Gå til innhold

Samboer igjen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er i disse dager i ferd med å bli samboer igjen.

Problemet mitt er at jeg har en søknad på barnehageplass liggende inne til sønnen min. Nå som jeg endrer sivilstatus til samboende, blir jo den søknaden på en måte feil. For der står jeg med prioritet 70, enslig forsørger.

Hva hadde dere gjort? Gitt beskjed til bydelen slik at de kan endre, eller latt vær å si noe som helst.

Jeg kommer til å melde fra til trygdekontoret med en gang slik at de får endret på barnetrygden.

Da får de kansje vite det uannsett eller?

Takknemlig for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ærlighet varer lengst. Kjedelig å bli tatt for slikt og måtte betale tilbake penger. Det er sure penger det. Men du kan jo vente til dere er under samme tak :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den doble barnetrygden blir ikke borte før du har bodd sammen med en ny partner i 12 av de 18 siste månedene...

Når var søkerfristen på barnehageplassen og bodde dere sammen på det tidpunkt du sendte? opplysningene på søknaden stemte med den virkeligheten du levde i på det tidpunktet den ble sendt. Vent med å endre opplysningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du endrer ikke status hos trygdeetaten før det er gått 12 måneder, og så lenge du ga riktige opplysninger ved søknadstidspunktet synes jeg du kan slappe helt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...