Alfa Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg går nå til hudpleie og blir der anbefalt produkter fra både Priori og Matis. Jeg holder på å bruke opp siste rest av MD-rensen min som jeg hadde fra før. Jeg har gått skikkelig i gjennom hva huden min trenger - og det er jo en hel del (rens, fuktighetskrem, serum, toner!) og jeg er så forvirra ang hvilke merker! Jeg leter etter fuktighetskrem (både dag- og nattkrem) fra Matis, men synes det er vanskelig å finne en god en. Jeg hører masse skryt om fuktseriene fra Decleor, men er det dumt å bruke både Matis, Priori, Decleor OG MD? Blir det for mye for huden å blande alt dette? Dette er jo en jungel!! Jeg har vært på HildeChristina.com, og funnet mange tips, men jeg er like forvirra uansett
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Nei, man kan godt blande merker i en hudrutine Det kan være veldig positivt,ettersom alle merker har spesifikke egenskaper som gjelder for de fleste produktene deres. MD er god for problemhud. Uren hud, rynker, pigmentflekker, grov hud osv. Matis er god for følsom hud og hud uten store problemer(selv om de vil virke bra på problemene over også) Decleors produkter er veldig konsentrerte og har mye naturlige oljer i seg. Det er den del som kan reagere på dette, men for de som ikke gjør det er decleor veldig bra for å balansere huden. Priori er et merke som er spesielt godt for aldrende hud eller fokus på antiage. 1
Alfa Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Takk for svar! Synes hudpleieren min sier litt for mye av forskjellige ting. Noen ganger vil hun at jeg skal bruke MD, og noen ganger bør jeg bruke Priori. Jeg er helt med på å invistere i hudprodukter som gir fin hud, men er litt nervøs for å invistere i mange forskjellige som ikke minst er dyre :s Jeg tenker å kjøpe serum og toner fra Matis, men jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil kjøpe rens fra MD eller Priori. Tips til dag- og nattfuktighetskremer fra noen av produktene jeg nevnte i første post?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Folk som blander MD produkter får ofte negativ effekt og reaksjon. MD er et konsentrert legemiddel. MD produktene hører til behandlinger som varer til 1-6 uker. Før man starte på en md-behandling, skal du ha brukt grundingsprodukt fra serien i mindst 14 dager.
Alfa Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2012 hmm ok, så jeg burde gå for priori og matis?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Det kan jeg dessverre ikke svare på. Men en hudpleier som ga meg disse usikkerhetene hadde fått meg personlig til å bytte til en hudpleier som ga meg sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Alle disse merkene er forsåget gode merker, da.
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Det anonym bruker sier om MD er bare tull! Noen kan reagere på MD i starten siden huden er uvant med glycolsyren, men det har ingenting å gjøre med om man blander dem. MD er faktisk et merke man BØR mikse med andre merker for at huden skal roe seg litt ned etter glycolsyren (selv om de også har produkter som er gode for dette). Og vanlige MD-produkter skal man ikke bruke på begrenset tid. De skal brukes som vanlige hudpleieprodukter(man må dog være litt obs, da glycolsyren kan gjøre at huden reagere sterkere på sol). Om man tar feks. pensling er dette noe annet, men det er vanligvis produkter som hudpleier påfører, ikke som man kjøper med seg hjem og bruker. Vet at Hilde Christina selger pensling,men det er ikke noe man skal bruke i sin vanlige hudpleie-rutine året rundt 2
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #9 Skrevet 1. juni 2012 Det er litt vanskelig å anbefale kremer uten å vite noe om huden din eller hva du ønsker å oppnå, men om du har normal hud uten noen spesielle problemer kan jeg anbefale: Dagkremer: Matis Reponse Jeunesse Fundamental Beautifying Cream (denne kan også brukes som nattkrem) Matis Reponse Jeunesse Hydra-Protective Emulsion Priori CoffeeBerry Natural Daily Protection SPF 25 Priori Coffeeberry Day Complex md formulations moisture defense antioxidant moisturiser SPF20 PRIORI Radical Defense Decléor Hydra Floral Cream Nattkremer: Decléor Aromessence Neroli Essential Night Balm
Alfa Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 1. juni 2012 igjen, tusen takk for svar! Jeg har dessverre levd noen år med problemhud. Det er ikke så ille nå fordi jeg har gått på tetracyclinekur. Jeg har kombinasjonshud.
rox Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 md formulations moisture defense antioxidant moisturiser SPF20 Jeg leter og leter etter denne, noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Sorry for OT
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #12 Skrevet 1. juni 2012 igjen, tusen takk for svar! Jeg har dessverre levd noen år med problemhud. Det er ikke så ille nå fordi jeg har gått på tetracyclinekur. Jeg har kombinasjonshud. Om du har kombinasjonshud ville jeg anbefalt å bruke de jeg skrev over Eventuelt kan du bruke serum i tilleg dersom du vil ha noe som fokuserer på oljekontroll, uren hud eller hva du ønsker
Alfa Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2012 Tusen takk, Rug Ratzz <3 Er du hudpleier eller?
