Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er det noen som har benyttet seg av reiseforsikringen hos santandér kredittkort?Jeg reiser til Statene og kjenner jeg er veldig bekymret for om alle de rette papirene og det der er på plass. Jeg ringte til Santander nå og spurte om dette. Men følte jeg ikke fikk så seriøse svar tilbake. Jeg ødela kortstripen da jeg fikk kortet, slik at jeg er avhengig av en pc for å få tilgang på santander-kontoen (redusere impulstull). Men tenk om amerikanerne avviser kortet siden stripa er ødelagt? Også har ting bare kokt bort i det siste og nå er det en uke til jeg drar og har først nå fått bestilt et nytt kort.

Wæææ, hjelp! akutt tilfelle av reisefeber på gang her :foto:

Også ble jeg henvist til å skrive ut et forsikringsbevis fra santander, men holder det da når det er så generellt??

Noen som vil forbarme seg over meg og opplyse meg litt til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

dytt

Skrevet

Tja, hvis kortstripen er ødelagt så vil du normal ikke kunne betale med det og i hvert fall ikke ta ut kontanter i minibank. Noen butikker kanskje har mulighet til å taste inn nummeret manuelt men det ville jeg ikke satset på. Men et nytt kort bør ikke ta mere enn 2-3 arbeidsdager å komme frem.

Å ta med utskrift av det generelle forsikringsbeviset skal holde. I tilfelle du havner på sykehus eller lignende så skal det finnes et nummer til en alarmsentral (SOS International eller lignende) som sykehuset kan kontakte for å få bekreftet at du er forsikret. Men husk at 50% av reisen skal ha vært betalt med kortet for at forsikringen gjelder.

Skrevet

Tja, hvis kortstripen er ødelagt så vil du normal ikke kunne betale med det og i hvert fall ikke ta ut kontanter i minibank. Noen butikker kanskje har mulighet til å taste inn nummeret manuelt men det ville jeg ikke satset på. Men et nytt kort bør ikke ta mere enn 2-3 arbeidsdager å komme frem.

Å ta med utskrift av det generelle forsikringsbeviset skal holde. I tilfelle du havner på sykehus eller lignende så skal det finnes et nummer til en alarmsentral (SOS International eller lignende) som sykehuset kan kontakte for å få bekreftet at du er forsikret. Men husk at 50% av reisen skal ha vært betalt med kortet for at forsikringen gjelder.

Men det er chip på det, men det er ikke sikkert Amerikanerne er dér med betalingssystemene sine. Det er ikke noe krise at jeg ikke får brukt det kortet til å betale med. Skulle det knipe på med kontanter kan jeg overføre fra min side hos santander. Nytt kort er også bestilt.

Tusen takk for svar Reiselyst72. Begge billettene ble betalt med kredittkortet, så 100% av reisen er dekt.

Skrevet

Hadde definitivt skaffe meg et kort med en brukbar stripe altså, selvom det er chip på. You never know... God tur:)

Skrevet

Hadde definitivt skaffe meg et kort med en brukbar stripe altså, selvom det er chip på. You never know... God tur:)

Får håpe det rekker frem innen vi drar torsdagskveld da :) Takktakk!! :)

Skrevet

I USA brukes ikke chip i det hele tatt i butikker / restauranter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...