AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Fyller 25 nå i juni, og har fått veldig lyst til og begynne på BI. Har arbeidet i alle år etter videregående, men begynner nå og bli lei. Syns dere jeg er for gammel?
Green Lady Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Jeg studerte markedsføring, og flere i klassen var godt voksne mennesker. På masternivå var det mer samme aldersnivå, men på bachelor hadde vi alt fra 18-19 og sikkert opp mot 45-50
Ananas. Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Man blir aldri for gammel til å satse på det man har lyst til:) Så lenge livssituasjonen din tilsier at det går bra så burde du ikke la alderen stoppe deg (ikke synes jeg du er i nærheten av for gammel heller..) 1
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Du er slett IKKE for gammel, jeg trodde kanskje du var 35-45 år før jeg leste innholdet i tråden. Det er kanskje mange som kommer rett fra VGS, men 25 år er ingenting. :-) 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Fyller 25 nå i juni, og har fått veldig lyst til og begynne på BI. Har arbeidet i alle år etter videregående, men begynner nå og bli lei. Syns dere jeg er for gammel? Du er for gammel til å la deg lure til å investere noe som helst av din tid i det pengesluket. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Du er for gammel til å la deg lure til å investere noe som helst av din tid i det pengesluket. Det er vel den beste investeringen jeg kan gjøre, for min egen fremtid!! Med mindre jeg ønsker og jobbe i butikk for all fremtid! og ikke tjene penger. Vet man kan gå vanlig høyskole også, men det er en helt annen kvalitet over BI.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Det er vel den beste investeringen jeg kan gjøre, for min egen fremtid!! Med mindre jeg ønsker og jobbe i butikk for all fremtid! og ikke tjene penger. Vet man kan gå vanlig høyskole også, men det er en helt annen kvalitet over BI. Er det? Husk på at dette er en privat institusjon og de er gode på å fremstå som veldig gode selv om det kan variere i forhold til hvilket fag det er. For all del, BI er en bra skole og jeg har flere venner som har gått der og som har fått greie/bra jobber i etterkant. BI er også kjent for å holde god kontakt med næringslivet. Likevel er det flere offentlige skoler som også er bra på flere av fagfeltene, og jeg ville derfor selv ikke utelukket dette. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Er det? Husk på at dette er en privat institusjon og de er gode på å fremstå som veldig gode selv om det kan variere i forhold til hvilket fag det er. For all del, BI er en bra skole og jeg har flere venner som har gått der og som har fått greie/bra jobber i etterkant. BI er også kjent for å holde god kontakt med næringslivet. Likevel er det flere offentlige skoler som også er bra på flere av fagfeltene, og jeg ville derfor selv ikke utelukket dette. For all del, en vanlig høyskole kan være vel så bra det. De fleste arbeidsgivere setter BI veldig høyt i dag. Sånn er det bare:)
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Nei, så absolutt ikke! Norges kronprinsesse Mette-Marit er 38 år og studerer ved BI. Det er bare ett eksempel på at det ikke er for sent.
Sunshower Skrevet 1. juni 2012 #10 Skrevet 1. juni 2012 Man er aldri for gammel til å ta en utdannelse eller bygge på en tidligere utdannelse Har ikke gått på BI selv, men var med på en undervisningstime der en gang med videregående. Jeg ble overraska over den høye gjennomsnittsalderen (var rundt 35) i klassen. I mine studier synes jeg sjelden jeg har hatt klassekamerater som har vært i alderen "rett fra videregående". Er store variasjoner, i mitt tilfelle var eldste 48
sauen87 Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Absolutt ikke :-) Er selv 25, og er ferdig med andre året på BI i neste uke. I klassen vår er vel eldste nesten 50. De fleste i klassen er vel mellom 20 og 27. Ganske mange som har begynt på BI etter å ha jobbet noen år, fått barn e.l. De jeg er mest med er noen år yngre enn meg (22-23), men det er ikke noe problem. Det er så store klasser at du uansett vil møte noen "på din alder" og noen du kommer overens med. Er jo heller ikke noe problem å få venner som er 5 år yngre eller eldre Angående kvaliteten på BI - Alternativene mine var BI eller NHH. Jeg hadde ikke høyt nok snitt for å komme inn på NHH, og måtte brukt 1-2 år på å forbedre karakterene mine. Dette ville gjort at jeg hadde tapt minst et år med inntekt, og uansett ville sittet igjen med studielån for livsopphold på 4-5 år istedenfor 3 (tar bachelor). Jeg får 150 000 ekstra i studielån, men får begynt i jobb minst et år tidligere, og syns det er verdt det. Kvaliteten på BI er jeg meget fornøyd med. Foreleserne er stort sett svært faglig flinke, hjelpsomme og har lang erfaring fra næringslivet. Kontakten mellom BI og næringslivet er svært godt, og undervisning og pensum er praktisk rettet, i tillegg til å gi den teoretiske tyngden. Arbeidsgiverne vet hva de får når de ansetter en student fra BI, noe de ofte ikke gjør om man velger å studere f.eks økonomi ved en ukjent høyskole. Svært mange arbeidsgivere har selv studert på eller hatt mye kontakt med BI. Mange tror at man kan surfe seg gjennom BI uten å lese fordi man "betaler for karakterene" - dette stemmer absolutt ikke. Man må som ved alle andre høyskoler og universiteter legge mye innsats i utdanningen for å komme seg gjennom det. Lykke til, og bare si ifra om du lurer på noe angående BI Hvor i landet har du tenkt å søke?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 Det er vel den beste investeringen jeg kan gjøre, for min egen fremtid!! Med mindre jeg ønsker og jobbe i butikk for all fremtid! og ikke tjene penger. Vet man kan gå vanlig høyskole også, men det er en helt annen kvalitet over BI. Eh, nei. Det er jo noe alle vet. Skal du ha kvalitet velger du NHH, ikke BI. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #13 Skrevet 1. juni 2012 Absolutt ikke :-) Er selv 25, og er ferdig med andre året på BI i neste uke. I klassen vår er vel eldste nesten 50. De fleste i klassen er vel mellom 20 og 27. Ganske mange som har begynt på BI etter å ha jobbet noen år, fått barn e.l. De jeg er mest med er noen år yngre enn meg (22-23), men det er ikke noe problem. Det er så store klasser at du uansett vil møte noen "på din alder" og noen du kommer overens med. Er jo heller ikke noe problem å få venner som er 5 år yngre eller eldre Angående kvaliteten på BI - Alternativene mine var BI eller NHH. Jeg hadde ikke høyt nok snitt for å komme inn på NHH, og måtte brukt 1-2 år på å forbedre karakterene mine. Dette ville gjort at jeg hadde tapt minst et år med inntekt, og uansett ville sittet igjen med studielån for livsopphold på 4-5 år istedenfor 3 (tar bachelor). Jeg får 150 000 ekstra i studielån, men får begynt i jobb minst et år tidligere, og syns det er verdt det. Kvaliteten på BI er jeg meget fornøyd med. Foreleserne er stort sett svært faglig flinke, hjelpsomme og har lang erfaring fra næringslivet. Kontakten mellom BI og næringslivet er svært godt, og undervisning og pensum er praktisk rettet, i tillegg til å gi den teoretiske tyngden. Arbeidsgiverne vet hva de får når de ansetter en student fra BI, noe de ofte ikke gjør om man velger å studere f.eks økonomi ved en ukjent høyskole. Svært mange arbeidsgivere har selv studert på eller hatt mye kontakt med BI. Mange tror at man kan surfe seg gjennom BI uten å lese fordi man "betaler for karakterene" - dette stemmer absolutt ikke. Man må som ved alle andre høyskoler og universiteter legge mye innsats i utdanningen for å komme seg gjennom det. Lykke til, og bare si ifra om du lurer på noe angående BI Hvor i landet har du tenkt å søke? Takk for et hyggelig svar!! Har søkt i Oslo:D
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Eh, nei. Det er jo noe alle vet. Skal du ha kvalitet velger du NHH, ikke BI. For de fleste er ikke NHH et alternativ, og BI og NHH likestilles som oftest, med unntak når den som ansetter kommer fra en av skolene.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Eh, nei. Det er jo noe alle vet. Skal du ha kvalitet velger du NHH, ikke BI. Ja, men det er uaktuelt for meg og flytte til Bergen:D
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Her er alderstatistikken for BI studier: http://dbh.nsd.uib.no/dbhvev/student/aldersfordeling_rapport.cfm?insttype=x&grupperingstring=16s20%2C21s25%2C26s30%2C31s35%2C36s40%2C41s45%2C46s50%2C51s55%2C56s60%2C61s65%2C66s70%2C71s75%2C76s80%2C81s85%2C86s90%2C91s95&arstall=2012&semester=1&sti_valgt=insttype%2Cinstkode%2Cfakkode%2Cufakkode%2Cprogkode&finans=egen&beregning=Totalt.antall&sti_hele=insttype%2Cinstkode%2Cfakkode%2Cufakkode%2Cprogkode&sti=progkode&instkode=8241&fakkode=210&ufakkode=000&studkode=x&nivastring=x&kandkode=x&progkode=x&valgt_sti=&nullvalue=-&viskode=0&brukersort=to Hvis du går på kolonner kan du stille inn slik at du ser alderen på dem som er mellom 16-30, da ser du at mange er like gamle/eldre enn deg.
Gjest Elissima Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Man er aldri for gammel til å studere syns jeg da Det går sikkert bra for deg! All slags folk som går der. Jeg har studert på BI dette året og jeg er 30. Mange på mitt kurs var mye eldre enn meg.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Man er aldri for gammel til å studere syns jeg da Det går sikkert bra for deg! All slags folk som går der. Jeg har studert på BI dette året og jeg er 30. Mange på mitt kurs var mye eldre enn meg. Syns du det var greit og gå der?
Gjest Elissima Skrevet 1. juni 2012 #19 Skrevet 1. juni 2012 Syns du det var greit og gå der? Nå har jeg tatt et kurs gjennom jobben da, som de betalte, så det blir litt annerledes enn å studere der fulltid. Men ja, syns opplegget har vært bra, og har fått bra oppfølging også. Men kan hende fulltidsstudiene er lagt opp annerledes. En annen jeg kjenner som tar en bachelor er veldig fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå