AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Her i Stavanger virker det som om UIS blir sett på som et godt universitet, ikke primært pga studiene i seg selv, men fordi studentene får gode jobber etter studiene (det er tross alt Stavanger - Oljebyen). Men hvordan blir universitetet sett på av andre rundt om i landet? Jeg har ingen planer om å studere ved noe universitet, det ble jeg ferdig med for lenge siden. Jeg spør pga en diskusjon vi hadde på jobb.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Her i Stavanger virker det som om UIS blir sett på som et godt universitet, ikke primært pga studiene i seg selv, men fordi studentene får gode jobber etter studiene (det er tross alt Stavanger - Oljebyen). Men hvordan blir universitetet sett på av andre rundt om i landet? Jeg har ingen planer om å studere ved noe universitet, det ble jeg ferdig med for lenge siden. Jeg spør pga en diskusjon vi hadde på jobb. På rene oljestudier så er sikkert UIS veldig bra.Ellers er nok NTNU mer annerkjent rundt om i landet hva gjelder teknologi, pga større bredde, høyere opptakskrav, større fagmiljø etc.
feuerstein Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Da jeg jobbet i en liten stilling ved en tilsvarende institusjon et annet sted langs kysten var det pussig nok et nærmest hatsk forhold til UiS. I den grad TN ved UiS gjorde ting på måter som var bedre enn vår måte var det uaktuelt å kopiere dem rett og slett fordi det var UiS-måten og det var under vår verdighet å herme etter Stavanger på noen som helst måte. Misunnelsen er vel sterkere enn kjønnsdriften, eller noe sånt.
Gjest alille Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Personlig har jeg dessverre ikke noe godt inntrykk av UiS. Jeg sier dessverre, fordi jeg elsker byen og skulle gjerne blitt boende der - men pga ryktet valgte jeg studier andre steder. Faglig sett vet jeg ikke så mye, innenfor olje tror jeg hvertfall det er bra nok. Men det har jo vært en del negativt om UiS, både om konflikter blant de ansatte, og om at studentmiljøet er veldig kjipt for dem utenfra. Jeg har rett og slett aldri hørt noen skryte om UiS, i motsetning til hvor jeg studerer nå (som heller ikke er en anerkjent skole, men som mange likevel skryter masse av, sikkert pga studentmiljøet). Poenget mitt er vel kort og godt at kvaliteten på selve studiene kan være bra, men så lenge resten ikke er så bra så vil mange se mer ned på skolen. Jeg har hvertfall aldri fått inntrykk av at noen utenfor Rogaland mener at UiS er så veldig bra (men ikke nødvendigvis veldig dårlig heller).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå