skruf Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Kattefrøkena vår er en smule småsær, den "liker" bare jentungene! Når de er på skolen så har den en fast plass oppå en kommode (selvvalgt) der hun ligger å sover dagen lang, bare avbrutt av litt spising. En annen yndet soveplass er dukkevogna til minstejenta. Men når jentene kommer hjem fra skolen derimot, da spretter den ned og løper uti gangen for å ta de imot:-) Deretter går den og dilter etter de, og med engang en av de setter seg ned så er det rett oppi fanget og skikkelig kosemose så lenge den kan. Går en av jentene på do, ja da sitter katten og venter hengivent utenfor baderomsdøra.... Den kan av og til kose aller nådigst med meg hvis kosebehovet blir for stort, men da står den nedom sofaen og jeg får lov til å ta handa ned og stryke den.... Da den var kattunge (er litt over et år nå) så brukte den å ligge på fanget mitt og hvis jeg satt i sofaen, eller hvis jeg tok en powernap så lå den i knehasene mine, men den tid er tydeligvis over nå.......savner det jeg! Hadde en hannkatt før, og den var ikke sånn! Kos var kos, og den kunne kose med oss alle. Første gang jeg har ei kattefrøken, så kanskje de er litt særere enn disse kastrerte gammelhannkattene? Er det vanlig at katter er så ekstremt selektive, eller har vi bare ei litt ekstra sær frøken? Den koser forresten av og til med bikkja, legger seg inntil den uti gangen og sover.........altså, t.o.m hunden er å foretrekke foran mannen og meg! Forresten; den kan bli ekstremt kjælen når jeg er på kjøkkenet, da stryker den seg inntil leggene mine og sleiker meg på beina i håp om å få en godbit fra kjøleskapet (fårepølse og leverpostei er favoritten) Endret 1. juni 2012 av maya76
Minya Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Forresten; den kan bli ekstremt kjælen når jeg er på kjøkkenet, da stryker den seg inntil leggene mine og sleiker meg på beina i håp om å få en godbit fra kjøleskapet (fårepølse og leverpostei er favoritten) Det er HELT tydelig at hun vet hvem som er matmor ihvertfall. Er hun ukastrert er det muligens frøkenoppførsel, hunnkattene har tendenser til å være mer sære og selektive enn de kastrerte hannkattene, men det finnes selvfølgelig unntak i alle himmelretninger. Vår er kastrert og koser på alt som har puls og to bein. Helst i timesvis. Og hun maler bare du ser på henne.
skruf Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2012 Det er HELT tydelig at hun vet hvem som er matmor ihvertfall. Er hun ukastrert er det muligens frøkenoppførsel, hunnkattene har tendenser til å være mer sære og selektive enn de kastrerte hannkattene, men det finnes selvfølgelig unntak i alle himmelretninger. Vår er kastrert og koser på alt som har puls og to bein. Helst i timesvis. Og hun maler bare du ser på henne. Hun er kastrert ja:-) Men begynte med denne oppførselen lenge før..... Hun er nå litt rar og da, hvis dukka ligger i dukkevogna så står hun på bakbeina, kikker surt oppi dukkevogna og remjer helt til noen fjerner dukka og hun kan legge seg:-) 1
Minya Skrevet 2. juni 2012 #4 Skrevet 2. juni 2012 Hun er nå litt rar og da, hvis dukka ligger i dukkevogna så står hun på bakbeina, kikker surt oppi dukkevogna og remjer helt til noen fjerner dukka og hun kan legge seg:-) Klassisk bortskjemt baronesse. Det er helt utrolig hvordan de klarer å få oss til å skjemme dem bort på den måten. 1
skruf Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2012 (endret) Klassisk bortskjemt baronesse. Det er helt utrolig hvordan de klarer å få oss til å skjemme dem bort på den måten. Hun har litt primadonna-tendenser ja F.eks skal hun bare drikke av vannskåla til hunden vår, og ikke sin egen..... Spankulerer over snuten til hunden og marsjerer bort til vannskåla:-) Og hvis størstejenta prøver å lese avisa så tråkker kattefrøkena over avisa og legger seg ned....... Endret 2. juni 2012 av maya76 1
Gjest ms_kwang Skrevet 2. juni 2012 #6 Skrevet 2. juni 2012 Hehe mange eksempler på at mennesker egentlig er slavene til kattene. http://www.simonscat.com/Films/ En morsom side Tror mange av dere kan kjenne dere igjen i noen av filmene der inne Også finnes det også tegneserier av simonscat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå