AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg har uheldigvis møtt på en forbanna J*vel av en saksbehandler. Jeg har vært i 4 møter med denne saksbehandleren og han er bryr seg liksom ikke. Jeg har sagt 1000 ganger at jeg sliter med angst og måtte bytte lege , men det tar jo litt tid. Likevel setter han meg opp på alle mulige kurs. Jeg har sagt at jeg ikke klarer og gå på kurs. Men at jeg kan gjøre noe annet, hva som helst, bare jeg slipper og sitte i et rom fult av ukjente mennesker. Likevel forsetter han og sette meg opp igjen, igjen og igjen. Han gir meg gullerøtter som i form av at jeg får sykkel, ekstra penger osv osv, Men hallo jeg sliter forsatt med angst, om du så hadde kjøpt hus til meg!!!! Jeg driter i sykkel og ekstra penger, jeg trenger hjelp! Når jeg er i møter med han er han sarkastisk, frekk mm.1 gangen jeg møtte han fortalte han meg og hva som skulle skje fremmover og vise meg likeså godt hvem de andre var, med person nr dems. I andre møte så bare jatta han med , etter møte fikk jeg brev han tok bort husleien og livsoppholdet mitt. I det tredje møte så sier jeg , man har rett på et grunnbeløp sånn at jeg faktisk kan spise , da bare sier han lavt ja, det det er vel ikke akkurat lovlig , det vi gjør Akkurat nå er det så ille at jeg faktisk ikke har mat resten av helgen og frem til den 10. Dette har ikke skjedd bare 1 eller 2 ganger med 4 ganger at det går en mnd uten mat. Hadde jeg ikke fått bo støtte fra kommunen så hadde jeg ikke klart noe i det hele tatt. Jeg får ca 2500 i bostøtte, og har 1000 kr igjen til mat. Som skal vare Hele mnd. OG det funker veldig dårlig Jeg har snakket med saksbehandler som hele tiden sier at jeg skal få de. Men skjer det NEI. Er det ikke slik at man har rett på et grunnbeløp? Grunnen , jeg sliter med angst og har nettopp fått kontakt med legen, fordi jeg hadde glemt og bytte når jeg flyttet hit. Jeg ringte de ca den den 1 fikk beskjed om at jeg måtte vente til den 10, fordi de måtte få noe ( vet ikke hva ) fra helfo(?) Og nå har jeg endelig fått fått lege time, den 15 Juni og frem til da har jeg aldså ikke noen ting!! Jeg trenger råd hva jeg skal gjøre, jeg orker ikke dette mer
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Du kan ikke få psykriateren din til å si noe da? Tror nok endel saksbehandlere behandler deg litt useriøst helt til de hører ord fra sakkyndige. Også fant jeg denne http://www.norilco.no/medlemsservice.asp?act=open&act2=read&recno2=2502&RecNo=2502&meny=7,62,162 .
Gjest badeand1 Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Jepp, du kan bytte. Bare send en mail til hovedkontoret Nav og ikke kontoret i kommunen din.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Du kan ikke få psykriateren din til å si noe da? Tror nok endel saksbehandlere behandler deg litt useriøst helt til de hører ord fra sakkyndige. Også fant jeg denne http://www.norilco.no/medlemsservice.asp?act=open&act2=read&recno2=2502&RecNo=2502&meny=7,62,162 . Jeg begynte hos hun for 1 mnd siden. Så hun kan ikke si noe før hun er ferdig med og stille diagnose. Jeg har fått et brev som sier at jeg trenger faste rammer og at saksbehandleren gjør ting verre. men det ble "avist" ( det trenger jo alle ) Takk for tipset
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Jepp, du kan bytte. Bare send en mail til hovedkontoret Nav og ikke kontoret i kommunen din. Det skal jeg gjøre med en gang! Tusen takk for tipset
Gjest badeand1 Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Det skal jeg gjøre med en gang! Tusen takk for tipset Bare hyggelig! Håper det ordner seg.
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Men fram til du får alt fikset mtp angsten din, så er du NØDT til å gå på kurs og møter som Nav setter deg opp på. For å få penger fra Nav/sosialen så må du takke ja til tilbud Nav gir deg. Om du takker nei så kan du miste stønader for en periode. *Been there done that og en evig krangel med Nav* Er vel sånn.. Så lenge du ikke har vist frem 1000 dokumenter på at du ikke kan være på kurs så kan Nav gjøre som de vil. Jeg har angst enda. Fikk rett og slett sterkere angst av å krangle med Nav. Men nå har jeg endelig fått meg jobb, nå begynner ting å falle på plass igjen. Men jeg vet hvordan det er med nav. Forbanna drittsystem sier jeg bare
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Men fram til du får alt fikset mtp angsten din, så er du NØDT til å gå på kurs og møter som Nav setter deg opp på. For å få penger fra Nav/sosialen så må du takke ja til tilbud Nav gir deg. Om du takker nei så kan du miste stønader for en periode. *Been there done that og en evig krangel med Nav* Er vel sånn.. Så lenge du ikke har vist frem 1000 dokumenter på at du ikke kan være på kurs så kan Nav gjøre som de vil. Jeg har angst enda. Fikk rett og slett sterkere angst av å krangle med Nav. Men nå har jeg endelig fått meg jobb, nå begynner ting å falle på plass igjen. Men jeg vet hvordan det er med nav. Forbanna drittsystem sier jeg bare Jeg vet at alle har rett på et grunnbeløp, jeg tror det er ca 3000 kr i mnd i allfall var det de sa ved et annet kontor. Det er ikke slik at jeg forventer og få masse masse penger. 3000 kr i mnd hadde hjulpet veldig. Ja, det er sikkert sånn. Jeg har sagt jeg kan gjøre andre ting , i det ene øyeblikket har vi laget en plan, 2 dager senere får jeg brev i posten om et nytt kurs Jeg er å blitt verre etter møte med NAV eller saksbehandleren, så om jeg ikke får bytte , får jeg heller søke på noe annet stønad sånn at jeg slipper han mer. Drittsystem ja
Gjest ms_kwang Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Jeg vet at alle har rett på et grunnbeløp, jeg tror det er ca 3000 kr i mnd i allfall var det de sa ved et annet kontor. Det er ikke slik at jeg forventer og få masse masse penger. 3000 kr i mnd hadde hjulpet veldig. Ja, det er sikkert sånn. Jeg har sagt jeg kan gjøre andre ting , i det ene øyeblikket har vi laget en plan, 2 dager senere får jeg brev i posten om et nytt kurs Jeg er å blitt verre etter møte med NAV eller saksbehandleren, så om jeg ikke får bytte , får jeg heller søke på noe annet stønad sånn at jeg slipper han mer. Drittsystem ja mm jeg fikk innvilget ca 4500 kr i livsopphold fordelt på 1,5 måneder, det er ikke så lenge siden, fikk 1200kr idag, starter med opplæring på jobb på mandag, og lønningene er ikke før 10nde i hver måned, men men (Jeg trodde ALDRI det skulle ta så kort tid å få meg jobb, vært stucked i troms i 6måneder uten jobb og angst og hele pakka, flyttet til stavanger tok meg 4dager så fikk jeg tilbud om stilling ) Nav satt meg egentlig på jobbklubb fordi saksbehandleren min tror at jeg ikke har fulgt godt nok med på de 2 andre kursene jeg har vært på Hun mente seriøst at jeg rett og slett var DUM, fordi jeg ikke klarte å få meg jobb i troms >.<av 50 søknader fikk jeg 1 jobb intervju x) Av 5 søknader til stavanger fikk jeg jobbintervju på 4 av dem, og tilbydd stilling på 3 av dem Beklager for skikkelig Off topic Jeg er rett og slett forbanna på hele systemet, selvom jeg nå har fått meg jobb. Jeg bare HÅPER på at jeg ikke blir utsatt for en ulykke eller noe sånt som gjør at jeg må trygle nav for sykepenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå