watermeloon Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Om bare 10 dager drar vi til Kreta =D Har vært der en gang før for mange år siden, men lurer litt på hva som er lurt å holde seg unna å slikt. Vet at man ikke skal drikke springvannet der nede, holde seg unna isbiter og is.. Men ellers er jeg litt blank. Noen som vet noe mer som er kjekt å vite ? :D
muffineline Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Hvis du tar tabletter mot feriemage er det ikke noe problem med is. Jeg spiste flere is om dagen da jeg var der og jeg ble ikke dårlig. Tror også det var isbiter i glasset avogtil også. Ellers må du huske å ikke kaste toalettpapiret i toalettet 1
Gjest Best Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Is og andre meierivarer finnes da ikke farlig å spise. Og dopapiret går dit dopapiret bør, nemlig i do. Akkurat der er regler til for å brytes. Edit: god tur!! Endret 1. juni 2012 av Best
Gjest Seajewel Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Hold deg unna de greske mennene som bare vil oppi buksa på deg! Neida. Har aldri hatt noen mageproblemer på ferie i Hellas, der er det rent og ordentlig og er det noe du kanskje skal la være, så er det å drikke springvann.
MissStiles Skrevet 3. juni 2012 #5 Skrevet 3. juni 2012 Hadde ingen store problemer i kreta selv. men ja, begge deler stemmer med vann og dopapir.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2012 #6 Skrevet 3. juni 2012 Ellers må du huske å ikke kaste toalettpapiret i toalettet De fleste hoteller og andre steder rettet mot turister har vanlige toaletter man kan kaste papir i. Reiser du litt utenfor den vanlige løypa kan du møte både hull i gulvet, papirbøtter og ulåste dører, men da er det ganske åpenbart hvordan det fungerer.
skruf Skrevet 4. juni 2012 #7 Skrevet 4. juni 2012 Jeg har vært mange ganger på Kreta, og på alle hoteller vi har vært så er det egen bøtte for toalettpapir, selv nye hotell! Aldri hatt problemer med magen der heller, spist både is og salat (mmmm, deilig gresk salat!!). Men unngår kranevann da (dog, bruker å pusse tennene i kranevann). Ellers så anbefaler jeg å leie bil og kjøre rundt utenom turistplasser! Helt greit å kjøre der (men hadde litt problemer med å lese kart da vi hadde et gresk kart....).
muffineline Skrevet 4. juni 2012 #8 Skrevet 4. juni 2012 De fleste hoteller og andre steder rettet mot turister har vanlige toaletter man kan kaste papir i. Reiser du litt utenfor den vanlige løypa kan du møte både hull i gulvet, papirbøtter og ulåste dører, men da er det ganske åpenbart hvordan det fungerer. Jeg var i en av de største turistbyene på et fire stjerners hotell og man måtte kaste toalettpapiret i søpla. Det har ikke noe med hotellet å gjøre, men det gamle rørsystemet på Kreta som er så tynt.
Reiseguri Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Kaster heler dopapiret i søppla enn å ende opp med tett do, oversvømmelser og den flaue turen ned til resepsjonen for å få noen til å komme å stake opp det jeg ikke fikk skylt ned...
Karmosin Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 Enten forholder man seg til at det er smale rør på Kreta, eller man lar være å reise dit. Det samme gjelder for alle andre greske øyer (og andre steder i verden) med smale rør. Det blir nok problemer av turister som bare glemmer seg og trekker ned dopapiret en sjelden gang ved et uhell, det er absolutt ikke nødvendig å gjøre det med vilje. Meierivarer er av ypperste klasse, men softis er noe jeg styrer unna i hele verden (inkludert Norge) siden jeg ikke kan vite om maskinen er ren. Isbiter kan være litt mer iffy, men det går an å ta Idoform Travel eller noe lignende som forebyggende, siden møtet med andre bakteriekulturer enn de man er vant til kan være litt slitsomt innimellom. Ellers er det ikke så mye å passe på utover det man alltid passer på, også hjemme, typisk sørg for at veska er trygg og at lommeboka ikke tyter ut. Hvis en restaurant er den eneste i området med slitsomme innkastere betyr det vanligvis at restauranten er dårlig, forresten.
Gjest Best Skrevet 6. juni 2012 #11 Skrevet 6. juni 2012 Lommeboka er nokså trygg, om ikke andre turister stjeler den. Føler meg absolutt trygg på greske øyer. Rørene på nye anlegg er i samme dimensjon som hjemme, så grekerne lærer de også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå