iskaffe Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Er invitert i bryllup til sommeren, men trives ikke i sko med høye heler. En av grunnene er fordi jeg er litt høyere enn min mann, og med høye heler føler jeg meg som amazon kvinnen. Men er det ok å bruke flate sko til bryllup? Hvilke type sko kunne jeg brukt? Jeg er ikke akkurat en moteløve, og blir fort veldig usikker på mine mote-valg. Ikke minst fordi kvinnene i landet jeg skal til, alle ser ut til være tilhengere av skyhøye heler. Så... tror dere noen av disse skoene hadde funket? Eller blir de veldig hverdagslige? Kommer sikkert til å velge en enkel kjole i pastellfarger, som når til knærne. Håper på å finne en som er rosa eller grå. Min lenke Min lenke Min lenke Min lenke hot or not..? Eventuelt er den noen andre sko som hadde vært penere? Endret 1. juni 2012 av iskaffe
Gjest mari kontrari Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Jeg hadde ikke syns det var noe rart i å gå med pene ballerinasko i bryllup, og syns blant annet de øverste var veldig pene og festlige. Alternativt kan du jo vurdere pumps el. med lav snellehæl om du finner det, men jeg syns altså ballerina er helt greit. Likte ikke så veldig godt sandalene du linket til, men jeg liker veldig lite av sandaler så det er kanskje mest min smak. Tror det også burde være greit, i hvertfall om det er et ikke altfor stivt sommerbryllup/hagebryllup. Men jeg legger ikke (negativt) merke til hva folk går med så lenge det ser ut som de har forsøkt å kle seg litt pent og ikke på en halvnaken fjortis-måte Her er en hel haug flate og lavhælte sko å velge mellom, tenker lav hæl kan være en ting å vurdere om du vil ha holdningen det gir uten særlig ekstra høyde. (Menjeg kunne fint gått for flate sko selv,altså) : Lave pensko hos Brandos.com 1
Solsikke Skrevet 2. juni 2012 #3 Skrevet 2. juni 2012 Jeg er enig med Mari Kontrari om at du fint kan gå med lave sko i bryllup. Vel, er kleskoden kjole og hvitt så passer det seg kanskje ikke, men det er kanskje ikke tilfelle i det bryllupet du skal i.. Jeg synes spesielt skoene i den øverste linken var fine, men sandalene vår óg veldig fine. Jeg skal selv ut å handle sko i dag som skal brukes i bryllup om ikke lenge. Enn så lenge står valget mitt mellom klassiske pensko med lav hæl (jer er selv ganske høy) eller noen fine sandaler. Tror nok jeg ender opp med førstnevnte. God skojakt!
Mari*Nade Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Helt ok med flate sko vel! Jeg stemmer for ballerinaskoene med gulltå! God fornøyelse!
Violen Skrevet 2. juni 2012 #5 Skrevet 2. juni 2012 Jeg går bare i flate sko, og har brukt pene ballerinasko i bryllup flere ganger. Synes de første var kjempefine!
Cata Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Likte også de første og kunne fint gått med dem selv. (Men jeg er på ingen måte noen moteguru ) De siste hadde også gått greit til det rette antrekket, mener jeg, men er litt mer skeptisk til sandalene du linker til. Synes spesielt sandalene i link 2 så litt i overkant hverdagslige ut.
QueenK Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 Siden bryllupet er som sommeren kan du kjøre en "Toga/klassisk summer style) og da er det jo kjempe pent med ballerina sko(feks de siste) og noen av sandalene var også ok, men bare pass på at de ikke blir for.. hva skal jeg si?Kjedelige?:/ Ballerin/lave sko i bryllup skulle vel da ikke være noe problem. Min vennine som er nesten 2 m kan ikke gå med høye og hun gikk for lang elegant kjole m/noe lignende de sandalene med pynt på reimene, kjempeflott! Ta å gå med lave sko du, det ser nok mye bedre ut både med tanke på høyden å det blir behageligere for deg, du skal jo tross alt gå med dem hele dagen:) Ha en fin dag:)
Rosalie Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Pene, lave/flate sko kan man da fint bruke. Flate sandaler, derimot, blir for hverdagslig. Selv de med sølvdill på.
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #9 Skrevet 2. juni 2012 Takk for svar alle sammen. Da går jeg for flate sko! Men ja, jeg er enig i at sandaler kanskje ikke er det beste valget. Men er sikker på at jeg finner meg noen fine ballerinasko. Likte de først skoene kjempegodt, og håper jeg får tak i noe lignende.
Solsikke Skrevet 2. juni 2012 #10 Skrevet 2. juni 2012 Jeg kan tipse om butikkene Bianco og Lille Grensen sko hvis du bor i Oslo. De har mange fine pene ballerinasko. Selv kjøpte jeg noen helt flate pensko (de likner på pumps, men helt uten hæl) fra Vagabond i dag, som jeg skal bruke i det bryllupet jeg skal i. Jeg lette etter link til deg, men finner dessverre ingen.
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2012 Åh, det hadde vært spennende å sett hvordan de skoene så ut, solsikke! Synd at du ikke fant noen link. Takk for tipsene, de butikkene skal jeg sjekke.
amonyn Skrevet 2. juni 2012 #12 Skrevet 2. juni 2012 Jeg går stort sett i joggesko, til og med i bryllup. Kanskje i mitt eget også, faktisk.
Solsikke Skrevet 2. juni 2012 #13 Skrevet 2. juni 2012 Åh, det hadde vært spennende å sett hvordan de skoene så ut, solsikke! Synd at du ikke fant noen link. Takk for tipsene, de butikkene skal jeg sjekke. Jeg famt ikke de eksakte, men det er disse: http://www.zalando.co.uk/vagabond-leroc-ballet-pumps-beige-va111a02n-916.html, men med hel hæl. (Farge og alt annet stemmer med mine)
iskaffe Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2012 Jeg famt ikke de eksakte, men det er disse: http://www.zalando.co.uk/vagabond-leroc-ballet-pumps-beige-va111a02n-916.html, men med hel hæl. (Farge og alt annet stemmer med mine) Takk! Ja, dem var kjempepene - også uten hæl. Nydelig farge hadde dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå