Chocoholic Skrevet 1. juni 2012 #1 Skrevet 1. juni 2012 Når man skriver en akademisk oppgave, skal referanser telles med som en del av ordene? Oppgaven skal være på 2000 ord, men totalt har jeg vel 200-300 ord bare i referanser i teksten...skal disse telles med eller kan jeg utelukke dem?
Skjønningen Skrevet 1. juni 2012 #2 Skrevet 1. juni 2012 Der jeg sruderer skal referansene telle med som ord. Vet ikke om dette varierer fra skole til skole, for skolene har ofte forskjellige oppsett og regler på slikt, tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #3 Skrevet 1. juni 2012 Det kan godt hende dette varierer, så for sikkert svar bør du spørre den som har gitt oppgaven. I oppgavebeskrivelsene til de fleste oppgavene jeg har skrevet hvor det har vært maks og/eller minimum ordlengde har det vært presisert at den oppgitte ordlengden er utenom forside, innholdsfortegnelse og referanseliste.
Skjønningen Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 I oppgavebeskrivelsene til de fleste oppgavene jeg har skrevet hvor det har vært maks og/eller minimum ordlengde har det vært presisert at den oppgitte ordlengden er utenom forside, innholdsfortegnelse og referanseliste. Ja, men referanseliste er jo det samme som kildeliste? En liste over de referanser man har benyttet seg av i teksten, ikke selve referansene i teksten. Vi har det samme her. Forside, innholdsliste og referanse/kildeliste kommer utenom, men selve referansene teller med i antall ord.
Gjest Søgni Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Hvis det er referansene (altså, f.eks. "Søgni, 2012") underveis i teksten det er snakk om, så synes jeg det høres veldig rart ut om disse ikke skulle telle. Det har jeg aldri vært borti før iallefall. Om det er litteraturlisten du mener, så varierer det vel mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå