Gå til innhold

Frydenbø studentboliger i 3 år?

mariss

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått studentbolig på Frydenbø, og er kjempefornøyd! Skrev at jeg ønsket bolig i et skoleår, uten at jeg helt forstår hvorfor jeg skrev det, da jeg skal være student i Bergen i hvert fall i 3 år. Bør jeg gi beskjed om dette nå, eller vente til neste år? Hvor stor er sannsynligheten for at jeg får beholde boligen i 3 år? Jeg bør muligens ta ett år om gangen, men lurer likevel.

Er det forresten noen som har erfaringer med Frydenbø studentboliger? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker du flytter innen året er gått. Frydenbø ligger i et noe belastet strøk, etter å ha blitt forfulgt av narkiser, potensielle ranere og andre skule fyrer hjem tenker jeg du ikke vil bo der lenger enn nødvendig. Det er også en del innbrudd og hærverk på Frydenbø, og nå flytter jo Strax huset like ned i veien, så regner ikke med det blir bedre. Det positive er at du slipper å skaffe bolig i et presset marked, det er kort vei til butikken, gode bussforbindelser og bra turmiljø i nærheten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, hørtes ikke bra ut! Satser på det er blitt bedre til jeg flytter inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du er student får du beholde boligen.

Selv om det står i kontrakten at den varer fra 01.08.2012 til 31.07.2013?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å bo på frydenbø oppleves nok som litt induviduelt.

Jeg har selv vært der, og kjenner flere stk som bor der oppe, og har bodd der i flere år, de stor trives.

Jeg har ikke opplevd noe særlig av værken narkomane eller potensielle ranere, ikke noe mer enn hva mann kan forvente når mann bo i en by.

Det som er greit å ha i bak hodet, ikke la sykkelen stå ut, og pas på at dørene er låst når du forlater boligen.

Dersom du liker å ha lett tilgang på sol, så vil jeg anbefalle deg å leie bare ett år, Gyldenpris/laksevåg delen av Bergen er generelt undersolt, så selv om du har god utsikt, så må du gjerne på baksiden av boligen/ ut i naturen for å få litt sol på kroppen. Men som Student, så vil du nok ha plenti av muligheter til å oppholde deg utenfor hjemmet :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bo på frydenbø oppleves nok som litt induviduelt.

Jeg har selv vært der, og kjenner flere stk som bor der oppe, og har bodd der i flere år, de stor trives.

Jeg har ikke opplevd noe særlig av værken narkomane eller potensielle ranere, ikke noe mer enn hva mann kan forvente når mann bo i en by.

Det som er greit å ha i bak hodet, ikke la sykkelen stå ut, og pas på at dørene er låst når du forlater boligen.

Dersom du liker å ha lett tilgang på sol, så vil jeg anbefalle deg å leie bare ett år, Gyldenpris/laksevåg delen av Bergen er generelt undersolt, så selv om du har god utsikt, så må du gjerne på baksiden av boligen/ ut i naturen for å få litt sol på kroppen. Men som Student, så vil du nok ha plenti av muligheter til å oppholde deg utenfor hjemmet :)

Har selv fått et positivt inntrykk av frydenbø, og hørt at det skal være et godt sosialt miljø. Men dette er nok veldig individuelt som du sier, så er vell bare å vente å se :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratulerer med studentbolig! Jeg har bodd ett år på Frydenbø, og det var supert! Kort vei til Universitetet, hyggelige naboer og godt miljø, Løvstakken rett ut døra og trygt og godt. Opplevde heller ikke noe negativt, og sykkelen stod trygt og godt parkert utenfor hele året :)

Grunnen til at jeg bare bodde ett år var at jeg fortsatte studier i Oslo. Om ikke hadde jeg nok bodd der ennå :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med studentbolig! Jeg har bodd ett år på Frydenbø, og det var supert! Kort vei til Universitetet, hyggelige naboer og godt miljø, Løvstakken rett ut døra og trygt og godt. Opplevde heller ikke noe negativt, og sykkelen stod trygt og godt parkert utenfor hele året :)

Grunnen til at jeg bare bodde ett år var at jeg fortsatte studier i Oslo. Om ikke hadde jeg nok bodd der ennå :)

Tusen takk, det var kjekt å høre! :-) Så forresten at leiligheten er møblert, men er det mulig å innrede med egne møbler? At det er en plass en kan oppbevare møblene som står fra før? Eller blir dette vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal du bruke egne møbler vil du måtte leie deg lager. For det finnes ikke oppbevaringsplass for møblene som allerede står der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk, det var kjekt å høre! :-) Så forresten at leiligheten er møblert, men er det mulig å innrede med egne møbler? At det er en plass en kan oppbevare møblene som står fra før? Eller blir dette vanskelig?

Oi, det husker jeg ikke... Lurer på om det ikke var noe bodplass der, men tør ikke svare 100% sikkert. Jeg hadde egen bokhylle, stol og seng, men husker ikke hva jeg gjorde med senga som stod der... Tror du kommer til å stortrives, jeg! Annen standard på det studenthjemmet enn alle andre jeg har vært på. Også mange som bodde der hele studietiden, så er jo et tegn på at flere enn meg trivdes der :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv om det står i kontrakten at den varer fra 01.08.2012 til 31.07.2013?

Man får bare innvilget kontrakt for et år av gangen, men som beboer får du automatisk tilbud om ny kontrakt hvert år frem til du har nådd maksimal botid (5 år hos SiO hvertfall), så ingenting å bekymre seg for ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

gratulerer med å fått tilbud om studenthybel, så du slipper å måtte ut på det private markedet i Bergen, det er helt ..... bananas! du er en av de få utvalgte og kjempeheldig

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg bodde selv på Frydenbø for noen år siden,og jeg stortrives også.En av de beste stedene jeg har bodd.Veldig godt miljø der og de gjorde i hvert fall sitt for at alle skulle bli inkludert i diverse sosiale aktiviteter når jeg bodde der.

Opplevde aldri noe skummelt der,og opplevde egentlig å bo der som veldig trygt.Gikk også hjem alene om natten flere ganger uten at noe skjedde med meg,så jeg tror ikke du skal bekymre deg så lenge du tar normale forhåndsregler som man alltid bør hvis en er ute og går alene om kvelden/natten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at flere har trives der, og ja jeg er kjempeheldig som har fått bolig! :D Står at det er en bod på huset, så mulig jeg kan oppbevare de andre møblene der. Håper på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...