Gå til innhold

Ang. bomringer og regninga

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært ute med egen bil og kjørt forbi en del bomringer som foreldrene mine ikke må få vite (vil ikke si hvorfor). Problemet er at bilen som er min er registrert på en av foreldrene sitt navn (pga forsikring), jeg står bare som deleier av bilen. Så da er det vel de som får regninga og kan se hvor jeg har kjørt? Hvordan kan jeg forhindre at de får greie på det?

Det er snakk om flere bomringer i div. fylker i tillegg til at jeg kjørte forbi en autopass en gang uten å ha autopass... 2-3 uker sia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får være førstemann i postkassa det neste halve året da. Tar ofte lang tid.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du kjørte gjennom en autopass uten å ha det blir regninga HØY, bare så du er klar over det. Jeg har gjort det og fikk regning på flere hunde kroner ekstra - ringte og beklaget så fælt da, så jeg slapp å betale hele summen.

Jeg pleier å få regningene etter 3-5 mnd, så du må bare håpe du kommer først til postkassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest IngvildSF

Skaff deg autopass til neste gang. Den kan du enkelt ha i eget navn. Hva du kan gjøre nå, aner jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring bompengeselskapet og spør om det er for sent å betale nå. Det er mulig å betale direkte i en viss tid etter passering, jeg har gjort dette en gang, og da slapp jeg unna med kun å betale den faktiske kostnaden for passeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring bompengeselskapet og spør om det er for sent å betale nå. Det er mulig å betale direkte i en viss tid etter passering, jeg har gjort dette en gang, og da slapp jeg unna med kun å betale den faktiske kostnaden for passeringen.

Dette gjelder kun autopassen. Ikke de automatiske bomstasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det stemmer ikke, gå inn på nettsiden til bomselskapet det gjelder. Alle har en på betaling via nettsidene (noen med kun tre dagers frist, mange med 14).

Hvis du skaffer deg autopass vil regningene bli sendt til deg i ditt navn, dersom du ikke har autopass blir regningen utstedt til juridisk eier av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke, gå inn på nettsiden til bomselskapet det gjelder. Alle har en på betaling via nettsidene (noen med kun tre dagers frist, mange med 14).

Hvis du skaffer deg autopass vil regningene bli sendt til deg i ditt navn, dersom du ikke har autopass blir regningen utstedt til juridisk eier av bilen.

Riktig! Ser at dette muligens er lenger enn 14 dager siden, men ring og hør hvilke muligheter du har.

Verdt et forsøk, ellers er alternativet å være først til posten, som andre her har sagt tidligere.

Endret av Ixnay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Om du kjørte gjennom en autopass uten å ha det blir regninga HØY, bare så du er klar over det. Jeg har gjort det og fikk regning på flere hunde kroner ekstra - ringte og beklaget så fælt da, så jeg slapp å betale hele summen.

Jeg pleier å få regningene etter 3-5 mnd, så du må bare håpe du kommer først til postkassa.

Nå tuller du. Jeg kjører gjennom bommer i ny og ne, og får regninger på 16 og 23 kroner og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder bare om du kjører på autopass der du kunne ha betalt kontant, då får du tilleggsgebyr. Mange bomstasjonar har kun autopass, då betaler du bare vanlig full pris (men får rabatt vist du har brikke med abonement til denne stasjonen).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...