Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest mjaow
Skrevet

Får som sagt virus på pc'en hver eneste dag. Ikke vet jeg hvor de kommer fra?

Har virusprogram og anti malware som sier ifra når det kommer nye virus. Pleide å se på serier/filmer på putlocker og andre sider.

Da dukket det opp noen midt i filmen. har ikke vært på putlocker eller andre sider du kan se serier/filmer på siden det skjedde, men fortsatt blir jeg bombadert av malware og virus :(

Hva kan jeg gjøre? Kjører antivirus og malware hver eneste dag nå. Hjelper ikke! vet ikke hvor de kommer fra :lete::trist:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du scannet mer enn tre ganger med antivirus som er oppdatert og det fortsatt popper opp drit, er den beste løsningen å formatere hele driten. Da forsvinner virusjævlene.

Vær forsiktig med hva du klikker på i fremtiden.

Gjest mjaow
Skrevet

Uff :( har nettopp hatt en scann til. Det er alltid de samme 2 som blir funnet. Trojaner!

Ts

Skrevet (endret)

Uff :( har nettopp hatt en scann til. Det er alltid de samme 2 som blir funnet. Trojaner!

Ts

-Last ned alt du trenger av programmer du vanligvis bruker på pc'en som du ikke allerede har innstallasjons-cd'er til. (standardlista mi når jeg formaterer er på rundt femten programmer)

Jeg anbefaler Microsoft Security Essentials antivirus(avast har tapt seg litt det siste året)

Foxit er en god pdf-leser, bruker en brøkdel av minne/cpu i forhold til feks Adobe

Skype eller msn hvis du bruker det.

Og last ned Mozilla Firefox.

-IKKE innstaller noe med en gang, men legg setupfilene på en ekstern minnepinne eller harddisk.

-Trekk ut internettkabelen

-Formater maskinen

-Innstaller alt du trenger å innstallere, antivirus og gode greier

-Plugg i internettkabelen igjen

-Verifiser Windows

Have fun.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Det kan også være verdt å starte PCn i sikkermodus før du scanner med antivirus og antimalware. En del trojanere og virus er gode til å gjemme seg i systemet ved å etterligne harmløse tilleggsfiler o.l. Hvis du kjører antivirus i sikkermodus slås alle tillegg av og virusene kan ikke lenger gjemme seg så lett og blir lettere oppdaget. Verdt å prøve før du formaterer.

Skrevet

har du navnet på det som dukker opp?

AnonymBruker
Skrevet

[...]Last ned alt du trenger av programmer du vanligvis bruker på pc'en som du ikke allerede har innstallasjons-cd'er til. (standardlista mi når jeg formaterer er på rundt femten programmer) [...]

Bare et lite tips her. Ved å bruke http://ninite.com/ kan du plukke ut programmene du ønsker og få en fil som installerer alt for deg på én gang. Har ikke prøvd det selv, men har sett at det har fått skryt. Skal testes ved anledning.

[...] sikkermodus [...]

Jepp, og for å komme i sikkermodus er det vel F8-tasten man skal trykke etter at maskinen har startet.

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, og for å komme i sikkermodus er det vel F8-tasten man skal trykke etter at maskinen har startet.

Som oftest F8, men da under oppstart, ikke etter.

AnonymBruker
Skrevet

Sannsynligvis har du aldri fått dem bort, eller så bruker du et falskt eller dårlig virusprogram som sier at du har virus selv om ikke du har det.

AnonymBruker
Skrevet

Og pass på at windows update blir kjørt og oppdateringer installert.

Gjest mjaow
Skrevet

-Last ned alt du trenger av programmer du vanligvis bruker på pc'en som du ikke allerede har innstallasjons-cd'er til. (standardlista mi når jeg formaterer er på rundt femten programmer)

Jeg anbefaler Microsoft Security Essentials antivirus(avast har tapt seg litt det siste året)

Foxit er en god pdf-leser, bruker en brøkdel av minne/cpu i forhold til feks Adobe

Skype eller msn hvis du bruker det.

Og last ned Mozilla Firefox.

-IKKE innstaller noe med en gang, men legg setupfilene på en ekstern minnepinne eller harddisk.

-Trekk ut internettkabelen

-Formater maskinen

-Innstaller alt du trenger å innstallere, antivirus og gode greier

-Plugg i internettkabelen igjen

-Verifiser Windows

Have fun.

Oi!! Mye å huske på. Skal så absolutt prøve det ut. Tusen takk for hjelp :)

Gjest mjaow
Skrevet

Det kan også være verdt å starte PCn i sikkermodus før du scanner med antivirus og antimalware. En del trojanere og virus er gode til å gjemme seg i systemet ved å etterligne harmløse tilleggsfiler o.l. Hvis du kjører antivirus i sikkermodus slås alle tillegg av og virusene kan ikke lenger gjemme seg så lett og blir lettere oppdaget. Verdt å prøve før du formaterer.

Det skal jeg gjøre :) tusen takk for tips!

Gjest mjaow
Skrevet

har du navnet på det som dukker opp?

Når jeg bruker malwarebytes anti malware, så blir det nesten alltid oppdaget 2 trojaner. Jeg har også brukt avira antivirus, og da var det noe annet som kom opp, men husker desverre ikke hva det heter. Kanskje det var de to samme trojanerne, med navn? Jeg vet ikke :sjenert:

Skrevet

Avinstaller Avira og installer Microsoft Security Essentials som har blitt nevnt fra før av.

Vet ikke hva moderatorene sier til å linke til andre forum.

Men ta en titt her og ta å les litt hva som står her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...