Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har en bestemor som ligger på sykehus. hun vil mest sannsynligvis dø i løpet av en mnd. jeg er selvfølgelig veldig lei meg, og besøker henne ofte. så dette er ikke fordi jeg er grisk, men kun fordi jeg lurer! og fordi hun eier en gjenstand som er veldig verdifull i penger, men som betyr EKSTREMT mye for meg personlig, for vi har hatt denne tingen "sammen" fra jeg var født.

hvis hun ikke har skrevet testamentet, vil da alle pengene og eiendelene hennes gå til min mor og hennes søster? eller vil det fordeles over barnebarna også? min tante er litt grisk, så hvis hun og mamma får alt, så tar hun denne gjenstanden for å selge den. vet mamma vil kjempe for det for meg, jeg vil også kjempe med nebb og klør. men tante er sta..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke har skrevet testament, så vil din mor og søster arve, ja.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun ikke har skrevet testament, så vil din mor og søster arve, ja.

Og hennes søster (din tante), altså.

AnonymBruker
Skrevet

så hvis tante setter seg på bakbeina, har jeg ingen rett på denne tingen? :(

uff..

AnonymBruker
Skrevet

Nope, men livet går videre din griske dame. Vi vet alle at du kun skal ha den gjenstanden av økonomiske årsaker. SHAME ON YOU :lol:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nope, men livet går videre din griske dame. Vi vet alle at du kun skal ha den gjenstanden av økonomiske årsaker. SHAME ON YOU :lol:

Da vet dere feil. For det er overhode ikke av økonomiske grunner jeg vil ha den, da hadde jeg spurt om pengene og ikke gjenstanden. Hun har nok av penger de kan ta av...

Dømmer andre uten å kjenne di.

Skrevet

Du kunne jo høre med bestemoren din om du kunne få den ?

Men forh. så vil jo slekta vise forståelse for at du ønsker deg denne 'tingen' i arveoppgjøret også.

Gjest Quake
Skrevet

Du kan jo få den hos henne før hun dør er jo en mulighet.

AnonymBruker
Skrevet

Hun er veldig veldig dårlig, men hvis hun blir bedre skal jeg selvfølgelig spørre. Men hun er nermest ikke til stede (i hodet) så nå er det ikke aktuelt å spørre. Det er mer hvis-om-atte-dersom-atte spørsmål..

mamma har forståelse, men tante er en person som er litt vel glad i penger. hun har aldri brydd seg om mormor før, har ikke sett henne på 8år (bortsett fra når morfar døde og mormor arvet en del)..

Skrevet

Dersom hun ikke har skrevet testamente, så kan din mamma be om at hun får den tingen i arveoppgjøret. Din tante skal da ha noe av tilsvarende verdi.

Så kan din mamma gi eller selge videre til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...