AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Jeg liker fornorskede bibelnavn/helgennavn godt, men det må jo være flere guttenavn enn dem jeg kommer på? Hjelp meg å forlenge listen! Lars Jon Petter ... ?
Gjest *Paige Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Andreas og Simen? Og relativt originale Johan/Johannes?
Gjest Kyklopen Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 markus,david,josef,tomas,filip,adam,lukas,matteus,kasper,tobias,noah,emmanuel, daniel,benjamin,august,aron,isak,felix og sikkert flere, men de jeg kommer på nå.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Takk, Paige! Og Kyklopen! markus,david,josef,tomas,filip,adam,lukas,matteus,kasper,tobias,noah,emmanuel, daniel,benjamin,august,aron,isak,felix og sikkert flere, men de jeg kommer på nå. ... men de jeg har uthevet med fet skrift, er jo ikke bibelnavn eller helgennavn. Og de andre er ikke fornorsket. Det er det jeg egentlig er ute etter, altså navn som Petter og Hans (kom på den etter Johannes-forslaget, Paige).
Gjest IngvildSF Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Hva mener du med fornorskede egentlig? Jacob, Benjamin, Levi, Simon, Peter, Johannes osv er jo også fine bibelske navn. Ville kanskje holdt meg unna Judas Endret 1. juni 2012 av IngvildSF
Gjest Kyklopen Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Takk, Paige! Og Kyklopen! ... men de jeg har uthevet med fet skrift, er jo ikke bibelnavn eller helgennavn. Og de andre er ikke fornorsket. Det er det jeg egentlig er ute etter, altså navn som Petter og Hans (kom på den etter Johannes-forslaget, Paige). da beklager jeg, da misforstod jeg hva du leita etter. men du trenger ikke å være så negativ. hele min hensikt var å prøve å hjelpe deg, ikke noe annet. forøvrig ble st.augustine kåret til helgen ganske kort tid etter hans død. og feliks er et navn du vil finne i bibern. men beklager som sagt og lykke til videre med navnesøket.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Skrevet 1. juni 2012 Tusen takk for flere gode forslag, bare fortsett! Hva mener du med fornorskede egentlig? Jacob, Benjamin, Levi, Simon, Peter, Johannes osv er jo også fine bibelske navn. Ville kanskje holdt meg unna Judas Jeg mener navn som ikke står i Bibelen, men som er norske varianter av bibelske navn. Som f.eks. Pål, Mari, Johan. da beklager jeg, da misforstod jeg hva du leita etter. men du trenger ikke å være så negativ. hele min hensikt var å prøve å hjelpe deg, ikke noe annet. forøvrig ble st.augustine kåret til helgen ganske kort tid etter hans død. og feliks er et navn du vil finne i bibern. men beklager som sagt og lykke til videre med navnesøket. Kjære deg, det var ikke meningen å virke utakknemlig - jeg ville bare være litt tydeligere om hva jeg ser etter. Men nå lærte jeg noe nytt i dag også, Felix dukker sannelig opp i Skriften, sammen med Festus! (Det første navnet er vanligere enn det andre, ikke så rart, kanskje?)
Gjest imli Skrevet 1. juni 2012 #11 Skrevet 1. juni 2012 Jon, Hans, Per, Petter, Mari, Maja. Namn som Kristin, Kristine, Kristina, Kristian, Kristoffer osv er jo alle namn som tyder "kristen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå