AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 I fjor gikk jeg på dagpenger en liten periode, og mottok ca 8000 kroner tilsammen. I lønns og trekkoppgaven min fra nav for 2011 er dette satt opp som feriepengegrunnlag, og etter litt googlig fikk jeg inntrykk av at eventuelle feriepenger skulle bli utbetalt i mndsskiftet januar/februar i år. Men jeg har ikke fått noe. Nå er det ikke snakk om en stor sum penger, så jeg er egentlig bare nysgjerrig på om jeg har misforstått noe. Falle de bort siden jeg fikk meg jobb? Eller fordi jeg begynte å studere igjen etter sommeren?
MalloryK Skrevet 11. januar 2014 #3 Skrevet 11. januar 2014 Bump Her står det så masse forskjellig om dagpenger, får man fortsatt feriepenger hvis man har fått dagpenger? https://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Feriepenger+og+fritak+for+forskuddstrekk.346091.cms Feriepenger Dersom du i 2013 mottok sykepenger, pleiepenger, opplæringspenger, svangerskapspenger eller foreldrepenger ved fødsel/adopsjon, vil du få utbetalt feriepenger innen 31.mai 2014. Ordningen gjelder bare for arbeidstakere og ikke for selvstendig næringsdrivende, frilansere, mottakere av dagpenger eller mottakere av arbeidsavklaringspenger Jeg har ikke fått noe beskjed om dette, disse feriepengene hadde jeg virkelig regnet med da det er nesten en normal månedslønn. Er dette virkelig sant? Jeg har alltid fått feriepenger av dagpenger før. Men det står også: Dagpenger eller dagpenger som beregningsgrunnlag Når du har mottatt dagpenger i mer enn 8 uker i et kalenderår, gis det ferietillegg på 9,5 prosent av ytelsen. Det gjelder også hvis du har dagpenger som beregningsgrunnlag for foreldrepenger eller sykepenger. Ferietillegget blir utbetalt i februar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå