AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Førstegangskjøper og har begynt å gå på visninger. Er jo helt forferdelige priser i forhold til hva en får. Oslo det er snakk om. Blir det bare verre og verre? Virker jo helt håpløst, selv om ok inntekt og egenkapital. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Jeg kom meg inn på markedet i Oslo ved å kompromisse på nærhet til byen (bor innerst i Groruddalen) og bruke ansiennitet i OBOS.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Du vet at det går godt over takst. Cluet er da å gå på visninger som ligger så lavt i takst at du kan bli med på budrunden over takst. 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #4 Skrevet 1. juni 2012 Hva slags bolig ser du etter? Størrelse, beliggenhet, prisklasse osv?
Mr.Omg Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 (endret) Mister motet selv Det er sånn i hele landet, dessverre. Og ja, det er så og si umulig å kjøpe en leilighet dersom man er "ung" (under 40) og alene uten å bli nærmest ruinert. Leiemarkedet er også helt sinnsykt. Og det helper jo ikke akkurat at de rike foreldre kjøper leiligheter til barna sine. Hadde de ikke gjort det hadde nok prisene vært lavere... Endret 1. juni 2012 av Mr.Omg
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Prisene er høye de, ingen tvil om det. Boligprisene opp 430 prosent på 20 år - DinePenger.no ..og som artikkelen påpeker er det en rekke årsaker til det. Det eneste som er 100% sikkert er at ingen vet hva fremtiden vil vise. Jeg tror på fortsatt økte priser i Oslo, rett og slett fordi 1) etterspørselen er større enn tilbudet, og 2) folk har penger og er vilige til å bruke dem. Om jeg får rett vil vise seg.
Miah Skrevet 2. juni 2012 #8 Skrevet 2. juni 2012 Hva med å komme seg litt bort fra byen? Litt ut på "landet"?
helenaa Skrevet 2. juni 2012 #9 Skrevet 2. juni 2012 Det er veldig dyrt med leilighet mange steder i Oslo, men det finnes fortsatt områder som er relativt billige. Sjekk f.eks. prisstatistikken på finn.no Hvis man har "ok inntekt og egenkapital" skulle det ikke være umulig å få kjøpt noe som er greit å bo i. Men hvis du bare går på visninger på leiligheter som ligger opp mot din egen maxpris, kan det bli vanskelig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå