Gå til innhold

Fotograf

-ida-

Anbefalte innlegg

Vi har nå bestilt time til foto hos fotograf, men hva slags klær skal jeg ta på barnet? Noe som er spesielt fint, vi skal ta noen bilder sammen og noen av han alene. Tenkte på noen i farge og noen i sort/hvitt. Har der noen erfaringer som har barn fra før eller som har vært hos fotograf, for vi har aldri gjort det før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Primula

Du kan gjerne ha med flere antrekk, men ikke mer enn tre. Da blir det mye styr. Da lillemor var til fotograf rundt 1- årsdagen sin, tok vi fargebilder i bunad, og svart/hvitt bilder med snekkerbukse. begge ble kjempefine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Jeg var hos fotograf og tok bilder av gutten min da han var 1 år.

Hans antrekk var da:

* bar overkropp med gullsmykke han fikk til dåpen (bilde tatt fra midjen og opp)

* bunad

* snekkerbukse med bar overkropp

Ble veldig fornøyd med bildene. :P

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du skal bruke de klærne som er mest normalt for barnet ditt å bruke.

I barnehagen f.eks så fikk vi ikke beskjed om at det skulle være fotografering pga at enkelte omtrent satte på ungene galla-antrekk... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet frem noen dongri klær, marineblått antrekk og et fin antrekk. Vi skal jo ta en del bilder og da er det jo greit med litt forskjellig. Tror vi vil ha mest muligherdagsbilder. Liker ikke så veldig sånn stivpyntet, det er jo ikke sånn han er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Gjest gjest7

Vi har prøvd å ta med prinsessa vår til fotografen men hun nekter å bli tatt bildet av. Det er noen måneder siden sist nå så får vi prøve igjen.

Hun rett og slett klikket da hun ble plassert foran kamera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns svart hvitt bilder i snekkerbukse(uten genser)er veldig fint.

ser litt gammelt ut liksom :-) ellers er det ofte bilder i finstasen eller uten klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av mitt barn ble det tatt noen bilder helt naken (med gullkjede), noen bilder i et hverdagsantrekk og noen bilder i pentøy. Jeg synes ikke noe om svart-hvitt-bilder av barn, men det er jo opp til enhver. Jeg vil råde deg til å ta på det mest krevende antrekket først, for fotograferingen kan være en tålmodighetsprøve. Fotografen ville dessuten ta nakenbildene helt til slutt, da barnet var mest trygg på ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen f.eks så fikk vi ikke beskjed om at det skulle være fotografering pga at enkelte omtrent satte på ungene galla-antrekk... :ler:

...men jeg husker det var ganske surt å betale i dyre dommer for bilder av snørrete, møkkete unger :-? Barnehagebildene (de av barnet enkeltvis) er jo tross alt en meget yndet julegave til besteforeldre, og da er det jo ok at ungen er litt representativ! JOda, vet det er foskjell på klær og skitt, men synes faktisk at barnehage"voksne" bør gjøre en innsats her!

...he, he, ungene mine er et stykke forbi barnehagen nå, da! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi vært og tatt bilder. Han slo seg litt vrang mot slutten ja, så da ble det nakne sinnatagg bilder, men de kan jo være fine de også håper vi!!! Tok 10 bilder, så håper de blir bra! Gleder meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...