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #14 Skrevet 1. juni 2012 Ikke noe problem! Nei, det er jeg ikke, men jeg er bare utrolig opptatt av hud og hudpleie Har sottet(merkelig ord?) utallige timer og lest om hudpleie, sett videoer osv i mange år så da kan man litt etterhvert Dessuten er jeg kjempekresen på produkter og elsker å teste nye ting så har fått testet en del produkter opp igjennom årene
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #15 Skrevet 1. juni 2012 Ikke noe problem! Nei, det er jeg ikke, men jeg er bare utrolig opptatt av hud og hudpleie Har sottet(merkelig ord?) utallige timer og lest om hudpleie, sett videoer osv i mange år så da kan man litt etterhvert Dessuten er jeg kjempekresen på produkter og elsker å teste nye ting så har fått testet en del produkter opp igjennom årene Sittet. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #16 Skrevet 1. juni 2012 Det anonym bruker sier om MD er bare tull! Noen kan reagere på MD i starten siden huden er uvant med glycolsyren, men det har ingenting å gjøre med om man blander dem. MD er faktisk et merke man BØR mikse med andre merker for at huden skal roe seg litt ned etter glycolsyren (selv om de også har produkter som er gode for dette). Glykolsyre virker i det øverste cellelaget og svekker bindingene mellom hudcellene og overhuden. Det glatter ut og fjerner hudceller og har en positiv effekt på huden, men vanlige symtomer i det lange løp er irritasjon, tørrhet og svie selvom de fleste tåler MD og behandlinger med glykolsyre. Du nevner at det er rådet å bruke andre produkter og å bruke dette lenge på huden, og nevner disse produktene: Matis Reponse Jeunesse Fundamental Beautifying Cream (denne kan også brukes som nattkrem) Matis Reponse Jeunesse Hydra-Protective Emulsion Priori CoffeeBerry Natural Daily Protection SPF 25 Priori Coffeeberry Day Complex md formulations moisture defense antioxidant moisturiser SPF20 PRIORI Radical Defense Decléor Hydra Floral Cream Hva er grunnen til det?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #17 Skrevet 1. juni 2012 Jeg leter og leter etter denne, noen som vet hvor jeg kan få tak i den? Sorry for OT Den fra MD med SPF20 er visstnok tatt ut av produksjon og er ventet tilbake med en ny sammensetning. Inntil da så er det kremen med SPF30 som gjelder og den er visstnok helt anderledes.
RugRatzz Skrevet 1. juni 2012 #18 Skrevet 1. juni 2012 Glykolsyre virker i det øverste cellelaget og svekker bindingene mellom hudcellene og overhuden. Det glatter ut og fjerner hudceller og har en positiv effekt på huden, men vanlige symtomer i det lange løp er irritasjon, tørrhet og svie selvom de fleste tåler MD og behandlinger med glykolsyre. Du nevner at det er rådet å bruke andre produkter og å bruke dette lenge på huden, og nevner disse produktene: Matis Reponse Jeunesse Fundamental Beautifying Cream (denne kan også brukes som nattkrem) Matis Reponse Jeunesse Hydra-Protective Emulsion Priori CoffeeBerry Natural Daily Protection SPF 25 Priori Coffeeberry Day Complex md formulations moisture defense antioxidant moisturiser SPF20 PRIORI Radical Defense Decléor Hydra Floral Cream Hva er grunnen til det? Disse produktene er dagkremer som er for normal hud. De gir en grei mengde med både fukt og fett, og vil funke for de fleste. Disse var ikke produkter jeg anbefalte spesielt i kombinasjon med MD's produkter, men de kan selvfølgelig kombineres.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #19 Skrevet 2. juni 2012 Nei, man kan godt blande merker i en hudrutine Det kan være veldig positivt,ettersom alle merker har spesifikke egenskaper som gjelder for de fleste produktene deres. MD er god for problemhud. Uren hud, rynker, pigmentflekker, grov hud osv. Matis er god for følsom hud og hud uten store problemer(selv om de vil virke bra på problemene over også) Decleors produkter er veldig konsentrerte og har mye naturlige oljer i seg. Det er den del som kan reagere på dette, men for de som ikke gjør det er decleor veldig bra for å balansere huden. Priori er et merke som er spesielt godt for aldrende hud eller fokus på antiage. Det anonym bruker sier om MD er bare tull! Noen kan reagere på MD i starten siden huden er uvant med glycolsyren, men det har ingenting å gjøre med om man blander dem. MD er faktisk et merke man BØR mikse med andre merker for at huden skal roe seg litt ned etter glycolsyren (selv om de også har produkter som er gode for dette). Og vanlige MD-produkter skal man ikke bruke på begrenset tid. De skal brukes som vanlige hudpleieprodukter(man må dog være litt obs, da glycolsyren kan gjøre at huden reagere sterkere på sol). Om man tar feks. pensling er dette noe annet, men det er vanligvis produkter som hudpleier påfører, ikke som man kjøper med seg hjem og bruker. Vet at Hilde Christina selger pensling,men det er ikke noe man skal bruke i sin vanlige hudpleie-rutine året rundt Disse produktene er dagkremer som er for normal hud. De gir en grei mengde med både fukt og fett, og vil funke for de fleste. Disse var ikke produkter jeg anbefalte spesielt i kombinasjon med MD's produkter, men de kan selvfølgelig kombineres. Du mener at jeg snakker tull. Du nevner at man BØR mikse MD med andre produkter. Hva slags produkter?
RugRatzz Skrevet 2. juni 2012 #20 Skrevet 2. juni 2012 Hvilke produkter spiller jo ingen rolle, så lenge det også er gode produkter Man kan jo feks bruke serum fra md, og rens og fuktighetskremer fra et annet merke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå