Gå til innhold

Hvilke typisk feminine egenskaper er det menn setter mest pris på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv om jeg mener at menn og kvinner i utgangspunktet er ganske like og at det ikke finnes noen egenskaper som er forbeholdt hverken det ene eller det andre kjønnet, så er det jo ikke til å stikke under en stol at noen egenskaper er typiske for menn og andre for kvinner. Som kvinne synes jeg for eksempel det er litt ekstra attraktivt/sjarmerende med menn som er handy, uredde, litt beskyttende og som åpner dører og bærer kofferten min. Liker å føle meg beskyttet og tenner på menn som det er litt "tak" i og som har evnen til å ta initiativ og ordne opp når det trengs.

Hvilke typisk kvinnelige egenskaper er det dere menn synes er ekstra tiltrekkende? :)

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uten en kvinne blir det ikke noe hjem.

"Homemaker" er vel det tilsvarende engelske uttrykket.

http://simple.wikipedia.org/wiki/Homemaker

Ellers er viktige kvinnelige egenskaper at hun liker å kommunisere, og at hun er omtenksom og bryr seg om andre.

Endret av Steinar40
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At de liker å bli holdt rundt når de er lei seg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Omsorg

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Selv om jeg mener at menn og kvinner i utgangspunktet er ganske like og at det ikke finnes noen egenskaper som er forbeholdt hverken det ene eller det andre kjønnet

Ganske like :overrasket: ???

Det er bare å spandere en time med skumlesing/surfing på forumene Barn og familie, graviditet og spedbarn og gjerne Bryllup så forstår du at det i høyeste grad finnes typisk kjønnsspesifikke egenskaper an mass.

Hvilke typisk kvinnelige egenskaper er det dere menn synes er ekstra tiltrekkende? :)

At hun ser ting jeg ikke er i nærheten av å se, det være seg småting i huset eller atferd hos folk vi møter eller er sammen med.

Alt hun er som gjør at vi er komplementære.

Selv om jeg ofte gir inntrykk av å harselere her på KG er sannheten at jeg elsker og beundrer det meste av kvinner som ikke er i nærheten av meg selv. Dere er så forskjellige fra oss menn at det som regel er en fryd :rodmer:

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint hvis hun viser at hun forsøker og forstå meg og at hun setter pris på meg.

Skrevet

At de klarer å gape over bunnen på ei colaflaske er fancy :sjenert:

Skrevet

Sorry ass.., innlegget over var bare en motvekt jeg følte trengtes, til sitatet her.

At de liker å bli holdt rundt når de er lei seg.

Skrevet

Kvinner kan ha svært mange fine egenskaper, jeg liker best at dere :

-er omsorgsfulle

-kjærlige

-ofte velstelte

-evnen til å se detaljer

-oftest en deilig duft av dere

-evnen dere har til å gå i høyhælte sko

-intuisjonen

-evnen dere har til uskyldigst spørre om hjelp

-evnen til å pynte/skape trivsel rundt dere

Foruten dette liker jeg kvinner som er flinke til å følge opp barna sine og vise engasjement/tilstedeværelse. Kvinner som klart viser omsorg og kjærlighet for barna sine er prisverdig syns jeg.

• Liker 12
Gjest Janus
Skrevet

I et øyeblikk av inspirasjon, så kunne jeg fylt denne tråden med mine beskrivelser av dere vidunderlige kvinner, men akkurat nå er tankene mine en annen plass.

Det er mulig jeg tar feil, men jeg føler ofte at jeg ser dere kvinner på en annen måte enn andre menn rundt meg, og jeg skulle ønske de kunne se det jeg ser. Og så skulle jeg ønske dere kvinner så det jeg så, men kanskje gjør dere det?

Jeg befinner meg i en evig tilstand av fascinasjon og beundring av det feminine, i alle forskjellige former det inntar. Alle aldrer og alle størrelser.

Egentlig blir jeg litt for lett sjarmert og har en tendens til å smile og til og med le av dere, i mine møter med deres søthet. Men glad er jeg for det.

:rodmer:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke at jeg iker det men den mest utpregede kvinneegenskapen er jo den du selv benytter deg av ts. Egobekreftelsesbehovet. Er jeg fin? Hva liker du best med meg? Så Fin jeg er ikke sant? Hva er diggest med meg? En mann som holdt på sånn ville bli sett på som den selvsentrerte primadonnaen men kvinner er bare sånn av natur. Som katten, den er bare te etter omsorg og oppmerksomhet.

• Liker 2
Skrevet

Selv om jeg mener at menn og kvinner i utgangspunktet er ganske like og at det ikke finnes noen egenskaper som er forbeholdt hverken det ene eller det andre kjønnet, så er det jo ikke til å stikke under en stol at noen egenskaper er typiske for menn og andre for kvinner. Som kvinne synes jeg for eksempel det er litt ekstra attraktivt/sjarmerende med menn som er handy, uredde, litt beskyttende og som åpner dører og bærer kofferten min. Liker å føle meg beskyttet og tenner på menn som det er litt "tak" i og som har evnen til å ta initiativ og ordne opp når det trengs.

Jaha? Så du vil ha en vaktmester (handy)/livvakt (uredd/beskyttende)/personlig tjener (åpner dører/bærer kofferter)? Du tiltrekkes altså ikke av hvordan mannen er, men etter hva han er villig til å gjøre for deg? Merkelige preferanser du har.

• Liker 2
Skrevet

Hørte nylig på engelsk radio at undersøkelser har vist at kvinner er; "Hardwired to go for a good provider".

Med andre ord at det å ville ha en god forsørger er biologisk nedarvet/instinktivt i de fleste kvinner.

Ser ingen grunn til å tvile på dette.

Så dermed er jeg nok redd vi mannfolka bare er nødt til å unnskylde denne oppførslen gitt :smoke: hehe

• Liker 1
Skrevet

Hørte nylig på engelsk radio at undersøkelser har vist at kvinner er; "Hardwired to go for a good provider".

Med andre ord at det å ville ha en god forsørger er biologisk nedarvet/instinktivt i de fleste kvinner.

Ser ingen grunn til å tvile på dette.

Så dermed er jeg nok redd vi mannfolka bare er nødt til å unnskylde denne oppførslen gitt :smoke: hehe

Nåja. Jeg tilgir lett en mygg for å snylte på meg, men ikke en kvinne. Forresten er det der en stereotypi som slett ikke passer på alle kvinner.

AnonymBruker
Skrevet

Omsorg

Men det er jo menn som ender opp med å gi omsorg for det meste. Finne fram lommetørkle, ligge i skje med henne så hun sovner, kjøpe bind til henne, legge hånda rundt henne når de ser film osv osv. Bare fordi kvinner oftere velger omsorgsyrker betyr ikke at de er mer omsorgsfulle.

AnonymBruker
Skrevet

I et øyeblikk av inspirasjon, så kunne jeg fylt denne tråden med mine beskrivelser av dere vidunderlige kvinner, men akkurat nå er tankene mine en annen plass.

Det er mulig jeg tar feil, men jeg føler ofte at jeg ser dere kvinner på en annen måte enn andre menn rundt meg, og jeg skulle ønske de kunne se det jeg ser. Og så skulle jeg ønske dere kvinner så det jeg så, men kanskje gjør dere det?

Jeg befinner meg i en evig tilstand av fascinasjon og beundring av det feminine, i alle forskjellige former det inntar. Alle aldrer og alle størrelser.

Egentlig blir jeg litt for lett sjarmert og har en tendens til å smile og til og med le av dere, i mine møter med deres søthet. Men glad er jeg for det.

:rodmer:

OT: men jeg har aldri skjønt helt hvorfor noen velger å omtale det hele motsatte kjønn som vidunderlig osv. Hvis du går rundt og syns kvinner generelt er vidunderlige tror jeg du vil få problemer med å få en utkåret til å føle seg spesiell. Hvertfall hvis hun har noe mellom ørene og en logisk tankegang, selv om det er sjelden vare.

• Liker 3
Skrevet

Jaha? Så du vil ha en vaktmester (handy)/livvakt (uredd/beskyttende)/personlig tjener (åpner dører/bærer kofferter)? Du tiltrekkes altså ikke av hvordan mannen er, men etter hva han er villig til å gjøre for deg? Merkelige preferanser du har.

Nå svarer du jo bare tullete. TS har jo ikke skrevet at dette er kun det hun ser etter men at det er pluss for henne, og jeg er enig med henne. Kvinner generelt liker at en mann har gentleman egenskaper. Det er ikke merkelige preferanser i det hele tatt det.

• Liker 4
Skrevet

De har damepupper.

Mannepupper kan være veldig fine de og, altså.

Gjest Janus
Skrevet

Hvis du går rundt og syns kvinner generelt er vidunderlige tror jeg du vil få problemer med å få en utkåret til å føle seg spesiell.

Akkurat det trenger ikke du om å bekymre deg for.

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...