AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Del Skrevet 31. mai 2012 Min lille bichon frise er i dag 56 uker drektig ut i fra første parringen hun hadde. Nå i kveld var temperaturen nede på 36,77, 25 minutter senere 36,86 og en time fra første temperatur 36,97. Vi tyder det ut i fra oppførsel og temperatur at fødselen nærmer seg og vil skje iløpet av natten/helgen, men jeg er litt redd for at det skal være for tidlig for valpene. Kan noen som har peiling svare meg realistisk på om det er for tidlig eller ikke? (Ja er jeg som har hatt tråden om venninnen min som tjuvparret tispen vår mens hun satt "barnevakt".) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #2 Del Skrevet 1. juni 2012 Har desverre ingen erfaring med hundefødsler, men det virker som om du tar deg godt av hunden din. Venninde som tjuvparret hunden din? Hva er dette for noe? Den tråden må jeg finne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 1. juni 2012 #3 Del Skrevet 1. juni 2012 Oi, så det er uønskede valper? uff da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Del Skrevet 1. juni 2012 Ja venninnen min skulle passe tispa mens jeg var borte, og fant det for godt å parre med en hann hund av rasen japanesisk chin fordi det ville bli så søte valper. Valpene var langt i fra planlagt men hjertelig velkommen <3 Temperaturen er nå på vei opp (var 36,66 i går kveld kl 21 og er nå på 37,34 grader) og hun puster og peser tungt som hun har gjort gjennom hele natten.. Ikke akkurat blitt mye søvn på noen av oss, men sove kan vi gjøre når vi blir gamle Det viktigste er jo at hun er trygg i denne tiden her og da får vi heller sove noen timer på skift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jie-jie Skrevet 1. juni 2012 #5 Del Skrevet 1. juni 2012 Ta en tlf. til dyrlegen å hør hva dere må gjøre. Har ingen erfaring med valpefødsler selv, men så på TV'n at de brukte mye av tiden på å "riste liv" i alle valpene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. juni 2012 #6 Del Skrevet 1. juni 2012 Ville ogås tatt en kjapp tur til dyrlegen bare for å høre. Greit at h*n er oppmerksom på at noe skjer, spesielt om det blir komplikasjoner og du trenger hjelp senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragoline Skrevet 1. juni 2012 #7 Del Skrevet 1. juni 2012 56 dager mener du vel? . Det går nok fint. nomalt er 60-65 dager. men små hunder får ofte litt før. har selv hatt på 57 dagen fra første paring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #8 Del Skrevet 1. juni 2012 Det går helt fint! Min Havanais-tispe fødte på dag 56, og det er ikke noe uvanlig for småraser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #9 Del Skrevet 2. juni 2012 Haha ja 56 DAGER mente jeg Det kom 5 sterke, friske og flotte valper i går kveld. Etter litt startproblemer fra hun mor er alle samlet og har funnet roen. Hun ble litt sint og avviste valpene en times tid etter fødselen så vi var redde for at det ikke skulle ordne seg igjen. Bet etter de, knurret og flekket tenner. Men nå ser det ut til at hun har tatt de til seg alle 5 og hun har heldigvis nok melk virker det som. Men jeg lurer på om det er vanlig at tispen flekker tenner og knurrer hvis hun blir lei av for mye valpemas? For det hender fortsatt at hun gjør dette hvis de krabber for mye over hodet hennes.. Det ble 4 tisper og 1 gutt, vekten varierte fra 171 gr-194 gr. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dragoline Skrevet 2. juni 2012 #10 Del Skrevet 2. juni 2012 gratulerer. som førstegangsmor kan det være litt forvirrende og morsinstinktet kommer ikke med en gang. dette bruker å gå seg til. det å bli lei valpene kommer mest i 5-6 uker og utover når de er mer aktive og skal vennes av med melk osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #11 Del Skrevet 2. juni 2012 tvangsparring? skal du anmelde din venninne for voldtekt? vil hun kreve halvparten av kullet som betaling for den dyrebare sæden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2012 #12 Del Skrevet 2. juni 2012 Gratulerer! Så flott at alt gikk bra! Tispa vår hadde morsinstinktet inne fra første sekund, selv om hun tydelig lurte litt på hva i alle dager som kom ut av henne. Hun ble ikke lei av dem før de var nesten leveringsklare, men da viste hun det bare ved å gå sin vei, flekking av tenner/knurring så vi aldri noe til. Vi beholdt en av valpene her, og henne har hun knurret til når hun ble større og det ble litt mye mas, og da har den lille gitt seg. Tror jeg ville holdt et ekstra godt øye med dem hvis hun viser tegn til aggresjon mot dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå