Gå til innhold

Uforståelig for meg

Gjest nysgjerrigperen

Anbefalte innlegg

Gjest nysgjerrigperen

Sitter å jobber med en oppgave i samfunnsfag. Kan noen fortelle meg hva som menes med det jeg har markert i teksten?

Tekst:

President Uribe avbrøt brått meglingen til Chávez 22. november 2007 etter at Hugo Chávez personlig kontaktet general Mario Montoya Uribe, sjefen for Hæren i Colombia. Som et svar på dette sa Chávez at han ville være villig til å megle igjen, men at han trakk tilbake Venezuelas ambassadør til Colombia og at han hadde plassert forhold mellom landene «i en fryser». Han kalte også Uribe for «en løgner og en kyniker».

Hva mente Hugo med å si at han hadde "plassert forholdet mellom landene i en fryser"? Og hvorfortrakk han Venesuelaz president ut av Colombia? (Hvis jeg forstod rett)

Takker maaaange ganger for svar! :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mente Hugo med å si at han hadde "plassert forholdet mellom landene i en fryser"? Og hvorfortrakk han Venesuelaz president ut av Colombia? (Hvis jeg forstod rett)

Det betyr det samme som når du fryser en venninne ut av gjengen. Og da hadde man vel ikke behov for en ambassadør der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Offensive Pie

Jeg regner med han mener at forholdet mellom landene ble iskaldt, som det jo er i fryseren. Som et tegn på dette trakk han tilbake sitt lands utsending til Venezuela. Det er landenes måte å si "vi'kke være venner mer" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager, dette er off topic, men vil du vurdere å forandre brukernavnet ditt slik at det blir skrevet riktig? :sjenert: Det skrives "Nysgjerrigperen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...