Gå til innhold

Noen som har sett denne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://tv.nrk.no/program/koid20005612/louis-theroux-tigeren-er-loes

Jeg blir så hinsides forbanna, lei meg og trist over å se hvordan enkelte mennesker tenker om dyr. "Jeg har trent bulldogger før, så en bjørn går sikkert bra!" og "jeg skal lære denne russiske tigren om sitt hjemland, vi skal lære sammen mens han er her i fangenskap". Fyren her avler også selv, såkalt "ligre" (blanding av løve og tiger). Har virkelig ikke ord. Hvorfor er ikke dette forbudt?!?!?!?

Videoannonse
Annonse
Gjest kittycat
Skrevet

meow :(( har ikke sett den, men at menneskers ego skal gå utover livet til vakre dyr som egentlig bør leve i det fri er trist.

Skrevet

meow :(( har ikke sett den, men at menneskers ego skal gå utover livet til vakre dyr som egentlig bør leve i det fri er trist.

Ja, jeg er enig. Det er forferdelig å se ikke-domestiserte dyr sperret inne på ekstremt små områder, og bli behandlet helt feil. Grusomt, rett og slett. Blir lei meg og sint, skulle ønske jeg kunne gjøre noe.

Skrevet

Har sett den. Reagerte også veldig på de med sjimpansene; hvor DUMME går det an å bli? Virket ikke som de overhodet fattet hvor farlig en (eller flere titalls, som hun ene hadde, men hun virket iallefall LITT fornuftig) voksen sjimpanse kan være.

Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hvorfor privatpersoner får lov til å oppbevare farlige dyr. Det er mange idiotiske lover i USA, men å ha nesten 200 løver/tigre/sjimpanser/bjørner er helt greit :filer:

De fleste i videoen mente også at dyrene ikke led, fordi de hadde aldri vært fri, så det ville de ikke savne. Jadda...

Det er så mye i den videoen som er galt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hvorfor privatpersoner får lov til å oppbevare farlige dyr. Det er mange idiotiske lover i USA, men å ha nesten 200 løver/tigre/sjimpanser/bjørner er helt greit :filer:

De fleste i videoen mente også at dyrene ikke led, fordi de hadde aldri vært fri, så det ville de ikke savne. Jadda...

Det er så mye i den videoen som er galt at jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne.

Enig. Er fullstendig galematias hele greia. Fatter ikke hvordan det kan være lovlig!

Gjest Bobler
Skrevet

Jeg får ikke sett den :klo: Det er bare sort. Jeg hører dem, og får opp teksten men ikke noe bilde..

Skrevet

Jeg har sett den, jeg har vel sett alle dokumentarene av Louis Theroux. Har virkelig sansen for ham, både hans gonzostil og temaene han tar opp.

Denne dokumentaren var provoserende, ja. Jeg håper disse eierne får lære på den harde måten at det er ville dyr de har tatt til seg.

Skrevet

Jeg får ikke sett den :klo: Det er bare sort. Jeg hører dem, og får opp teksten men ikke noe bilde..

Om du prøver å trykke på den knappen hvor det står BETA-versjon, fungerer det da...? Jeg har problemer med NRKs "vanlige" nett-TV, men BETA-versjonen fungerer.

Jeg har sett den, jeg har vel sett alle dokumentarene av Louis Theroux. Har virkelig sansen for ham, både hans gonzostil og temaene han tar opp.

Denne dokumentaren var provoserende, ja. Jeg håper disse eierne får lære på den harde måten at det er ville dyr de har tatt til seg.

Louis Thereoux er fantastisk.

Gjest Bobler
Skrevet

Om du prøver å trykke på den knappen hvor det står BETA-versjon, fungerer det da...? Jeg har problemer med NRKs "vanlige" nett-TV, men BETA-versjonen fungerer.

Hvor står dette? Eneste jeg ser er " Beta-versjon, gi oss din tilbakemelding" og da kommer jeg bare inn på et skjema-utfylling..

Skrevet

Hvor står dette? Eneste jeg ser er " Beta-versjon, gi oss din tilbakemelding" og da kommer jeg bare inn på et skjema-utfylling..

Da er du nok inne på beta allerede. Prøv å klikke deg tilbake til gamle nrk, søk opp dokumentaren der og prøv?

Gjest Bobler
Skrevet

Da er du nok inne på beta allerede. Prøv å klikke deg tilbake til gamle nrk, søk opp dokumentaren der og prøv?

Det funka :) Takk

Skrevet

Det funka :) Takk

Så bra :)

Gjest Bobler
Skrevet (endret)

Forkastelig hele greia. Blir så ufattelig provosert. Stakkars, stakkars dyr. Så forferdelig ustimulerte, fortvilede og triste dyr. Kvalmende små dyr, dårlig behandling og rart syn på hele dyreholdet.

Begynte å gråte av den stakkars lille bjørnen som løp frem og tilbake i utstillings-buret på kjøpesenteret mens den smalt hodet i gjerdet. Herregud, jeg skjønner virkelig ikke hva som foregår i hodet til folk. De sier jo at de bryr seg om dyrene. Spør du meg tenker de på penger.

Spesielt sjimpanse-dama provoserte meg. Knøttsmå bur, og EKSTREMT frustrerte sjimpanser. De er ufattelig smarte, og aldri i verden om de får en brøkdel av hva de trenger og fortjener.

Trist, skremmende, sinnssykt, kvalm og provoserende. Møkkafolk hele gjengen!

Endret av Bobler
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ble også veldig provosert. For noen egoistiske mennesker... Snakk om å si mot seg selv når de skal forklare hvorfor de har dem... -.-

Gjest Tigress
Skrevet

Eg trur faktisk dei har eit poeng når det gjeld dette med fridomsønske og slikt. Eg er i alle fall ikkje hundre prosent overtydd om at det er så viktig for dyra som det er for oss - eg trur vi nærmast overfører kva vi kjenner om å vere i bur til dyra, utan at det treng å vere sanninga.

Når det er sagt var det mange gærninger i det programmet, der dama med sjimpansane var den verste. Diverre trur eg han med hockeysveisen har litt rett i at dette er genpoolen dei ville kattedyra må støtte seg på når dei nærmar seg utrydding.

• 2 uker senere...
Gjest ann.k
Skrevet

Helt grusomt!

Det finnes faktisk mer tigrer i fangenskap i USA, enn ville tigrer i hele India. Trist.

Vil anbefale dere å se dokumentaren "The elephant in the living room"

Dette er en oppvekker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...