Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått vg1, vg2, så skulle jeg egentlig gå vg3. Men fann ut at jeg ville begynne på en ny linje, så derfor måtte jeg gå vg2 på en annen skole om igjen.

Slapp bare å ta opp igjen 4 fag, som er programfag(helse, yrke, kommunikasjon og prosjekt i fordypning).

Det jeg lurer på da er: Hva skjer om jeg stryket i et av disse fagene? :trist:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

tror du kan gå videre til vg3 men du vil ikke få noe vitnemål (eller fullverdig kompetansebevis om det er yrkesutd.) før du har bestått alle fagene. Du må ta dem som privatist.

Når jeg gikk på vgs (snart 10 år siden) så mener jeg å huske at hvis man strøk i 3 fag eller fler så ble man anbefalt å ta året man gikk på om igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Men må jeg betale tilbake stipendet mitt, om jeg stryket i et programfag?

Skrevet

Jeg vil tro det, i og med at du da ikke får studiekompetanse, men vet ikke sikkert.

Det lureste er å ringe til Lånekassen på mandag, så får du det riktigste svaret :)

Gjest Offensive Pie
Skrevet

På høyere utdanning blir lån omgjort til stipend etter hvor mange poeng du tar - består du 50 % av fagene, blir 50 % av maks sum omgjort til stipend. Jeg vil tro det samme gjelder her. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...