Gå til innhold

Er dette en sibirkatt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De siste månedene har en kjempenydelig pus tuslet rundt huset mitt, og en dag satt den og stirret inn vinduet på pusene mine som stirret tilbake. Da jeg fikk tatt bilde hadde den veldig tykk og lang pels, også har jeg ikke sett den siden. Før i dag når jeg skulle hente posten, da den plutselig kom tassende bort til meg og ville kose. Da hadde den ikke så lang og tykk pels lenger, men da har den vel fått sommerpelsen sin. Jeg er helt satt ut over hvor vakker denne katten er, med de havblå øynene og den flotte pelsen! Jeg tenkte først at det kanskje var en slags maine coon blanding, men den var litt for liten til det, så jeg har tittet litt på nettet på forskjellige raser, så fant jeg sibirkatten, og jeg lurer på om det er det den er.

http://tinypic.com/r/2a61og4/6

Beklager at jeg ikke har gjort linken klikkbar, jeg er på iPaden og vet ikke helt hvordan jeg gjør det på den.

Men hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

nemmen<3<3 veldig lik i hvertfall! ikke helt sikker

Gjest BabyBlue
Skrevet

Den var veldig vakker, og kan godt være sibirkatt, men ser mer ut som en skogkatt? Mange av bakgårdsmiksene er minst like fine som de renavla pusekattene. Aqua er uvanlig hos katter, spesielt blandinger, men det er ikke helt umulig heller.

Men kan godt hende det er en sibirkatt, får inntrykket av at rasekatter bare blir vanligere og vanligere. Menne, for å vite helt sikkert må ekspertene uttale seg :gjeiper: Er ganske vanskelig å si da sibirkatter er ganske like skogkattene og langhåra blandingskatter.

Skrevet

Ser ikke ut som ren Sibir, men kanskje en blanding av Sibir, Maine Coon og/eller norsk skogkatt?

Aldeles nyyydelig var den uansett :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Utrolig nydelig puselusk :)

Jeg synes det ser mer ut som sibir enn som norsk skogkatt eller maine coon som noen har foreslått.

Norsk skogkatt har trekk som består av "triangler". Ørene er spisse og en forlengelse av hodeformen.

Maine coon er grovere og mer "firkantet".

Mens sibir er rundere i formene enn både norsk skogkatt og maine coon.

Kjempeskjønn pus uansett rase/blanding, men håper det ikke er en bakgårdsavlet katt.

• Liker 1
Skrevet

Den ligner temmelig mye på en sibir, men blå øyne er ikke akkurat vanlig. Hvordan kjennes pelsen ut? Sibiren har lange dekkhår som synes spesielt godt over ryggen, og de er litt stri å ta på. Den skal ikke være silkemyk. I tillegg har de veldig kraftige poter og benstamme, med mye hår mellom tærne.

Skrevet

Synes den ser litt for korthåret ut til å være Sibir?

Fantastisk vakker uansett! :rodmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...