Gå til innhold

La hunden springe foran bilen i bånd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vist vanlig å gjøre det med trekkhunder, hvorfor er det da så ille om man skulle gjøre det med en annen hund? Sitter og ser på et dyreforum nå at noen som er observert å ha gjort dette burde anmeldes til politiet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en hund, bør en kunne gå tur med dem også. Aner ikke hvordan de gjør det med trekkhunder, men det bryr jeg meg ikke så mye om heller.

Det jeg kan tenke meg i den situasjonen du beskriver, er at hunden lett kan bli påkjørt av eier hvis den stopper. Det kan jo bli tragisk.

Noe av grunnen til å ha hund, er vel at man kommer seg mer ut, vil ha en turkamerat?

Har hørt om flere som har sluppet ut hunden, for deretter å liksom kjøre fra den, så den kommer løpende etter. Synes ikke det er bra. Hunden får ikke varmet opp nødvendig før den setter i full springmarsj, og den er redd for at eier skal forlate den. Ikke noen koselig tur for hunden, det.

Hunden har det best når den kan gå/løpe i eget tempo i skog og mark.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Synes ikke du skal ha hund med mindre du elsker å gå tur i skogen. Da kan du heller gi den bort til noen som går tur.

• Liker 1
Skrevet

Det kan vel komme av at folk ser dette som latskap. OG at hunden kan slite noe jævlig på potene om den må løpe på asfalt over lengre tid.

Om en har en hund som har litt separasjonsangst,er det enda mer dustete å holde på slik.

Nei,om du ikke gidder å gå tur med hunden,så gi den bort

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal det anmeldes. Håper vedkommende får ubetinget fengsel!

Gjest Badabing
Skrevet

Vanlig å gjøre det med trekkhunder? Onkelen min har drevet med trekkhund i alle år, og jeg har aldri sett at han har hatt dem løpende foran bilen. På vinteren bruker han trekkslede, og ellers bruker han en sånn med hjul.

Skrevet

Foran bil? What? Jeg har sett foran fire-hjuling flere ganger, det vet jeg er normalt. Men foran bil er helt idiotisk. Da ser man jo ikke hunden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...