Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Reiser for første gang til syden med kjærsten min! Tips til hva jeg burde ta med? Skjønner ikke hva jeg skal pakke med meg :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet (endret)

Solkrem, tabletter i tilfelle mageproblemer, håndkle, lette kjoler, en liten jakke til kvelden, åpne sko, nok lesestoff, pass, billetter og p-piller.

ETA:Og badetøy, undertøy, sokker, tannbørste og deo.

Endret av Offensive Pie
Skrevet

Sjekk været, om dagen er det nok varmt og blir ofte endel tid på stranden.

Lette sommerjakker er jeg glad i å ha med. OM jeg blir litt solbrent blir jeg ofte litt frysete på kveldstid.

Lette sommerklær!

Skrevet

Har sjekket på yr.no, og det skal vel være rundt 23 grader omtrent hele oppholdet.. Ok, takk for tipset om å ta med sommerjakke, trodde faktisk ikke det skulle være nødvendig, men greit å vite :klemmer:

Gjest badeand1
Skrevet

Ladere til mobil, kamera og pc hvis du skal ha med deg det.

Skrevet

Lurt å ha med topper som skjuler skuldrene i tilfelle du blir veeeldig solbrent.

Veske eller annet som passer å ha strandtøyet i. Solbriller og hodeplagg er også deilig.

Skrevet

Hodeplagg? Mener du sånne solhatter eller noe? De er utrolig glamorøse.. men så var det å få plass i den lille bagasjen min da.. :unsure:

Skrevet

Solhatt/caps eller lignende. Jeg blir ihvertfall fort solbrent i hodebunnen, og der er det ikke så enkelt å smøre seg med solkrem.

Min solhatt kan ihvertfall rulles sammen uten at man ser det etterpå ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ta med sjampo, balsam, dusjsåpe og sånne ting som holder på å bli tom, slik at du kan sette fra deg embalasjen og dermed lette kofferten litt på vei tilbake.

-Masse solkrem! Skal du til Tyrkia osv, så ikke kjøp solkrem i butikker, du vet IKKE hva du får.

-

Masse aftersun.

-En sånn solkremstift med høy faktor til nese, ører, oppå tærne og vrist.

-Sarong til stranden.

-Strandtunika/kaftan.

-De gangene jeg har reist har jeg tatt Idoform hver dag en uke før, hele oppholdet, og noen dager etter reisen. Ta også med sånne tabletter mot akutt diare.

-Litt pyrisept og plaster.

-Ibux og paracet.

-Ting som lindrer mot solbrenthet. Solbrenthet og diare kan virkelig ødelegge ett opphold.

-Hodeplagg, hatt, caps eller hva som helst.

-Gode strandsandaler, shorts, singlet. Flere bikinier slik at du kan bytte.

-Stort badehåndkle (som du evt. kan legge igjen om kofferten blir for tung).

-Biotex til bløtelegging av favorittplaggene. Som regel bruker man bare 1/3 av alt tøyet man pakker med seg.

-Husk å sjekke om du har reiseforsikring! Reis ALDRI uten reiseforsikring.

Sånn når det gjelder strandlivet så vil jeg anbefale dere å kjøpe bademadrass med en gang dere kommer. Det er gull verdt. Da kan dere ligge på de om solsenger er opptatt, bruke de til å slappe av når dere bader, og sole seg på de ute på sjøen.

Jeg ville også tatt med meg en billig veske, en gammel mp3-spiller og et engangskamera slik at når dere skal på stranden så tar dere bare med dere litt penger til drikke og taxi osv, håndkle, engangskamera og evt mp3-spiller. Da kan dere ta sjansen på å bade sammen uten at det er krise om noen stjeler sakene deres.

En lur ting kan være å pakke med seg et lett skift i håndbagasjen (om koffertene skulle bli forsinket/borte) sammen med ørepropper og sovemaske. Da kan du sove på flyet om det skulle være aktuelt, og er det mye bråk på hotellet så er ørepropper veldig greit. Når dere skal tilbake så kan du godt pakke noe du kan bruke som teppe (en jakke eller cardigan eller noe) på flyet for det blir ofte kaldt på vei tilbake. Sånne charterfly og sånn har ofte ikke teppe til alle sammen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har det kan du kjøpe vannfastmascara på taxfreen på vei ned.

Skrevet

Ser du ikke har så stor bagasje- om du planlegger å shoppe litt trenger du ikke å ha med deg så mye klær. Om det er noe det er nok av i "syden". så er det sommerklær :gjeiper: Solhatter etc får du lett tak i der nede.

Kjøp solkrem før du drar, though! Ser det er noen som har nevnt det allerede- og andre ting som jeg hadde tenkt å skrive også.

Skrevet

Ååå tusen takk for tipsene :klemmer: .. Mange gode råd her!! Reiser på søndag.. er litt redd pga streiken :sjenert: tror dere det vil gå bra?

Skrevet

Ååå tusen takk for tipsene :klemmer: .. Mange gode råd her!! Reiser på søndag.. er litt redd pga streiken :sjenert: tror dere det vil gå bra?

Prøv å møte opp tidlig på flyplassen- litt kjedelig å sitte å vente innenfor sikkerhetskontrollen, men enda kjedeligere å stå i kø og ha panikk på utsiden av den :skravle:

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å møte opp tidlig på flyplassen- litt kjedelig å sitte å vente innenfor sikkerhetskontrollen, men enda kjedeligere å stå i kø og ha panikk på utsiden av den :skravle:

Enig! Innenfor sikkerhetskontrollen drikker man øl :ol:

Gjest Seajewel
Skrevet

Strandhåndkle (sist jeg kjøpte, var det knalldyrt, så sparer endel på å ta med i stedet for å kjøpe)

Kamera og ekstra minnebrikke

Antikløkrem i tilfelle myggstikk

Skrevet

Everything is noted!! Takk skal dere ha absolutt alle sammen. Hjalp meg utrolig mye... :klemmer:

Skrevet

man får stoooore fine strand-håndklær på Plantasjen for 50,- nå.. tilbud :) bare er tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...