Nusseli Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Hvilken studie klarer jeg best, trur dere, når jeg ikke kan mattematikk og fysikk? Hvordan vite om jeg klarer dette. Er så usikker på om jeg er flink nok... Kan jeg finne en test på nett et sted..?
kråkefjas Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Hvilken studie klarer jeg best, trur dere, når jeg ikke kan mattematikk og fysikk? Hvordan vite om jeg klarer dette. Er så usikker på om jeg er flink nok... Kan jeg finne en test på nett et sted..? Bioingeniør Kan du ikke matte og fysikk ville jeg valgt et annet studie 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Hvilken studie klarer jeg best, trur dere, når jeg ikke kan mattematikk og fysikk? Hvordan vite om jeg klarer dette. Er så usikker på om jeg er flink nok... Kan jeg finne en test på nett et sted..? Så klart finner du ingeniørstudier som er enklere enn andre, men du må faktisk kunne regne for å studier ingeniørfag. 4
Nusseli Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2012 Så klart finner du ingeniørstudier som er enklere enn andre, men du må faktisk kunne regne for å studier ingeniørfag. Hvordan skal jeg finne ut av det da?
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Hvilken studie klarer jeg best, trur dere, når jeg ikke kan mattematikk og fysikk? Hvordan vite om jeg klarer dette. Er så usikker på om jeg er flink nok... Kan jeg finne en test på nett et sted..? Du kan ta R1, R2 og Fy1 som privatist, så ser du hvordan du behersker fagene. Du kan også ta forkurs i ingeniørfag før du begynner på studiet. Du har mulighet til å komme inn på høgskole og noen uni. i landet med 3 i matte, men på NTNU kommer du ikke inn på. Men du må som sagt enten ha R1, R2 og Fy1 eller ta forkurs i ingeniørfag før du er kvalifisert til å søke.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Hvordan skal jeg finne ut av det da? les innlegg fem.
strawberry Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Dersom du ikke kan matematikk og fysikk, og derfor må ta disse som privatist, vil jeg virkelig anbefale å heller velge en annen utdanning. Og hvorfor skal du absolutt bli ingeniør, når du ikke engang har bestemt deg innen hva? Det skrives dessuten "ingeniør". 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Bioingeniør Kan du ikke matte og fysikk ville jeg valgt et annet studie Joda, det er viktig å kunne disse fagene. Men det er også forskjell hvor mye eller hvor godt du må kunne det i de forskjellige linjene. 1
Nusseli Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #10 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Jeg "skal" ta det i sommer men begynner å få nerver nå.. :S Samboen gjør meg usikker og familie. Vet ikke om jeg trur jeg vil ta dette grunnet press fra min og familie sin side eller om det er en reell grunn. Lønna er jo det som trekker mest og det at jeg altid hatt en ønske om å beherske matte. Lurer på om jeg kan finne ut av det før sommeren så at jeg ikke trenger å skuffe meg selv og sløse resurser+penger.. Uffameg så vanskelig dette ble nå, hehe.. Er dere ingenjører? Hvordan gick det? *ingeniør Endret 31. mai 2012 av Nusseli
Dolly-Betty Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 Det er kanskje greit å lære seg at det heter ingeniør og ikke ingenjør 7
Nusseli Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #12 Skrevet 31. mai 2012 Det er kanskje greit å lære seg at det heter ingeniør og ikke ingenjør Ja, hehe. Er svensk så prøver så godt jeg kan men dette borde jeg fått med meg. Takk til dere som retter slik jeg kan bli bedre 2
Gjest Badabing Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Det er kanskje greit å lære seg at det heter ingeniør og ikke ingenjør Nusseli er vel svensk hvor de skriver ingenjör kanskje? TS: du kan søke deg inn på forkurs ingeniør, så får du en viss erfaring om dette er noe du behersker 2
julegrana Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Hvilken studie klarer jeg best, trur dere, når jeg ikke kan mattematikk og fysikk? Hvordan vite om jeg klarer dette. Er så usikker på om jeg er flink nok... Kan jeg finne en test på nett et sted..? Jeg tror du vil klare det studiet du interesserer deg mest for. Les deg opp på de forskjellige studiene og prøv å finn ut hva det er du vil jobbe innenfor. Lite vits i å begynne på et studie du ikke er interessert i, iallefall om du på forhånd tror at du vil slite med fysikk og matte. 1
kråkefjas Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Lurer på om jeg kan finne ut av det før sommeren så at jeg ikke trenger å skuffe meg selv og sløse resurser+penger.. Uffameg så vanskelig dette ble nå, hehe.. Du får kjøpe deg r1, r2 og fysikkbok og se om det er helt gresk eller ei.
Dolly-Betty Skrevet 31. mai 2012 #16 Skrevet 31. mai 2012 Har du fagbrev fra før, og skal gå ingeniør "y-veien"? En del gjør det... Hva slags studie ønsker du?
cornflake_girl Skrevet 31. mai 2012 #17 Skrevet 31. mai 2012 Prøv! Går det til h***** så finner du på noe annet LIKER du matte og fysikk så ordner det meste seg, hater du det så bør du finne på noe annet med en gang, og ikke prøve engang.
Gjest Badabing Skrevet 31. mai 2012 #18 Skrevet 31. mai 2012 Du får kjøpe deg r1, r2 og fysikkbok og se om det er helt gresk eller ei. Hun vil jo miste alt mot hvis hun ser på de bøkene selv. Det betyr jo ikke at det er uoverkommelig, men det er noe du må ville nok, TS. Men det er mye jobb og pugg i ingeniørutdanningen..
Dolly-Betty Skrevet 31. mai 2012 #19 Skrevet 31. mai 2012 Ja, hehe. Er svensk så prøver så godt jeg kan men dette borde jeg fått med meg. Takk til dere som retter slik jeg kan bli bedre Uff, mente ikke å være frekk, men greit å vite 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #20 Skrevet 31. mai 2012 Det er bare tull å studere noen man hverken har interesse eller evner for. Jeg går på et meget anerkjent studie og alle som begynner fordi det er noe familien vil, faller av etterhvert. Ingen overlever 3. året. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå