Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg bruke trådløs LAN på windows 98? Har nemlig ikke så lyst til å begynne med å installere ny programvare på pcen min. Det blir alltid kluss og jeg liker ikke å "fikse" ting som virker når det kommer til pcen :D Dessuten må jeg vel installere windows 2000 (hater windows 2000) fordi pcen min ikke har kapasitet nok til XP.

Videoannonse
Annonse
Gjest Den du veit
Skrevet

Trådløse routeren min går det an å bruke win 98 til. Sjekk når du kjøper router hva den er kompatibel med. Når det gjelder win2000 og XP, så bruker ikke windows 2000 halvparten så mye ressurser som windows XP. Jeg har en bærbar 500 Mhz, 192 RAM som går helt utmerket på win2000. Har hørt om de som har tregere også som synes windows 2000 går kjempefint. Windows 98 er et mye mer ustabilt OS enn WinXP/Win2000.

Men uansett trådløst på win98 skulle gå fint :)

Skrevet

Takk for kjapt svar!

Routeren er helt ny.LAN. Det var i butikken vi kjøpte den trådløse LAn de påsto at den ikke kunne brukes på winows 98. Vet ikke om de sa det kun for å få oss til å kjøpe ny programvare også. Kan vel alltids prøve og se om det går på w98

Vet at 98 ikke er spesielt sikker, men nå er det slik at maskinen også inneholder endel dyr ekstra programvare som vil forsvinne hvis vi oppgraderer (Matlab, f.eks), dessuten har jeg bare dårlige erfaringer med word i w2000, men det har kanskje blitt bedre? Ihvertfall hater jeg at den har masse popups og at den foretar formateringer på egenhånd + stadige sammenbrudd. Kanskje jeg bare får kapitulere og lære meg latec og linux.......

Gjest Den du veit
Skrevet

Ok, nå vet jeg ikke noe om routeren din så det kan jeg egentlig ikke svare på. Men det du nevner om pop-ups har ikke noe med OS å gjøre, det har med nettleser, evt har det lagt seg inn ad-ware/spy-ware på maskinen som du kan bruke f. eks ad-aware til å fjerne. Men.....foretar formateringer på egenhånd????? hææ?? Hva slags lumsk utgave av windows 2000 har du fått? :lol:

Skrevet

Tydligvis en veldig lumsk og slu utgave :o Den gjorde masse rare ting i dokumentene mine som jeg ikke hadde bedt den om. Flyttet på linjeksift og sideoppdeling og marger helt på eget iniativ. Utrolig irriterende og jeg brukte masse tid på å få det dumme programmet på å skjønne at formateringene ikke skulle endres på! Hadde til og med lagt de inn som standard, men neida!

Og med popups mener jeg den utrolig irriterende bindersfyren o.l. som stadig dukket opp. "Vil du gjøre ditt eller datt?" "Nei, for f..., teksten SKAL være sånn". Jepp, jeg og w2000 var ingen match. Men må vel kanskje prøve igjen...

Gjest Den du veit
Skrevet

aah...nå er jeg med. Trodde du mente formateringer med harddisken jeg :). Men det er jo Office 2000 som gjorde det da, ikke windows 2000. Når det er sagt så er Office 2000 bedre å bruke enn Office 95 eller 97, bare man blir vant til det. Og det meste av både "binders"-fyrer og slike ting går det an å fjerne. Nå skjønner jeg ikke hvordan jeg klarte å bruke Office 95/97 ;)

Skrevet

kanskje ikke uten grunn jeg omtaler meg selv som dataanalfabet! :D Er ganske fornøyd når jeg kan bruke programvaren og ting funker som jeg vil, men må jeg virkelig ha peiling på hva, hvem og når? windows, office, dos, linux, bare det funker!!!!!!!!!

måtte bare få det ut........ :D

Men skal prøve den trådløse LAN på w98 før jeg avgjør om jeg må installere ny programvare. Har egentlig et litt nostalgisk forhold til den pc for hele hovedfagsoppgaven er skrevet på den maskina, uten noe tull fra word. Vet du forresten om det er en måte å få beholde Matlab på? Virker ikke som det går å kopiere og installere den på nytt.

Gjest Den du veit
Skrevet

Du må ha en installasjons-cd e.l. Du kan ikke bare kopiere installerte filer fra et sted til et annet. Uten å bli for teknisk, så legger installerte programmer seg inn i registeret i windows og blir jo da fjernet etter en reinstallsjon. Disse tingene må da legges i registeret igjen når du f.eks har oppgradert til windows 2000. Eneste måten er å installere fra en CD e.l. som du kjøpte programmet med.

En annen ting...en PC er et arbeidsverktøy. Dersom du f.eks ser noe nostalgi i en PC har du kanskje et litt galt forhold til den :lol:

PS! Dersom du ønsker det kan du jo kjøre office 97(eller hva du hadde for noe) i windows 2000 ;)

Skrevet

Null problem å få Routeren din til å funke sammen med Win98,du må bare finne rette driveren til pcn din... :blunke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...