AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg holder på å slanke meg, og har til nå gått ned 5 kg, har 10 - 15 kg igjen før jeg ligger på normal BMI: Spiser 1500 kcal om dagen, men bgeynner å bli lei av det jeg spiser, føler det går i det samme hele tiden. Middagen er variert, siden jeg bor hjemme hos foreldrene mine (er 17 år) og der har vi sunn middag hver dag med mye grønnsaker. Men når det kommer til kveldsmat, snack osv.. føler jeg at det blir det samme, og jeg mister motivasjon. Spiser en del jordbær og blåbær, det synes jeg er godt, men som regel bare det jeg spiser.. det jeg også gjør er at jeg ikke spiser så mye for å "spare kaloriene til senere" siden liker å kose meg litt ekstra på kvelden.. Noen tips? Går på skole, så gjerne noe kalorifattig jeg kunne hatt til lunch, og andre matvarer å spise utenom middagen.
celujo Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Lunsj: - Salat i alle mulige varianter: taco, ost- og skinke, gresk, roastbiff, biff, kylling, pasta, egg etc. - Wraps (fullkorn) med snøfrisk/urteost, ruccola, kalkunpålegg, agurk, paprika (her kan du også variere maaasse!) - Naturell yoghurt eller lett fruktyoghurt (feks. yoplait dobbel 0) med kornblanding og bær - Omeletter - Middagsrester fra dagen før Snacks: - Bær med vaniljekesam - Fruktsalat - Nøtter - Grønsaker og dipp (av magerkesam eller matyoghurt) - Smoothie - Riskaker - Dipp eplebåter i vaniljekesam med kanel i - Fruktvann: ta en mugge med vann og fyll på med det du ønsker av bær og annet. Bringebær, lime og masse isbiter er favoritt hos meg. Håper du fikk noen tips her
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Ja, ble veldig inspirert nå, tusen takk! Noen som vet hvor mange kcal en wrap inneholder?
Zakuro Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Tørket frukt(aprikos f.eks), cherrytomater, grønnsaker i tzatziki, gele av gelatin og fun light saft, smoodies, og hjemmelaga saftis(kjøper du bare sånne plastikk beholdere og lager selv, men du kan godt fryse smoodie i dem også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå