Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har prøvd masse ulike puddere i mitt liv, dyre såvel som billige, med både bra og dårlige ingredienser. Nå bruker jeg et billig pudder som inneholder mineralolje, det er det beste jeg har prødv hittil og får heller ikke urenheter ennå, er det slik at mineralolje alltid tetter porene, eller varierer det fra person til person?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer fra person til person. Ikke hør på HC som får det til å fremstå nærmest livsfarlig, og bruk de produktene du liker :)

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

nei, tror ikke det alltid tetter, det kommer vel an på hudtypen?

AnonymBruker
Skrevet

andre erfaringer?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Jeg har acne prone hud og takler det ikke. Nå er det jo en billig fylleingrediens som er fy i min bok, men du ser jo selv hva huden din trives med :-) Men jeg tror ikke det er krise med mindre det er hovedingrediensen i en hudkrem da det hindrer for de andre ingrediensene som gjør godt for huden.

AnonymBruker
Skrevet

andre erfaringer?

Erfaringer? Hvilke erfaringer vil du ha? Tre personer som reagerer på mineralolje og fire som ikke gjør det? Som sagt, det varierer. Om du reagerer på det må du nesten prøve ut selv, da hjelper det ikke med andres erfaringer.

• Liker 1
Skrevet

jeg styrer unna mineralolje i pleieprodukter, da får jeg ofte kviser etter tid. I sminke tåler huden min mye mer, ettersom sminken vaskes av om kvelden og jeg lar huden puste om natten, så i sminke kan jeg godt bruke produkter som har mineralolje, så fremt jeg er nøye med rens og gjerne varierer bruken litt. Med andre ord, det varierer :)

Skrevet

Du kan jo lese litt rundt vitenskapen og mytene rundt mineralolje HER.

• Liker 2
Skrevet

Produkter jeg bruker har ikke mineral olje i seg, og jeg vet derfor ikke om jeg reagere på det.

Greia med at man skal unngå å bruke produkter med mineralolje foruten at det kan tette porer er at det er bare et billig fyllstoff. Det gjør ingenting positivt for huden din i en vanlig hudkrem, fordi huden ikke kan absorbere det. Det vil kun ligge som en hinne på overflaten. derimot kan det brukes i kuldekremer for å beskytte huden mot kulda, men gode merker bruker ofte noe annet istedenfor som ikke tetter porer.

AnonymBruker
Skrevet

Pleier å smøre nesetippen med en krem som har mineralolje. Når jeg søler litt med den kan jeg få pittesmå veldig overfladiske kviser. Som om det legges en tynn plasthette over en hudorm og den får ikke kvittet seg med det daglige talget.

Skrevet

Selv om det altså menes at mineralolje og andre benzenprodukter ikke er kreftfremkallende, reagerer huden min på det og jeg ønsker likevel ikke å bruke det. Det samme gjelder for en del ingredienser i f.eks i.d. og andre som også på sett og vis blir kalt "trygge".

Huden min reagerer på veldig mye, og selv om produkter ikke er f.eks kreftfremkallende eller tetter porer o.l. er jeg likevel nøye med innholdsfortegnelsen. Det er massevis (altfor altfor mange) ingredienser som er testet på dyr, inneholder parfyme, silikoner og andre ingredienser som er helt latterlig dårlige for miljøet. Vi vasker ut silikoner og parabener fra hår og kosmetikk ut i vann i store mengder - og når det er så dårlig for fisk, grunnvann og planter - hvor bra er det egentlig for oss i lengden?

Det er ingen hemmelighet at legemiddelbransjen "kjøper" seg inn hos myndigheter rundt om i verden for å få godkjent og solgt produkter og medisiner som er avhengighetsskapende og har fryktelige bivirkninger. Hvilke garantier har vi for at kosmetikkbransjen ikke gjør det samme?

Gjest Tigress
Skrevet

Det er nok ganske stor skilnad på om mineralolje tettar porer eller ikkje. Eg har ikkje det problemet, og eg kliner mest kva som helst på huda.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo lese litt rundt vitenskapen og mytene rundt mineralolje HER.

Ja, for det var jo en spesielt god artikkel. Kritisk sans, hva er det?

• Liker 1
Skrevet

Ja, for det var jo en spesielt god artikkel. Kritisk sans, hva er det?

Du får komme med forskning som påstår det motsatte, så kan vi debatere kritisk sans :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer også litt på rundt dette med mineralolje. Kan denne ingrediensen til og med være bra for de som ikke sliter med kviser, men har mer tørr og sensitiv hud? Jeg har skjønt såpass at ingrediensen ikke egentlig gir fuktighet eller næring til huden, så den bør vel ikke være første ingrediens i en krem, men det at den legger seg som en "hinne" utenpå huden - det kan vel være bra for sensitiv hud?

Skrevet

Noen som vet hva mineralolje er laget av?

AnonymBruker
Skrevet

Råolje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...