AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #1 Skrevet 31. mai 2012 Jeg gikk opp en del i lønn ved siste lønnsforhandlinger. Jeg har tabelltrekk. Da oppdateres vel skattetrekket ihht. tabellen, og jeg trenger ikke å sende inn nytt skattekort? Eller? Med lønnsforhøyelsen vippa jeg et stykke over grensa for toppskatt, men dette er vel også noe som blir hensyntatt gjennom tabelltrekket? Blir glad for innspill! Er litt av et økonomisk rotehode...
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 For sikkerhets skyld kan du jo bare bestille et nytt. Det er veldig enkelt å gjøre på nett!
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Ja... Men er litt usikker på hva jeg skal oppgi? Forventet lønn resten av året?
Zzyzx Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Du skal oppgi mer enn det, blant annet hva du har tjent til nå, hva du har skattet til nå og hva du forventer å tjene resten av året. Det er et skjema du fyller inn på skatteetatens sider. Personlig hadde jeg ikke giddet å gjøre det, erfaringen er at jeg får alt for høyt skattetrekk hvis jeg endrer. Har i utgangspunktet tabellkort. Hadde jeg levert inn det oppdaterte skattekortet i fjor så hadde jeg endt opp med å betale 14000 for mye i skatt.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Jeg ville bestilt nytt. Bikket toppskattsgrensen for et par år siden uten at det ble trukket mer lønn, og fikk baksmell på 25 000.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå