Thomasine Skrevet 3. februar 2004 #1 Skrevet 3. februar 2004 Har lest på innholdfortegnelsen at fiskeboller er den blandingsmaten som inneholder prosentvis mest rent fiskekjøtt! Da lurer jeg på om dere vil dele med dere oppskrifter på fiskeboller??!! Lillegutt er så glad i dette, men det er ikke veldig spennende mat...?! :klø: De få ganger vi spiser det blir det i hvitsaus eller karrisaus med poteter, revne gulrøtter og brokkoli... Kjedelig...
Gjest gjest1 Skrevet 3. februar 2004 #2 Skrevet 3. februar 2004 Lag grillspyd. Jeg deler fiskebollene i to og trer dem vekselvis med paprika,squash, løk osv. Før jeg steker dem på panne eller i ovnen. Serverer da med en dip av et eller annet slag, f.eks, søt chilisaus eller rømmedressing.
Nilma Skrevet 3. februar 2004 #3 Skrevet 3. februar 2004 Du kan skjære fiskeboller og kokte poteter i biter og steke dem i litt smør på stekepannen. Sammen med dette kan du steke grønnsaker etter smak, f.eks. purre og paprika.
Arkana Skrevet 3. februar 2004 #4 Skrevet 3. februar 2004 Jeg foretrekker fiskeboller i karrisaus da (må være hjemmelaget med masse karri). Tomatsaus (laget av hakket løk, hvitløk, hermetiske tomater, tomatpuré og italienske krydre) er også veldig godt til fiskeboller. Hva med å ha frossen spinat og reker i den hvite sausen for å gjøre den mer spennende? Eller prøv hollandaise-saus også. Stek dem og spis i hamburgerbrød med salat og dressing. Bruk en fiskesuppe fra pose som basis, ha i fiskeboller og litt ekstra grønnsaker så blir det en god gryterett.
Gjest Starya Skrevet 3. februar 2004 #5 Skrevet 3. februar 2004 Kjedelig? :o Nei, jeg spiser bare fiskeboller på en måte, og det er i hvit/karrisaus med poteter, masse reven gulrot, og av og til stekt bacon. Nammers!
Thomasine Skrevet 3. februar 2004 Forfatter #6 Skrevet 3. februar 2004 Denne oppskriften med fiskeboller i appelsinsaus er nettopp fortært: http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=845 Den var god og anderledes og alle her hjemme likte den - både store og små!! Anbefales!
-Fisken- Skrevet 3. februar 2004 #7 Skrevet 3. februar 2004 Denne oppskriften med fiskeboller i appelsinsaus er nettopp fortært: http://www.matoppskrift.no/sider/link.asp?ID=845 Den var god og anderledes og alle her hjemme likte den - både store og små!! Anbefales! Nam! DEt hørtes virkelig godt ut
Emy Skrevet 3. februar 2004 #8 Skrevet 3. februar 2004 Pleier å bytte ut fiskeboller med fløtepudding. Skjærer i terninger, trekker i hvit saus sammen med erter, gullerøtter, rød paprika og purreløk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå