Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite dilemma jeg trenger å få noen synspunkter på. Jeg har jobbet på et eldrehjem i to års tid. På avdelingen ovenfor meg jobber det en hjelpepleier på min alder (24). Har bare hilst på henne i gangene et par ganger og vet hvem hun er, men kjenner henne ikke personlig.

Jeg har en bestekompis jeg har kjent helt siden vi gikk på skole sammen, som jobbet på det samme eldrehjemmet inntil han sluttet for to år siden. Han er en type som liker å skryte av seksuelle erfaringer, og fortalte meg at han og hun hjelpepleieren nevnt over hadde hatt sex flere ganger på jobb da de jobbet på vakt sammen. jeg trodde egentlig ikke på han, helt til jeg fikk se bilder de har tatt i speilet hvor de har sex INNE på en pasient sitt rom mens denne pasienten sover på kvelden. Det var flere bilder og man ser tydelig at de er inne på et pasientrom iført pleieuniformene.

Jeg synes dette er så ekstremt forkastelig og respektløst, og har veldig lyst til å melde fra. Men vet ikke hva dette skal hjelpe, og tviler på at jeg får se bildene igjen.

Noen som har noen inspill? Takk på forhånd :)

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Syns det er forkastelig at du i det hele tatt vurderer det. Gamlingene tar ikke skade av det. Og om noe syns de sikkert bare det er fint med litt underholdning.

Endret av kråkefjas
  • Liker 1
Gjest Peaches
Skrevet

seriøst inne med pasienten,mens pasienten sover! jeg hadde meldt i fra. synes ikke noe om det.

• Liker 26
Skrevet

Jeg ville ikke skapt problemer---

Skrevet

Det som hadde avgjort saken for meg, dersom det var jeg som var i den situasjonen, er at de gjorde det på en pasient sitt rom. Når det har skjedd en gang, er det en sjanse for at det kan skje igjen. Og pasientene fortjener bedre enn hjelpepleiere som ikke respekterer deres hjem. Så jeg hadde sagt fra.

• Liker 26
Skrevet

Miaw: men er viktig å få frem at gutten ikke jobber der lenger, så sjangsen for at noe lignende skjer igjen er vel relativt liten. Hmm..

Gjest badeand1
Skrevet

Jeg hadde gjort det. Syns det er respektløst ovenfor pasienten.

Jeg hadde ikke likt det hadde det vært min mor eller bestemor som lå der..

• Liker 18
Skrevet

Bare glem det - fuglen har fløyet og det lille eventyret er historie, og det samme kan ikke skje igjen. (I hvert fall ikke med de samme personene) :lur:

Det er så absolutt ingen grunn til å fortelle dette til noen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan har du tenkt å legge frem beviser for dette da?

Ønsker kompisen din å gi deg bildene? Det er merkelig i så tilfelle, fordi han kan også få sanksjoner for dette selv om han ikke jobber der lengre.

Man har ikke sex foran ufrivillige og relativt forsvarsløse personer (som faktisk er i sitt eget hjem!). Dette burde vel strent tatt blitt politianmeldlt fra sykehjemmets side, men det kan bli vanskelig uten beviser.

En ord mot ord sak i dette tilfelle vil nok bare føre til en ekkel situasjon, både for deg, hjelpepleieren og kameraten din. Kanskje også for en del av personalet forøvrig- en del kommer til å ta side i saken. (For om du sier i fra så kommer saken til å komme ut blant personalet på ett eller annt tidspunkt)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

det blir sikkert vanskelig å gjøre noe med nå. men om han fortsatt jobba der så JA; jeg ville sagt ifra!! og hvis han noen gang forteller noe sånt igjen! makan til respektløshet og uprofesjonalitet! jeg blir lei meg på pasientens vegne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Miaw: men er viktig å få frem at gutten ikke jobber der lenger, så sjangsen for at noe lignende skjer igjen er vel relativt liten. Hmm..

Hvis han ikke jobber der lenger så er det ikke noe å tenke på etter min mening. Hadde han jobbet der enda og holdt på så hadde det vært litt annerledes.

• Liker 1
Skrevet

Tja, dette skjedde for over 2 år siden, han jobber ikkje der lenger og du har ikkje bildebevisene, så eg veit ikkje heilt om det hadde skjedd noko dersom du hadde meldt i frå. Ho kunne risikert å få sparken, men siden du ikkje har noko beviser, så tviler eg.

Men eg hadde vertfall sagt i frå til kameraten min kva eg syntes om slik oppførsel, slikt er veldig upassande og respektlaust :kjefte: Hadde eg vert tøff nok hadde eg tatt det opp med ho hjelpepleieren også.

• Liker 1
Skrevet

Bare si fra.. om du har et sterkt ønske om å drite deg ut og/eller lage problemer uten noen som helst grunn.

Hvordan skal du legge dette fram, og hva tror/håper du at skal skje? At denne hjelpepleieren skal få sparken for dette som skjedde for flere år siden, som ingen tok skade av uansett? Og hvorfor skulle du ønske det, om du uansett knapt kjenner henne?

Skrevet

Han nei, men hun som fremdeles jobber der hadde like mye sex..

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han nei, men hun som fremdeles jobber der hadde like mye sex..

Åja, hun jobber der enda? Da er det noe annet igjen. Da ville jeg kanskje sagt ifra ja. Det er ganske ekkelt å tenke på at hun fortsatt kan ha seg med andre på rommene til pasienter, mens de faktisk er til stede.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syns det er forkastelig at du i det hele tatt vurderer det. Gamlingene tar ikke skade av det. Og om noe syns de sikkert bare det er fint med litt underholdning.

Ditt svar er lavpannet og forkastelig, du har ikke begrep om etiske begreper og moral på en arbeidsplass. Skygg unna med tøvet ditt !!

• Liker 7
Skrevet

etiske begreper og moral

...er giften i samfunnet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt sykt at de i det hele tatt vil ha sex på et pasientrom, hvor de begge sikkert har byttet pleie og sett mye dritt. Bokstavligtalt.

Skrevet

Takk for svar. Ja, hjelpepleieren jobber der enda, men kompisen min sluttet da han syns hun ble for pågående (hans ord).

Får tenke litt på det. Er ikke ute etter å henge ut noen, men synes det er viktig å si i fra når man vet om sånne ting. Det er både ekstremt respektløst, og også å gå langt over alle grenser syns jeg..

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg skal love deg, hadde det vært meg som fant ut at ansatte på et eldrehjem holdt på sånn, så hadde jeg forsikret meg om at både jenta og gutten fikk svi, og ALDRI fikk sette beina i et omsorgsyrke igjen! Hvordan hadde du som pårørende følt hvis du fant ut at ansatte holdt på sånn i nærheten av din syke, gamle og sårbare mor/far??? DETTE MELDER DU IFRA OM NÅ!

Og Kråkefjas............. "Hvor mange fingre kan du se..." :nei:

Endret av Callisto83
  • Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...