Noen som har sett serien i USA allerede? Hvilket 'team' er du? Team Ivy Endret 1. juni 2012 av Scherbatsky
LukaFrost Skrevet 2. juni 2012 #2 Skrevet 2. juni 2012 Jeg har sett første episode, men musicals er ikke helt min greie, så det blir neppe noe mer.
Samulita Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Ah, jeg elsker denne serien!! Nå skal det sies at jeg elsker både musicals og teater generelt, så det er jo helt i min gate Har sett nesten hele første sesong. Det eneste jeg ikke liker er et par av karakterene, spesielt Karen. Men Ivy, Julia og Tom er bra!
Scherbatsky Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Da liker og misliker vi de samme Kjempebra premise for serien (så mye drama, knuste hjerter og hard jobbing er en del av livet i New York's teatersamfunn), men de begynte å ødelegge for seg selv. De vil ha en serie med noenlunde realistisk syn på prosessen det er å ta en musikal fra skript til workshops, til try-outs til Broadway? Syns det er så urettferdig at Karen swooper inn fra Iowa og forventer å få alt i fanget uten å ha jobbet ræva av seg først. Også får hun det fader meg også! Hadde en tanke her en dag om at kanskje disse Ivy klippene vi har sett hittil der hun er i kostyme, på en scene, kanskje er ment å være fremtiden. Altså at Ivy til slutt er Marilyn på Broadway, og vi ser "snippets" fra showet. For hvis jeg husker rett har ikke vi egentlig sett Karen på samme måte. Hun ser seg selv i scenene, men ikke PÅ scenen. Kanskje jeg bare drømmer og husker feil... Hvordan kan man se Ivy (Megan Hilty er fantastisk, satser på at hun får seg en Emmy nominasjon i supporting) synge "Second Hand White Baby Grand", "Let's Be Bad", "National Pasttime" eller "I Never Met A Wolf Who Didn't Learn To Howl" og ikke se at hun er laget for Marilyn. Endret 2. juni 2012 av Scherbatsky
Samulita Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Jeg er nesten helt sikker på at vi har sett Karen på scenen også. Men jeg håper helt klart at det blir Ivy til slutt! Skjønner ikke hvorfor de mener at Karen er bedre... Hun kan synge, men stemmen er ikke bærende nok for en musical! Dansingen og skuespillet er heller ikke bra nok. Veldig spent på hvordan sesong 2 blir. Og kan de dra dette ut i flere sesonger? Håper det! Tror forresten at Julia er gravid med Michaels baby. Fikk mistanke om at det kom til å skje allerede første gangen vi fikk høre om affæren.
Snop Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Det kommer en andre sesong! Men den starter mid-season så det blir en stund til. Jeg skjønner ikke hvordan de skal lage den og fortsatt ha originale, nye sanger hele tiden... i så fall må de jo lage en helt ny musikal?
Scherbatsky Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2012 Under try-outs og workshops så byttes sanger ut hele tiden. De må jo erstattes. Det er derfor de har så mange workshops, try-outs og previews. Wicked har flere sanger som ikke ble med til slutt en som er i hele musikalen, og Dolly Parton skrev om fire eller fem sanger bare etter try-outs i LA før de åpnet på Broadway. Kat McPhee synger fint hun. Men hun bærer sinnsykt preg av å være pop-sanger. Stemme hennes ville aldri holdt til 8 show i uken i seks måneder, og ihvertfall ikke et år (som ofte er kontrakttiden). Aldri i livet. Tviler på hun hadde holdt mer en tre show før stemmen ble utslitt og trengte kvile. For de som vet litt om teater, og særlig Broadway, vet at Broadway er så jævlig hardt arbeid at du skal ha guts, en god pakke talent og lang trening for å klare det 6 dager, 8 shows i uka. Det føles nesten litt urettferdig at de ikke tar sjansen til å vise folk hvor hardt disse folka jobber, selv for å "bare" være back-up danser. Back-up dansere (chorus) jobber gjennom hele showet, skal ofte kunne fem forskjellige "roller" i tilfelle understudy-en eller standby-en til en av hovedrollene må på, og de må ta over, eller noen er så syke at de ikke får lov til å gå på scenen. Og det skal jævlig mye til, men det skjer jo. De må fortsatt være klar hele tiden til å skifte i siste øyeblikk. Folk jobber med brukne tær, betennelser i ledd, migrene-anfall, lungebetennelse og selvfølgelig vanlige sykdommer (fant ut etter at jeg så Chenoweth og Hayes i Promises, Promises at KC hadde to eller tre brukne tær - i høye hæler, nettopp hatt meniere's anfall og langvarig halsbetennelse, mens SH også var vond i halsen, men jeg merket ingenting. Proffe som fanden!). Knallhardt jobber de, og jeg skulle ønske de kunne ta opp litt mer av den siden, for det er så sykt mye å ta av. Er lei av at alt fokuset er på Karen, stakkars lille Karen som ikke får det akkurat som hun vil. Det som irriterer meg mest med Karen er at hun virker ikke som om hun er villig til å jobbe særlig for å lære. Hun fikk plass i chorus, uten å vite hva downstage var, uten å ha tatt notater og hun fikk rollen som understudy, men gadd ikke lære seg hele boken fordi hun ikke egentlig fikk opplæring før en uke etter åpningsshowet. Seriøst? Uprofesjonelt og usannsynlig at en Broadway-produsent ville ha latt den jenta bære showet på sine skuldre når hun ikke hadde gjort forarbeidet. Si hva du vil om Ivy; nei, hun er ikke redd for å kjefte tilbake, ja, hun kjemper hardt for en rolle som to ganger har gått til andre, og hun er ikke Karens beste venn (som derimot nå visstnok er Ivys forhenværende bestevenner, fordi Karen sa at de burde være hennes venner). Men hun jobber hardt, og gjør alt for å oppfylle drømmene sin. "It's Marilyn, I never expected it to be easy." - Ivy, 1.02 Nå har Karen fått sin drøm oppfylt (uten å gjort skitt for å fortjene det), da bør Ivy ende opp som Marilyn til slutt. 1
Snop Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Ja, stemmer. Jeg hadde glemt at de ikke hadde kommet til Broadway enda Men hele poenget med Karen sin historie er jo at den har likhetstrekk med Marilyns historie. Og Ivy er flink, men altfor "teknisk" flink, Karen er både flink OG har det uskyldsrene som gjorde Marilyn spesiell... TEAM KAREN
Scherbatsky Skrevet 3. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2012 Smash prøver jo å si at Ivy ER Marilyn. Moren, pillene, menn som ikke forstår henne. 1
Snop Skrevet 3. juni 2012 #10 Skrevet 3. juni 2012 Smash prøver jo å si at Ivy ER Marilyn. Moren, pillene, menn som ikke forstår henne. De prøver nok å si at begge ER Marilyn. For å sette det veldig på spissen - Karen er Marilyns uskyldsrene side, og et naturtalent. Ivy er den mørke siden av Marilyn. 1
Samulita Skrevet 4. juni 2012 #11 Skrevet 4. juni 2012 (endret) Jeg er fullstendig uenig i at Karen er Marilyns lyse side, eller Marilyns noe som helst. Hadde Katherine McPhee vært en bedre skuespiller, så kanskje jeg hadde kjøpt det. Endret 4. juni 2012 av Samulita
Snop Skrevet 4. juni 2012 #12 Skrevet 4. juni 2012 (endret) du kan være så uenig du bare vil, men Marilyn var i likhet med Karen uerfaren og fikk sjanse på sjanse fordi noen så noe i henne. Derfor er storylinen til Karen som den er. Jeg ser ingen uskyld i Ivy, og det var grunnleggende for den Marilyn var, i tillegg til seksualiteten. Derek så det tydeligvis heller ikke Endret 4. juni 2012 av Snop 1
Samulita Skrevet 4. juni 2012 #13 Skrevet 4. juni 2012 du kan være så uenig du bare vil, men Marilyn var i likhet med Karen uerfaren og fikk sjanse på sjanse fordi noen så noe i henne. Derfor er storylinen til Karen som den er. Jeg ser ingen uskyld i Ivy, og det var grunnleggende for den Marilyn var. Derek så det tydeligvis heller ikke Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig Det jeg mente var at Katherine McPhee gjør en utrolig dårlig jobb når det kommer til troverdighet, og derfor kan jeg ikke heie på henne heller
Scherbatsky Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 4. juni 2012 Kanskje jeg formulerte meg litt dårlig Det jeg mente var at Katherine McPhee gjør en utrolig dårlig jobb når det kommer til troverdighet, og derfor kan jeg ikke heie på henne heller Enig der. Grei popstemme, og hun prøver jo. Men Megan Hilty gjør det umulig å heie på noen andre enn Ivy. Hun er bare så jævla god!
Gjest Armule Skrevet 6. juni 2012 #15 Skrevet 6. juni 2012 Har nettopp sett den første sesongen, og heiet på Karen hele veien. Og det er som noen over her sa, både Karen og Ivy spiller på forskjellige sider av Marilyn. Når det er sagt, så liker jeg ikke karakteren Ivy. Har prøvd å like henne og fokusere på de positive sidene, men det går ikke i lengden.
Gjest Armule Skrevet 9. juni 2012 #16 Skrevet 9. juni 2012 Liten funfact: Debra Messing og Will Chase har visstnok datet (aner ikke om det fortsatt pågår), og det er godt mulig at Chase forlot sin andre kone for henne. Men dette er selvfølgelig bare spekulasjon! Fantastisk ironisk, med tanke på Julia og Michael.
Scherbatsky Skrevet 10. juni 2012 Forfatter #17 Skrevet 10. juni 2012 De er sammen nå. Debra Messing har nettopp søkt om skilsmisse etter å ha vært separert fra mannen i 6 mnd.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 10. juni 2012 #18 Skrevet 10. juni 2012 Jeg kan ikke fordra Ivy, syns karakteren hennes er ufordragelig. Har alltid elsket Debra Messing, hun er elskelig i alt hun gjør. Anjelica Houston, er det flere enn meg som syns hun ser feil ut på en måte. Har hun alltid vært så skjev?
Gjest Armule Skrevet 10. juni 2012 #19 Skrevet 10. juni 2012 De er sammen nå. Debra Messing har nettopp søkt om skilsmisse etter å ha vært separert fra mannen i 6 mnd. Nja, nærmere ett år. Jeg kan ikke fordra Ivy, syns karakteren hennes er ufordragelig. Har alltid elsket Debra Messing, hun er elskelig i alt hun gjør. Anjelica Houston, er det flere enn meg som syns hun ser feil ut på en måte. Har hun alltid vært så skjev? Kan heller ikke fordra Ivy. Selv om jeg prøver å ha medfølelse for henne, klarer jeg det ikke helt. Det har med måten hun takler motgang på. Har også undret meg over Houston. Syns ansiktet ser veldig flatt og kunstig ut! Men har lært å like det gjennom serien.
Auroressa Skrevet 12. juni 2012 #20 Skrevet 12. juni 2012 Jeg har en knapp på Karen, men syntes litt synd på Ivy og .. Hun har den sårbarheten ved seg som vises engang i blant, og er jo en litt overraskende slutt på sesong avslutningen og av serien - ikke at jeg skal si noe. Noen som vet når sesong 2 starter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå